برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

صعود بر فراز حلقه با کتاب «بسکتبال برای زنان»

ویراست دوم کتاب «بسکتبال برای زنان» اثر «نانسی لیبرمن» از سوی نشر هیومن کینتیکس منتشر شد. این کتاب سعی دارد با ارایه مهارت‌های و راهنمایی‌های جدید، بازیکنان و مربیان بسکتبال را به اوج توانایی خودشان برساند.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) لیبرمن به عنوان یک بانوی بسکتبالیست درصدد است در این کتاب مهارت‌ها و تجربیاتش را در اختیار مخاطبانش قرار دهد تا آنان نیز به بازیکنی کامل تبدیل شوند.

این کتاب 272 صفحه‌ای نتیجه تلاش نخستین زن بسکتبالی است که توانست هدایت تیمی متشکل از مردان بسکتبالیست را آن هم در سطح حرفه‌ای به دست بگیرد.

شما با مطالعه این کتاب با بیش از 100 تمرین مهارت‌های ضروری، از جمله حمل و پرتاب توپ آشنا می‌شوید. همچنین تکنیک‌ها و استراتژی‌های جدید دفاعی را برای ناکام گذاشتن هر حریفی می‌آموزید. آموزش در اختیار داشتن توپ در زمان بیشتر و تمریناتی برای به اوج رساندن قدرت جسمانی، از دیگر موضوعات این کتاب به شمار می‌آیند.

کتاب «بسکتبال برای زنان» از 11 فصل از جمله ارتقای کیفی بازی به سطوح بالاتر، آموزش برای بازی، تبدیل شدن به یک تهدید برای حریف، مهارت دریبل زدن و تبدیل شدن به بازیکنی کامل و تمام‌عیار تشکیل شده است.

یکی از راهکارهای بررسی کیفیت یک کتاب، نقدهایی است که بر آن اثر مکتوب نوشته می‌شود. درباره کتاب «بسکتبال برای زنان» نیز چهره‌های نام‌آشنای دنیای حرفه‌ای بسکتبال اظهار نظر کرده‌اند. به عنوان مثال «ریک کارلایل» سرمربی تیم دالاس ماوریکس از لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا(NBA) این‌گونه گفته است:«دستاوردهای نانسی لیبرمن در ورزش پیشگامانه و تاریخی بوده و بسکتبال برای زنان یکی دیگر از دستاورد بزرگ اوست، کتابی برای یادگیری بازی از یکی از نوابغ زمان .»

«الوین جنتری» دیگر مربی سرشناس NBA این‌گونه اظهار نظر کرده است: «تجربه مربیگری نانسی در سطح D از لیگ NBA بازیکنان جوان را قادر می‌سازد تا مانند حرفه‌ای‌ها توانمند شوند.»

«پت سامیت» سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه تنسی هم می‌گوید:« نویسنده در این کتاب به روشنگری درباره چگونگی بهبود بازی شما در ورزش بسکتبال می‌پردازد و در همه زمینه‌ها اطلاعات مناسبی را به شما ارایه می‌کند.»

یکی از دلایلی که باعث می‌شود کتاب «بسکتبال برای زنان» مورد توجه قرار گیرد، تجربه بالای نویسنده آن در مقام بازیکن و همچنین مربی است. لیبرمن برای این که چنین اثر مکتوبی را به رشته تحریر درآورد، علاوه بر بازیگری و مربیگری، دوره‌های علمی زیادی را هم گذرانده است و اکنون اثر مکتوبی را روانه بازار نشر کرده که می‌‌توان از آن به عنوان یک خودآموز بسکتبال نام برد.

نکته مهم دیگر این‌که او در این کتاب هدایت زنان و دختران بسکتبالیست را در دست گرفته است و به یقین وقتی زنان و دختران مطالب علمی، تکنیکی و تاکتیکی را از یک مربی باتجربه زن می‌آموزند، این احساس خوشایند را دارند که او به همه ظرافت‌ها و مشکلات بانوان بسکتبالیست آگاه است./
تاریخ: 1392/12/13
موضوع: توپ و تور
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: