برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

«چاقی کودکی» موضوع یک کتاب ورزشی شد

کتاب «چاق کودکان» اثر «رکسفورد اس. اهیما» از سوی نشر راتلج به زبان انگلیسی منتشر شد. در این کتاب راهکارهای مقابله با چاقی کودکان با توجه به فعالیت‌های بدنی ارایه شده‌اند.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این کتاب اشاره شده است که چاقی و اضافه وزن در دوران کودکی از یک طرف و توجه جامعه جهانی به این موضوع طی دهه اخیر از طرف دیگر، در حال افزایش است.
 
نویسنده این کتاب معتقد است که «چاقی دوران کودکی با موضوعات پیچیده نظیر سلامت افراد و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها و مرگ افراد در بزرگسالی مرتبط بوده است.»
 
کتاب «چاق کودکان» گستره‌ای از عوامل مختلف جمعی‌ شناختی شامل عوامل ارثی و محیطی را در بروز چاقی کودکان موثر دانسته و به این موضواعات پرداخته است.
 
در انتهای این کتاب نیز راهکارهای گوناگونی از جمله مداخلات مبتنی بر تصحیح عادات غذایی خانواده، دارودرمانی و عمل‌های جراحی اشاره است. 

این کتاب از سه بخش تشکیل شده است. بخش نخست با عنوان «ژنتیک و عوامل محیطی» شامل موضوعاتی نظیر «پیدایش چاقی دوران کودکی» ، «همکاری‌های ژنتیک و محیط»، «خطری جدید برای چاقی کودک»، «مصرف نوشابه در کودکان»، «ارتباط فعالیت بدنی و وزن» و «دوران کودکی و تاثیر خانواده‌ها بر شاخص توده بدنی» می‌شود.

بخش دوم کتاب نیز با عنوان  «پیامدهای متضاد با سلامت» از موضوعاتی نظیر «چاقی دوران کودکی و مشکلات خواب»،«اختلال عملکرد آندوتلیال در چاقی دوران کودکی»،«حساسیت انسولین در کودکان چاق»،«چاقی دوران کودکی و تراکم استخوانی» و «پیامدهای روانی – اجتماعی و سلامت جسمانی» تشکیل شده است.
 
در بخش سوم با عنوان «پیشگیری و درمان» چهار موضوع «عوامل کاهش وزن»،«مداخله برای کاهش رفتارهای غیرمتحرک»،«سهم‌بندی داده‌های الکترونیکی ثبت شده با سلامت» و «چاقی دوران کودکی» به چشم می‌خورند.
تاریخ: 1392/10/22
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: