برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سه فوق ستاره فوتبال در بازار کتاب!

کتاب نیمار ـ رونالدو و لیونل مسی توسط «لوکا کایولی» نویسنده ایتالیایی‌تبار مقیم اسپانیا از پانزدهم آوریل آینده به بازار خواهد آمد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) مسی، نیمار و رونالدوسه بازیکنی هستند که از قدرت تکنیکی بسیار بالایی در حرکات انفرادی برخوردارند و کمتر مدافعی می‌تواند در رویارویی با آنان مقاومت کرده و توپ آنها را تصاحب کند. این سه مهاجم از قدرت بسیار بالایی در دریبلینگ برخوردارند و همگان آنان را از جمله بهترین و تکنیکی‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال جهان توصیف می‌کنند. 

«لوکا کایولی» در کتاب 176 صفحه‌ای خود که به قیمت 63/9 دلار  ارائه خواهد شد، به بسیاری از قابلیت‌های این سه بازیکن اشاره کرده و از نقش هرکدام از این سه نفر در تیم‌های ملی برزیل، پرتغال و آرژانتین در جام جهانی 2014 برزیل یاد می‌کند که در فاصله چند هفته بعد از انتشار کتاب او در شهرهای مختلف دیار قهوه جهان آغاز خواهد شد.

«لوکا کایولی» از نیمار داسیلوا سانتوز جونیور به عنوان اصلی‌ترین عامل درخشش تیم ملی برزیل در بازیهای جام جهانی یاد کرده و ابراز امیدواری می‌کند که طلایی‌پوشان دیار قهوه جهان با مصدومیت و یا محرومیت وی در دیدارهای کلیدی مراحل حذفی روبرو نشوند.

کتاب مذکور ماحصل زندگی‌نامه این سه بازیکن و نیز نقش آنان در درخشش تیم‌های ملی کشورهایشان طی چند سال اخیر است. این نویسنده پرکار در این کتاب سعی کرده‌است از شخصیت‌های این سه بازیکن و آنچه آنان را از همدیگر متمایز می‌کند و نیز کارآیی هرکدام از آنها در موقعیت‌های تیم‌های ملی برزیل، پرتغال و آرژانتین صحبت کرده و خواننده را به طریقی به تماشای جام جهانی و نقش آنان در تیم‌هایشان مشتاق کرده است. 

کتاب‌های «لوکا کایولی» پرفروش‌ترین کتاب‌های منتشر شده طی چندسال اخیر درباره زندگینامه بازیکنان بزرگ جهان است. حالا باید به انتظار کتاب جدید این نویسنده نشست. به نظر می‌رسد او می‌خواسته‌است از رقابت این سه بازیکن در لالیگا یاد کند و از اهمیت بازی آنان در فوتبال اسپانیا حرف بزند. فوتبال اسپانیا بعد از درخشش فوق تصور تیم رئال مادرید در جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا در دهه 1950 زیر سایه تیم‌های ایتالیایی، آلمانی و انگلیسی قرار گرفت و پس از آن هیچ وقت نتوانست آن گذشته پرفروغ خود را در میادین تکرار کند، اما از اوایل دهه اخیر همراه با درخشش تیم ملی اسپانیا، باشگاه‌های رئال مادرید و بارسلونا سردمدار فوتبال اروپا شدند و تیم‌های دیگر را به رده‌های بعدی فرستاده‌اند. نویسنده در این کتاب به شرح حال این سه بازیکن پرداخته و از حضور نیمار در تیم بارسلونا به عنوان نقطه عطف دوران زندگی‌اش یاد کرده‌است. 
 
حالا باید به انتظار درخشش‌های بیشتر نیمار در بارسلونا بود. تیمی که طی یکی دو سال اخیر چندین مربی عوض کرده و حالا با جرالدو مارتینو امیدوار است تا جام قهرمانی را برای دومین سال پیاپی از آن خود کند و مطمئناً در این موفقیت بیشترین نقش را لیونل مسی و نیمار قبل از خط میانی تاریخ‌ساز بارسلونا ایفا خواهند کرد. تیمی که تاکنون صدرنشین جام قهرمانی باشگاههای اسپانیا بوده و در جام قهرمانی باشگاههای اروپا نیز حریفی سرسخت به‌نام منچسترسیتی را در مرحله یک هشتم نهایی رویاروی دارد و مطمئناً لیونل مسی و نیمار در راه رسیدن به مرحله بعدی جام برای آنان نقشی کلیدی ایفا خواهند کرد و مهار آنان توسط خط دفاعی پرقدرت منچستر سیتی به معنای حذف بارسلونا از رسیدن به مراحل پایانی جام تلقی شده و این یک شک بزرگ در قاره سبز و تمام فوتبال‌دوستان جهان محسوب خواهد شد. 

لوکا کایولی از لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال یاد کرده و اوج قدرت وی را بازیهای جام جهانی 2014 توصیف کرده است. 

این نویسنده ایتالیایی کتابهای زیاد دیگری به رشته تحریر درآورده که از آن جمله می‌توان به چندین کتاب درباره لیونل مسی، رونالدو، نیمار، فرناندو تورس مهاجم کنونی چلسی، زین‌الدین ‌زیدان کمک مربی رئال مادرید و بهترین بازیکن سالهای گذشته جهان، رافائل بنیتز سرمربی کنونی ناپولی و روبرتو مانچینی سرمربی ایتالیایی گالاتاسرای ترکیه اشاره کرد و به‌نظر می‌رسد او در‌ آخرین کتابش که نیمار، رونالدو و لیونل مسی نام دارد، سعی کرده‌است  داستان زندگی این سه نفر را به صورت کوتاه و کم حجم به بازار کتاب ارایه دهد تا نظریات را نسبت به بازی آنان جلب کند.

تاریخ: 1392/10/8
موضوع: ورزش جهان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: