برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ترجمه‌ای روان از «قوانین فوتبال»

کتاب «قوانین فوتبال» به زودی از سوی انتشارات آونگ با همکاری انتشارات علم و حرکت منتشر خواهد شد.به زگراش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «قوانین فوتبال» تدوین و تالیف شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) را مهدی آزادان و امیر مبشر به فارسی ترجمه کرده‌اند و فریدون اصفهانیان ویراستاری آن را انجام داده‌ است.

در ابتدای کتاب «قوانین فوتبال» دو مقدمه آورده شده است که بخش نخست آن مربوط به فریدون اصفهانیان، رییس کمیته داوران فوتبال و بخش دوم مربوط به مترجمان اثر است.

در بخشی از مقدمه نوشته شده به قلم اصفهانیان، این‌گونه آمده است: «کمیته داوران فدراسیون فوتبال در راستای برنامه آموزشی خود و افزایش دانش داوران از هرگونه ترجمه و تالیف کتاب که باعث تحقق این مهم شود استقبال می‌نماید... این کتاب ترجمه آخرین نسخه قوانین فوتبال است که همه ساله توسط فیفا منتشر می‌شود.»

بر اساس مطالب کتاب، «اصول و چارچوپ قوانین هفده‌گانه فوتبال در سال 1938 توسط "سر استانلی راس" که بعدها به ریاست فیفا انتخاب شد، نوشته شده است. این قوانین برای اولین بار در ایران در سال 1324 توسط دکتر عباس اکرامی ترجمه شد. تاکنون 19 عنوان ترجمه از این اثر در ایران موجود است.»

همچنین مقدمه مترجمان اثر این‌گونه به ویژگی کتاب پرداخته شده است: «در ترجمه‌ کتاب سعی شده که از معادل‌های دقیق فارسی برای کلمات متن اصلی استفاده شود. در جهت تحقق این امر از نطرات مدرسان فیفا و اساتید مجرب زبان دانشگاه استفاده شده است.»

روش تعیین برنده یک مسابقه یا بازی رفت و برگشت، محوطه فنی، داور چهارم و کمک داور ذخیره، کمک داوران اضافی، تفسیر قوانین بازی و رهنمودهایی برای داوران، مقررات برد بین‌المللی فوتبال، داوران بین‌المللی فوتبال در سال 2014، تست آمادگی جسمانی داوران و کمک داوران، مقررات حاکم بر ثبت‌نام داوران بین‌المللی، کمک داوران، داوران بین‌المللی فوتسال و داوران بین‌المللی داوران فوتسال ساحلی در لیست فیفا، عنوان فصل‌های ختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.

چاپ نخست کتاب «قوانین فوتبال» با شمارگان یک هزار نسخه، در 152 صفحه و به بهای یکصد هزار ریال از سوی انتشارات آونگ و با همکاری نشر علم و حرکت به زودی روانه بازار نشر خواهد شد.
تاریخ: 1392/10/1
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: