برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

شاهوردیان: کیفیت کتاب‌ها افزایش می‌یابد

مدیر مسوول انتشارات علم و حرکت ضمن استقبال از پیشنهاد ارایه شده توسط «ایبنا» برای برگزاری جایزه تخصصی کتاب‌های ورزشی گفت: برگزاری چنین جایزه‌ای باعث افزایش کیفیت آثار مکتوب حوزه علوم ورزش و تربیت بدنی خواهد شد. روبن شاهوردیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: ابتدا باید ببینیم که هدف از برگزاری جایزه تخصصی کتاب‌های ورزشی چیست و اعضای کمیته داوری و گردانندگان این جایزه چه کسانی خواهند بود.

وی با بیان این‌که «در رشته جوان تربیت بدنی در کشورمان اصلا کتاب تالیفی وجود ندارد و آثاری که با عنوان تالیف روانه بازار می شوند، اغلب گردآوری آثار و مطالب دیگرند» گفت: باید خجالت بکشیم از این‌که درختی را قطع می کنیم تا بر ورق‌های کاغذ حاصل از آن، یک گردآوری ضعیف را چاپ کنیم! به نظر من، برگزاری جایزه تخصصی کتاب‌های ورزشی باعث می‌شود تا مترجمان و تدوینگران این حوزه در کار خودشان بیشتر دقت کنند و از این نظر، برپایی چنین جایزه‌ای یک اقدام پسندیده است.

وی در پاسخ به این سوال که «به نظر شما بهتر است چه کسانی یا نهادهایی گردانندگان اصلی این جایزه باشند؟» اظهار کرد: شاید انجمن فرهنگی ناشران ورزشی یک گزینه مناسب باشد. به نظر من نباید برگزاری این جایزه را به تشکیلاتی مانند دانشگاه‌ها سپرد چون رسالت دانشگاه‌ها انتشار آثار استادان خودشان است، در حالی که ناشران تخصصی حوزه تربیت بدنی، آثار مکتوب برتر را منتشر می‌کنند و دارای علم و تخصص کافی در این حوزه هستند.

شاهوردیان با تاکید مجدد بر توانایی انجمن فرهنگی ناشران ورزشی برای برپایی جایزه تخصصی کتاب‌های ورزشی، درباره پیامدهای مثبت برپایی این جایزه گفت: یکی این‌که رقابت سالم میان ناشران و اهل قلم ورزشی بیشتر می‌شود و دیگر این‌که انتخاب بهترین آثار نشان می‌دهد که ناشران، مولفان و مترجمان چه روالی را دنبال می‌کنند و دیگر فرقی میان ناشران دولتی و خصوصی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

مدیر مسوول انتشارات علم و حرکت استفاده از استادان پیشکسوت و صاحب علم تربیت بدنی به عنوان داوران این جایزه را پیشنهاد داد و گفت: باید داورانی را به کار گرفت که ضمن داشت سابقه کتابی قابل قبول، افرادی بی‌طرف باشند.
تاریخ: 1392/11/5
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: