برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مردان فراموش‌نشدنی ایران همچنان می‌درخشند

در حالی که مدت‌ها از فعالیت علی دایی و حسین رضازاده به عنوان ورزشکار می‌گذرد، نام این دو چهره ورزشی کشورمان همچنان در کتاب رکوردهای جهانی گینس می‌درخشد.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب گینس در سال 2014 مانند چند سال گذشته، علی دایی را به دلیل به ثمر رساندن 109 گل ملی در سال‌های 1993 تا 2006 میلادی، رکورددار جهان معرفی کرد. این در حالی است که دایی حدود هفت سال پیش به عنوان بازیکن با مستطیل سبز وداع کرد و به فعالیتش در حوزه فوتبال به عنوان مربی ادامه داد.

علی دایی روزهای موفقی را با تیم‌های آلمانی آرمینابیله‌فلد ، هرتابرلین و بایرن مونیخ در لیگ آلمان سپری کرد و گل‌های زیبایی را در لیگ اروپا به ثمر رساند. این درخشش در کنار گلزنی‌های علی دایی با پیراهن تیم‌ ملی ایران و همچنین تیم‌های باشگاهی نظیر پرسپولیس تهران شکل گرفت.

در این کتاب، تیم ملی فوتبال برزیل هم به عنوان تیمی معرفی شده که رکورددار رسیدن به فینال جام جهانی فوتبال است. برزیل در همه مسابقات فینال جام جهانی فوتبال از سال 1930 تاکنون حضور داشته است.

موضوع دیگری که برای ما ایرانی‌ها از اهمیت باالایی برخوردار است، وجود نام حسین رضازاده، مرد فراموش‌نشدنی وزنه‌برداری ایران و جهان در این کتاب است.

در بخش قهرمانی مسابقات وزنه برداری در دسته به اضافه 105 کیلوگرم مردان نیز کماکان نام حسین رضازاده، به عنوان رکورددار جهان در پایگاه رسمی گینس به چشم می خورد. 

رضازداه که دو مدال طلای المپیک و رکورددار جهانی حرکت دوضرب در دسته فوق‌سنگین را به دست آورد، اکنون رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران است. وی در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران (دوره کنونی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) به عنوان نماینده انتخاب شد. وی در مجموع ۸ مدال طلا (۲ مدال المپیک، ۴ مدال جهانی و ۲ مدال بازی‌های آسیایی) را به دست آورد. او سال ۲۰۰۲ پیشنهاد یونان برای کسب شهروندی یونان در ازای دریافت ماهانه ۲۰ هزار دلار و همچنین تقاضای مشابه ترکیه را مبنی بر تغییر تابعیت خود به ترکیه و دریافت ۱۰ میلیون دلار پاداش در صورت قهرمانی در المپیک آتن و دریافت ماهانه ۲۰ هزار دلار رد کرد.

گینس، کتابی مرجع و دارای مجموعه ای از رکوردهای بین‌المللی شامل دستاوردهای انسان و پدیده های طبیعی است.

کتاب رکوردهای جهانی گینس هر سال با اطلاعات جدید تجدید چاپ می‌شود و پرفروش‌ترین کتاب کپی‌رایت جهان است.
تاریخ: 1392/10/25
موضوع: ورزش جهان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: