برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مثل قایقرانی در دریایی بی‌کرانه

کتاب «کاراته؛ مبانی و فلسفه» تالیف افشین طباطبایی به زودی از سوی نشر علم و حرکت منتشر خواهد شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مولف کتاب «کاراته؛ مبانی و فلسفه» این رشته ورزشی را به اقیانوسی تشبیه می‌کند که ورزشکارانش مانند قایقرا‌ن‌ها عمل می‌کنند. در واقع، تاکید مولف بر این است که کاراته را باید اصولی یاد گرفت و فلسفه این رشته ورزشی را درک کرد.

طباطبایی در مقدمه‌ کتاب می‌نویسد:«کاراته‌کا همچون قایقرانی است که در پهنه‌ دریای کاراته شناور است. خیلی که حرفه‌ای باشد، مهارت پیدا کند، سال‌ها زحمت بکشد، با طوفان و امواج سهمگین و خروشان دریا دست و پنجه نرم کند، دست آخر تنها دریانوردی حرفه‌ای و کارکشته می‌گردد که با دریا آشناست. همین دریانورد از دنیای شگفت‌انگیز زیر آب چندان خبری ندارد. دانش او در برابر آن عظمت چنان ناچیز است که به حساب نمی‌آید. در دریای پهناور کاراته می‌توان شنا کرد، شیرجه زد یا به اعماق‌اش رفت و غواصی کرد، یا فقط بر قایقی نشست پارو زد و یا بر کشتی سوار بود و تا دور دست‌ها دریانوردی نمود. یک کاراته‌کا هرچقدر حرفه‌ای باشد، تنها ناخدایی کهنه‌کار می‌شود ولی او هم نمی‌تواند انتهای افق را ببیند. وقتی در دریا شناوریم پی به حقیقت انکار ناپذیر کوچکی خود می‌بریم. برای کسب دانش حقیقی کاراته باید به اعماق رفت و مکاشفه کرد.» 

این کتاب از سرفصل‌هایی با عنوا‌های «کاراته چیست؟»، «تاریخچه هنر‌های رزمی»، «بودو»، «مکارم اخلاقی»، «کمربند سیاه»، «ابعاد فیزیکی کاراته»، «کاتا» و «پنج سبک اصلی کاراته مدرن ژاپنی» تشکیل شده است.

فصل نخست این کتاب به عناوینی نظیر کاراته راه زندگی و بوشیدو(آیین سومورایی)، فصل دوم به چگونگی پیدایش کاراته، فصل سوم به فرق بین بودو و ورزش، فصل چهارم به اعتماد به نفس و اخلاق در کاراته، فصل پنجم به مفهوم دان، فصل ششم به انواع کومیته و اجرای آن، فصل هفتم به معنی و هدف کاتا و فصل هشتم به معرفی سبک‌هایی مانند شیتوریو، شوتوکان پرداخته شده است.

کتاب «کاراته(مبانی و فلسفه)» با شمارگان یک‌هزار نسخه، در 144 صفحه، به بهای هفت هزار و 500 ریال به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

تاریخ: 1392/10/2
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: