برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

8 کتاب کمیته ملی المپیک در انتظار تشکیل شورا

با توجه به انتخابات اخیر صورت گرفته در کمیته ملی المپیک کشورمان، هنور شرایط برای انتشار کتاب‌های جدید این کمیته فراهم نشده است.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) انتشارات کمیته ملی المپیک هر سال کتاب‌های متعددی را منتشر می‌کند. این کمیته اکنون نیز هشت عنوان کتاب جدید را در دست انتشار دارد که انتظار می‌رفت زودتر این به بازار کتاب ورزشی ارایه شوند.

چندی پیش انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شد و رییس، معاونان اعضای هیات رییسه و سایر مقامات ارشد این کمیته شناخته شدند، اما  به گفته یکی از مسوولان انتشارت کمیته ملی المپیک، هنوز شورایی برای تصمیم‌گیری درباره انتشار کتاب‌های در دست چاپ این کمیته تشکیل نشده است.

اکنون کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم برای چاپ چهار عنوان کتاب مربوط به رشته شمشیربازی و چهار کتاب دیگر با عنوان‌های «مدیریت سازمان­های ورزش المپیک»، «برقراری ارتباط موثر در ورزشکاران»، «منشور المپیک» و «دانستنی‌های جامع پیاده‌روی» را انجام داده است و این آثار در مرحله انتشار قرار دارند.

کتاب «واژه‌نامه شمشیر بازی» ویژه ورزشکاران، مربیان و افراد مطلع از رشته شمشیربازی با 64 صفحه، با شمارگان یک هزار نسخه به بازار کتاب ورزشی عرضه خواهد شد.

کتاب «راهنمای آموزش فلوره» دومین کتابی است که به زودی از سوی انتشارات کمیته ملی المپیک منتشر خواهد شد. محور اصلی این اثر را تکنیک و تاکتیک مدرن فلوره و روش‌های جدید تمرین توسط مربیان ممتاز جهانی تشکیل داده است. این کتاب 160 صفحه دارد و با شمارگان یک هزار نسخه به زودی منتشر خواهد شد.

کتاب «راهنمای آموزش اپه» سومین اثر شمشیر بازی در دست چاپ کمیته محسوب می‌شود که درباره استراتژی ساده و گام به گام برای آموزش اپه نوشته شده است. این اثر در 110 صفحه و با شمارگان یک هزار نسخه به بازار کتاب ورزشی عرضه خواهد شد.

همچنین «علم تمرین در شمشیربازی» چهارمین عنوان از مجموعه کتاب‌هایی است که انتشارات کمیته ملی المپیک در دست چاپ دارد. این اثر به ارایه چند تئوری را برای روش تمرین در اختیار مربیان قرار می دهد تا آنان نقاط ضعف و قوت بازیکنان را تشخیص دهند. کتاب «علم تمرین در شمشیربازی» در 144 صفحه و با شمارگان یک هزار نسخه منتشر خواهد کرد.

در کنار این آثار مکتوب حوزه شمشیربازی، چهار کتاب دیگر هم از سوی کمیته ملی المپیک در دست چاپ قرار دارند.

کتاب «مدیریت اماکن ورزشی» توسط کمیته ملی المپیک تالیف شده است و نکته مهم این‌که این اثر برای کمیته‌ ملی سایر کشور‌ها ارسال شده تا در اختیار آنان قرار داده شود. این کتاب در دوره‌ مدیریت تدریس خواهد شد. کتاب «مدیریت اماکن ورزشی» 360 صفحه دارد و در یک هزار نسخه منتشر خواهد شد.

«برقراری ارتباط موثر در ورزشکاران» اثر دیگری از کمیته ملی المپیک است. این اثر به تعریف ارتباط، فرآیند ارتباط، اهداف ارتباط، انواع ارتباط، پیام‌های کلامی و غیرکلامی، دریافت پیام به‌طور موثرتر، ارتباط مربی و ورزشکار، ارتباط ورزشکار با ورزشکار و تمرین اعتماد به‌نفس پرداخته است.

کتاب «برقراری ارتباط موثر در ورزشکاران» 59 صفحه است که شمارگان آن هنوز تعیین نشده است.

کتاب «منشور المپیک» نیز شش فصل دارد که عناوین آن عبارتند از: نهضت المپیک و برنامه‌های آن، کمیته بین‌المللی المپیک، فدراسیون‌های بین‌المللی، کمیته‌های ملی المپیک، بازی‌های المپیک، اقدامات و محرومیت‌ها، روند رسیدگی انضباطی؛ روند رسیدگی انضباطی و حل اختلاف. این کتاب 68 صفحه دارد و شمارگان آن هنوز مشخص نشده است.

همچنین کتاب «دانستنی‌های جامع پیاده‌روی» آخرین کتابی است که در دست چاپ قرار دارد. این کتاب با 29 فصل، برگزیده‌ای از پیاده‌روی همراه با کودکان و سالمندان، پیاده‌روی خانوادگی، ورزش در خانه، پیاده‌روی و درمان بیماری، آسیب پیاده‌روی و اثرات پیاده‌روی بر وزن است.
تاریخ: 1392/11/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: