برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کتابی که آمد تا ورزش دیگر زنگ تفریح نباشد

نویسنده و مترجم آثار حوزه تربیت بدنی و ورزش از تالیف کتابی با موضوع ورزش شهروندی خبر داد. تالیف این کتاب توسط معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مطالبات ورزش دانش‌آموزی را از وی واقعی‌تر و بیشتر خواهد کرد.دکتر مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این باره اظهار می‌کند: کتاب ورزش شهروندی را با تاکید بر ورزش همگانی نوشته‌ام و در آن بر چگونگی توسعه ورزش شهروندی تاکید کرده‌ام.

وی با اشاره به فقر حرکتی انسان‌ها در زندگی ماشینی هزاره سوم می‌افزاید: یک‌جانشینی انسان در این دوره باعث شده است تا سبک زندگی غیرفعال بر زندگانی او حاکم شود و من در این کتاب با استدلال‌های علمی بیان کرده‌ام که باید این سبک به سبک زندگی فعال تغییر یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برای ارایه راهکارهای عملی و کاربردی در این کتاب، به مقایسه فعالیت‌های مختلفی پرداخته که از سوی متولیان ورزش شهروندی و همگانی نظیر شهرداری‌ها و سازمان‌های مربوطه در بسیاری از کشورهای دنیا انجام شده است.

دکتر حمیدی با اشاره به این‌که الگوهای ورزش همگانی و شهروندی موفق سراسر دنیا در این کتاب ارایه شده‌اند، ادامه می‌دهد: در این کتاب گفته شده است که شهرداری تهران یا سایر کلانشهر‌های کشورمان برای توسعه ورزش شهروندی باید چه مسیرهایی را طی کنند. همچنین تعریفی از الگوهای توسعه در این باره و همچنین راهکارهای عملی این حوزه بیان شده‌اند. 

وی این کتاب را با همکاری دو نفر دیگر به نام‌های دکتر اکبری یزدی و دکتر مرجان صفاری زیر نظر دکتر ایازی به رشته تحریر درآورده است. قرار است این کتاب از سوی معاونت اجتماعی شهرداری تهران منتشر شود.

سوال مهم این است که آیا تالیف این کتاب نتیجه دغدغه مولفان این اثر بوده یا اساسا این کتاب، یک کار سفارشی است؟ دکتر حمیدی در این باره می‌گوید: استارت این کار توسط شهرداری تهران زده شد، اما واقعیت این است که من با توجه به انجام کارهای اجرایی در حوزه ورزش همگانی و حضور در همایش‌ها و سمینارهای ملی و بین‌المللی و مقالاتی که در این باره ارایه کرده‌ام، زمینه تالیف این کتاب را داشتم و در ادامه نیز با انجام مطالعه تطبیقی، این کار را پیش بردم. شهرداری تهران نیز کمک کرد تا به این تحقیقات عمق بخشیده شود.

اکنون باید منتظر ماند و دید که مهرزاد حمیدی که سابقه مدیریت در سمت‌ها مختلف ورزش از جمله مدیریت تربیت‌بدنی منطقه پنج آموزش و پرورش شهر تهران، عضویت در شورای تحقیقات بخش علوم انسانی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، مدیرکلی جهاد تربیت‌بدنی (ورزش‌های همگانی) سازمان تربیت‌بدنی، ریاست فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی کشور، مدیرگروهی مبانی علوم‌انسانی دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، مدیرکلی تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون سازمان تربیت‌بدنی، قائم‌مقامی سازمان تربیت‌بدنی در اجرای نظام جامع، ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و ریاست آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک را دارد، چگونه ورزش را به صورت علمی در وزارت آموزش و پرورش نهادینه و آن را از حالت زنگ تفریح خارج می‌کند.
تاریخ: 1392/11/2
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: