برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بردن تیم کی‌روش برای تیم‌های آسیایی سخت است سیموئز: قلعه‌نویی خودش را گزینه تیم‌ ملی می‌داند/ درخشان را نمی‌شناسم

دستیار سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: قلعه‌نویی در ایران مربی موفقی است و خودش را گزینه مربیگری تیم ملی می‌داند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، آنتونیو سیموئز دستیار سابق کارلوس کی‌روش اگرچه از تیم ملی ایران جدا شده است و دیگر همکاری با کی‌روش ندارد اما از اقدامات این مربی در ایران دفاع می‌کند و اعتقاد دارد که کی‌روش، تیم ایران را به اهدافش رسانده است و به همین دلیل کی‌روش با اقبال عمومی روبه روست. دستیار سابق کی روش در گفت‌وگو با فارس به نحوه کار مربی پرتغالی در ایران پرداخت که در زیر متن انی مصاحبه را می‌خوانید:
 

فارس: بازی‌های ایران در جام ملت‌ها را دیدید؟
بله تقریبا بازی‌های ایران را دیدم. نحوه بازی ایران در این تورنمنت هم راضی کننده بود. مخصوصا در بازی با عراق که یک تراژدی باعث شد تا ایران این بازی را ببازد.
فارس: پس شما از نحوه بازی ایران در جام ملت‌ها راضی هستید؟
تیم ایران همانطور بازی کرد که کی‌روش برای این نوع بازی آن را تمرین داده است و برنامه ریزی کرده است. اگر آن اتفاق و اخراج رخ نمی داد ایران با به راحتی عراق را شکست می داد. همان‌طور که دیدید وقتی ایران ده نفره هم شد بازهم عراق برتری کاملی به بازی نداشت. به نظر من بازی با تیم کی روش و بردن این تیم برای حریفان ایران سخت شده است و دست کم برای تیم های آسیایی.
فارس: برخی از نحوه بازی تیم ملی انتقاد دارند و مثل شما در مورد کار کی روش فکر نمی کنند؟
هر کس نظری دارد و کی روش منتقدان خودش را در ایران دارد که از ابتدا با کار او در ایران اختلاف داشتند اما عملکرد او در ایران مشخص است و او در ایران کارنامه موفقی دارد. کی روش می داند که از ایران چه می خواهد و نوع بازی خود را اجرا می کند. هر مربی فلسفه کاری خودش را دارد.

 

 

فارس: اما قلعه‌نویی؛ فرکی و درخشان بعد از جام ملت ها بسیار به کار او انتقاد داشتند؟
انتقاد قلعه نویی مشخص بود چون در زمانی که من در ایران هم بودم اختلافاتی وجود داشت. قلعه نویی در ایران مربی موفقی است و خودش را گزینه مربیگری تیم ملی می داند. من از کار درخشان شناختی ندارم و چندان او را نمی شناسم و فرکی را هم به اندازه قلعه نویی شناخت ندارم اما این را می دانم که کی‌روش توانسته رضایت مردم ایران را جلب کند و حداقل اکنون از محبوبیت زیادی در ایران برخوردار است. چیز دیگری هم که باید بگویم این است که او کی روش است و در فوتبال دنیا اسمی برای خودش دارد و حداقل سه تیم معتبر دنیا را هدایت کرده است در ایران هم عملکرد خوبی داشت پس این انتقاد ها روی کار او تاثییری نمی گذارد.
فارس: آینده ایران را با کی روش چطور می بینید؟
ایران تیم خوبی در آسیا است اما اشکال کار اینجاست نه مربیان و نه بازیکنان ایران ارتباط زیادی با فوتبال اروپا ندارند. ایران بازیکن زیادی در اروپا ندارد که این نقطه ضعف آن است. تعداد مربیان خارجی هم در لیگ ایران کم است. هر مربی خارجی یک فلسقه جدید به فوتبال ایران می تواند بیاورد. می توانم اینطور بگویم ایران فوتبال خوبی در آسیا دارد اما دور خود دیوار کشیده اید و در مارکت فوتبال دنیا نیستید. هیچ استعداد یابی لیگ ایران را دنبال نمی کند و این ضعف های کلیدی فوتبال ایران است. باید راه بازیکنان ایرانی به لیگ های اروپایی باز شود و مربیان شما بتوانند خارج ایران هم مربیگری کنند. کی روش با تیم ایران و کاری که می کند در آسیا موفق است اما برای رقابت با تیم های فراتر از آسیا شما باید ابزار بیشتری داشته باشید.
فارس: امکانات ایران را چطور می بینید؟
حرفش را هم نزنید. ایران باید در این مورد خیلی خودش را بهتر کند. استادیوم های ایران پیر و کهنه هستند و نیاز به استادیوم های جدید دارد و کمپ هایی در سطح دنیا که اصلا چنین کمپی ندارد. یکی از مشکلات ما در ایران و مشکل اکنون کی روش هم همین است.

تاریخ: 1393/11/29
موضوع: رزمی
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: