برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

روانشناسی آسیب‌ها و بازتوانی ورزشی

کتاب «روانشناسی آسیب‌ها و بازتوانی ورزشی» اثر مونا آروین بارو (استادیار دانشگاه ویسکونزین آمریکا) و ناتالی واکر (استاد دانشگاه نورث همپتون انگلیس) از سوی انتشارات روتلج منتشر شد.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر در سه بخش و 14 فصل تدوین شده است. 

بر اساس مقدمه کتاب، «اگرچه اکثر ورزشکاران به مهارت‌های روانی به عنوان ابزاری برای بهبود عملکرد خویش آشنا هستند اما اکثر آنها از چگونگی به‌کارگیری این ویژگی برای کاهش دوره آسیب‌دیدگی بی‌اطلاع‌اند.»
 
این کتاب بر پایه تحقیقاتی که به تازگی در حوزه روانشناسی تمرین و ورزش صورت گرفته است، مفاهیم اصلی مرتبط با آسیب‌های ورزشی و ابعاد مختلف پاسخ‌های روانی ورزشکار در دوره بازتوانی را بررسی می‌کند. 

مطالعات ارایه شده در تمام فصول این کتاب به همراه واقعیت‌هایی که یک ورزشکار آسیب‌دیده هر روز با آن‌ها روبه‌رو می‌شود، در کنار چگونگی استفاده از مبحث روانشناسی برای کاهش مدت زمان بازتوانی را می‌توان از نکات برجسته و قابل توجه این کتاب دانست. 

بخش اول کتاب «روانشناسی آسیب‌ها و بازتوانی ورزشی» با عنوان «مقدمه‌ای بر روان شناسی آسیب‌های ورزشی» شامل فصل‌هایی با عنوان‌های  
«مقدمه‌ای بر روانشناسی آسیب‌های ورزشی»، «تاریخچه روانشناسی و آسیب‌های ورزشی»، «پاسخ‌های روانشناسی به آسیب‌های ورزشی» و «ابعاد روانشناسی پیامدهای بازتوانی» است.
 
«مداخلات روانی در بازتوانی آسیب‌های ورزشی» عنوان بخش دوم این کتاب را تشکیل می‌دهد و به موضوعاتی نظیر «هد‌ف‌گذاری در بازتوانی آسیب‌های ورزشی»، «تصویرسازی در بازتوانی آسیب‌های ورزشی»، «تکنیک‌های استراحت در بازتوانی آسیب های ورزشی»، «خودگفتاری در بازتوانی آسیب‌های ورزشی» و «حمایت اجتماعی در بازتوانی آسیب‌های ورزشی» اشاره دارد.
 
بخش سوم این کتاب با محور «ارایه مداخلات روانی در بازتوانی آسیب‌های ورزشی» دربرگیرنده فصل‌هایی با عنوان‌های «تلفیق روانشناسی و ابعاد روانشناسی در بازتوانی آسیب‌های ورزشی»،«تاثیر تیم پزشکی در بازتوانی روانی»،«کاربرد مدل روانشناسی و مهارت‌های مشاوره در بهبود آسیب‌های ورزشی»،«روانشناسی فعالیت‌های بدنی مرتبط با آسیب‌ها»،«نتایج و راهنمایی برای پژوهش‌های آینده» است. 

چاپ نخست کتاب «روانشناسی آسیب‌ها و بازتوانی ورزشی» در 210 صفحه از سوی انتشارات روتلج منتشر شده است.
تاریخ: 1392/10/25
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: