برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بایگانی ما و بایگانی دانشگاه للاند!

گاهی یک خبر کوتاه می‌تواند تلنگری برای اهل قلم باشد و اگر این خبر کوتاه، خواسته یا ناخواسته با خبری دیگر همزمان شود، شاید بد نباشد که از واژه «هشدار» به جای تلنگر استفاده کنیم!خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمدجواد سعیدی، خبرنگار ورزشی: ابتدا این خبر را بخوانید: «دانشگاه للاند آمریکا که مهرداد بیت‌آشور در آن فوتبالش را آغاز کرده است، شماره 3 این تیم را که پیش از این بر تن این بازیکن بوده، به احترام او بایگانی کرد. به دلیل موفقیت‌های بیت‌آشور در فصل گذشته تصمیم گرفته شد تا پیراهن این بازیکن بایگانی شود، زیرا هیچ‌کدام از بازیکنان سابق این دانشگاه به موفقیت‌هایی که بیت‌آشور به آن رسیده است، دست نیافته‌اند.
بیت‌آشور سال 2012 موفق شد در تیم ستارگان لیگ آمریکا به میدان برود و سال 2013 نیز از سوی کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شود. او تاکنون سه بازی ملی برای تیم ملی ایران انجام داده و امیدوار است که بتواند در جام جهانی 2014 یکی از بازیکنان دعوت‌شده کارلوس کی روش باشد.» 

به نظر شما جالب نیست؟ جوانی که در آغاز جاده موفقیت قرار گرفته است و هنوز تا رسیدن به قله‌های بزرگ کامیابی در فوتبال راه بسیار زیادی پی رو دارد، با اقدام نمادین یک دانشگاه، به یقین دارای انگیزه‌ای دوچندان می‌شود تا این مسیر را بپیماید و از حالا نیز نام او در دفتر تاریخ دانشگاه للاند ماندگار شده است. 

اکنون خبر دوم را بخوانید:«احمدرضا عابدزاده به دلیل سر درد در بیمارستان بستری شد.
دروازه‌بان پیشین پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران صبح امروز(سه‌شنبه) به دلیل سر درد به بیمارستان آراد مراجعه کرد و توسط دکتر عباسیان پزشکی که وی را تحت عمل جراحی قرار داده بود، معاینه شد.
به گفته امیر عابدزاده(پسر احمدرضا) دکتر عباسیان پس از معاینه احمدرضا عابدزاده دستور بستری شدن وی را صادر کرد. وی قرار است آنژیوگرافی شده تا وضعیتش به طور دقیق مشخص شود.»

بد نیست بدانید که تاکنون هیچ کتابی درباره زندگی و موفقیت‌های احمدرضا عابدزاده معروف به «عقاب آسیا» منتشر نشده است. با وجود همه مطالبی که تاکنون درباره این اسطوره فراموش‌نشدنی فوتبال ایران و آسیا در روزنامه‌ها و سایت‌ها نوشته شده، متاسفانه هرگز کتابی ویژه این دروازه‌بان افتخارآفرین ایران تالیف نشده است و به همین دلیل می‌توان مدعی شد که در آرشیو ماندگار فوتبال ایران، هیچ مکتوبی درباره او وجود ندارد!

سوال این است که وقتی یک دانشگاه تقریبا گمنام به دلیل کسب افتخاراتی نه‌چندان قابل اعتنا، نام یک جوان آینده‌دار را با بایگانی کردن شماره پیراهنش ماندگار می‌کند، چرا درباره عقاب آسیا که یک بار پیش از این هم با عنایت خداوند رحمان سلامتی خودش را بازیافت و از بستر بیماری جدا شد، هیچ کتابی نوشته نشده است؟ مگر عابدزاده افتخار ایران نییست؟ مگر افتخارآفرینی‌های او را در عرصه‌های ملی، بین المللی، آسیایی و حتی جهانی به چشم ندیده‌ایم که این‌قدر به این دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال ایران بی‌اعتناییم و نه نویسنده‌ای قلمش را برای نگارش زندگینامه عقاب آسیا به روی کاغذ می‌آورد و نه سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش و جوانان فعلی اندیشه‌ای در این باره کردند و می‌کنند؟

کافی است لبخندهای احمدرضا را در دیدار سرنوشت‌ساز حذفی(پلی‌آف) ایران مقابل استرالیا در شهر ملبورن به یاد بیاورید، به ویژه آن زمان که تیم ملی ایران زیر فشار حملات شدید تیم حریف و فشار روانی حاصل از تشویق بی‌امان تماشاگران استرالیایی قرار داشت یا زمانی که آن تماشاگر یاغی استرالیایی به درون زمین آمد و تور دوزاه ایران را پاره کرد، اما عابدزاده با لبخندی که حاصل از آرامش درونی همیشگی‌اش بود، او را دفع کرد و به دفاع از دروازه و همچنین تیم ملی ایران پرداخت.

وقتی مردادماه امسال خبر رسید که انتشارات شادان در نظر دارد رمانی را با محوریت زندگی احمدرضا عابدزاده منتشر کند، قدری اهل کتاب و قلم خیالشان از این نظر آسوده شد اما اکنون که در ماه‌های پایانی سال 92 قرار داریم و عابدزاده بار دیگر در بیمارستان بستری شده است، خبری از انتشار این کتاب نشده است.

در ادامه برای این‌که قدری بیشتر با افتخارات عقاب آسیا آشنا شویم، برخی از عنوان‌های به دست آمده توسط وی فهرست‌وار ارایه می‌شوند:
مهر ۱۳۶۲: کسب قهرمانی اصفهان با تیم «تام» در هفده سالگی.
دی ۱۳۶۵: قهرمانی با تیم فوتبال منتخب اصفهان در دومین دوره از مسابقات فوتبال لیگ استانی قدس
اردیبهشت ۱۳۶۹: عزیمت به تهران و حضور در تیم فوتبال استقلال تهران و کسب قهرمانی لیگ کشور با آبی پوشان در روز چهارم خرداد ۶۹
مهرماه ۱۳۶۹: قهرمانی با تیم ملی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن، با مهار سه ضربه پنالتی برابر کره شمالی در فینال
مرداد ماه ۱۳۷۰: قهرمانی با تیم استقلال در مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های آسیا بعد از پیروزی دو بر یک برابر لیائونینگ چین
بهمن ماه ۱۳۷۰: قهرمانی با تیم استقلال در مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های تهران
دی ماه ۱۳۷۴: قهرمانی در مسابقات فوتبال لیگ آزادگان با تیم پرسپولیس و رکورد هجده بازی بدون گل خورده
تیرماه ۱۳۷۶: قهرمانی در مسابقات فوتبال لیگ آزادگان با تیم پرسپولیس
آذر ماه ۱۳۷۶: صعود با تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بعد از مساوی با تیم ملی استرالیا
خرداد ماه ۱۳۷۸: قهرمانی با پرسپولیس در لیگ هشتم آزادگان
تیر ماه ۱۳۷۸: قهرمانی با پرسپولیس در جام حذفی کشور
اردیبهشت ۱۳۷۹: قهرمانی با پرسپولیس در لیگ نهم آزادگان

ضمن آروزی سلامتی و تندرستی برای احمدرضا عابدزاده، امیدواریم که وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال یا باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تهران به فکر بیفتند و با انتشار زندگینامه احمدرضا عابدزاده، اثر مکتوبی ماندگار از این دورازه‌بان افسانه‌ای تهیه کنند و این کتاب، فتح بابی باشد برای نگارش و انتشار زندگینامه سایر ورزشکاران نامدار و افتخارآفرین ایران اسلامی.
تاریخ: 1392/11/1
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: