برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

«مدیریت اوقات فراغت و تفریحات» و یک اشتباه رایج!

استفاده از اصطلاح ورزش همگانی به‌جای ورزش‌های تفریحی، اشتباهی رایج در فرهنگ ایران است. این موضوع در کتاب «مدیریت اوقات فراغت و تفریحات» توضیح داده شده است.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب را دکتر سارا کشگر با همکاری دکتر محمد احسانی تالیف کرده‌اند و به زودی از سوی انتشارات دانشگاه تربیت مدرس منتشر خواهد شد.

مدیریت پروژه‌های مرتبط با ورزش‌های تفریحی، محور اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد. دکتر کشگر نیز معتقد است که «استفاده از اصطلاح ورزش همگانی به‌جای ورزش‌های تفریحی، اشتباهی رایج در فرهنگ ایران است، چون ورزش‌هایی که در اوقات فراغت انجام می‌شوند، ورزش‌های تفریحی نام دارند، نه ورزش همگانی.»

این کتاب حدود 360 صفحه‌ای ویژه دانشجویان مقطع‌های کارشناسی ارشد و دکترای تربیت بدنی تالیف شده است، اما مدیران سازمان‌های ورزشی و به ویژه مدیران شهری می‌توانند از این اثر مکتوب بهره ببرند چون در آن مفهوم ورزش، اقات فراغت و برنامه‌ریزی برای ورزش در آن به بحث و بررسی گذاشته می‌شود و این موضوع با ورزش شهروندی ارتباطی نزدیک دارد.

نویسندگان این کتاب تلاش کرده‌اند تا یافته‌های خود را که بسیاری از آن‌ها بر اساس مفاهیم و مطالب خارجی شکل گرفته‌اند، با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی تطبیق دهند و به نوعی یک کتاب ایرانی را به مخاطبانشان ارایه کنند. در این راستا، مثال‌هایی درباره وضعیت فعلی کشورمان آورده شده است.

انتظار می‌رود کتاب «مدیریت اوقات فراغت و تفریحات» تا پایان امسال از سوی انتشارات دانشگاه تربیت مدرس منتشر شود.
تاریخ: 1392/11/9
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: