برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

«کنترل وزن» پوست انداخت!

کتاب «کنترل وزن و کاهش چربی آسان با تغذیه و ورزش» نوشته دکتر آقاعلی قاسم‌نیان بار دیگر از سوی نشر ورزش منتشر شد. ویراست جدید این کتاب با تغییراتی فراوان همراه است، به گونه‌ای می‌توان ادعا کرد این کتاب کاملا پوست انداخته است.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر که می‌کوشد رویکردی ویژه را به مخاطبان خود ارایه دهد تا کاهش وزن ماندگار و طولانی مدت آنان بدون داشتن عارضه، به ارتقای سلامت و کیفیت زندگی‌شان بینجامد، در ویراست نخست با مشکلاتی در حوزه ویراستاری محتوایی و ادبی روبه‌رو بود و حتی برخی از تصاویر به کار رفته در این اثر مکتوب از کیفیت لازم برخوردار نبودند.

با توجه به استقبالی که از همین ویراست نخست صورت گرفت، نشر ورزش مشکلات این اثر مکتوب را تا اندازه زیادی بر طرف کرد و حتی طرح روی جلد آن را هم با موضوع کتاب منطبق ساخت.

کتاب «کنترل وزن و کاهش چربی آسان با تغذیه و ورزش» در هشت فصل «تغییر نگرش به مبحث اضافه وزن و چاقی»، «عوامل موثر در ایجاد چاقی و تعیین وزن مطلوب»، «کاهش وزن از راه ورزش»، «دستورالعمل‌هایی برای موفق‌تر شدن برنامه‌های ورزشی»، «فاکتورهای غذایی موثر برکنترل وزن»،‌ «ضعف و قوت رژیم‌های غذایی»، «مواد غذایی کاهش‌دهنده چربی» و «این کتاب در یک نگاه و جداول» تدوین و تالیف شده است.

مخاطبان کتاب کنترل وزن و کاهش چربی آسان با تغذیه و ورزش با مضامینی نظیر عوارض کاهش سریع وزن، تعیین وزن مطلوب، علایم حمله قلبی، انتخاب میان ‌وعده‌های سالم، کاهش وزن یا سونا و جکوزی؟!، اهمیت پروتئین، توصیه‌هایی برای کاهش وزن مطلوب، گرسنگی کاذب، رژیم غذایی پری تکین، رهاکننده‌های هورمون رشد، نوشیدنی‌های رژیمی کلاژنی و نقش تیروئید در چاقی آشنا می‌شوند.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «چاقی به دو نوع هایپرپلازیک و هایپرتروفی تقسیم می‌شود. در چاقی هایپرپلازیک تعداد سلول‌های چربی افزایش می‌یابد ولی در چاقی هایپرتروفی اندازه و حجم سلول‌ها بزرگ‌تر می‌شوند. تعداد اولیه سلول‌های چربی بدن هر فرد به رژیم غذایی مادر بستگی دارد. کالری اضافی در طول مراحل تکامل می‌تواند به شکل‌گیری و افزایش تعداد سلول‌های چربی منجر شود. از آنجا که افزایش تعداد سلول‌های چربی در دوران بزرگسالی به سختی اتفاق می‌افتد، پس چاقی‌ها هایپرپلازیک در دوران کودکی آغاز می‌شود.»

نخستین چاپ کتاب کنترل وزن و کاهش چربی آسان با تغذیه و ورزش با شمارگان یک هزار نسخه در 200 صفحه و به بهای 150 هزار ریال به تازگی از سوی نشر ورزش راهی بازار کتاب شده است. ویراست جدید این کتاب نسبت به ویراست پیشین، هیچ تغییری از نظر شمارگان، تعداد صفحات و بهای اثر ندارد.
تاریخ: 1392/10/17
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: