برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رييس هيات دو و ميداني اصفهان: فرهنگ حمايت از رشته‌ها در ورزش ايران بايد عوض شود

ورزش. ساير رشته ها. دووميداني
اصفهان - رييس هيات دو و ميداني استان اصفهان گفت: نتايج بازيهاي آسيايي ‪ ۲۰۱۰‬گوانگجو چين نشان داد كه فرهنگ حمايت از رشته‌ها در ورزش ايران بايد تغيير كند و بودجه‌هاي دولتي نبايد در فوتبال متمركز شود.

غلامرضا اميني روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: قصد متهم كردن رشته هايي همچون فوتبال را ندارم اما چنانچه هزينه‌هاي صرف شده براي فوتبال كشور در رشته‌هاي ديگر هزينه شده بود، موقعيت ورزش ايران در سطح منطقه و جهان ممتاز بود.

وي گفت : دووميداني رشته‌اي است كه در آن حدود ‪ ۱۴۰‬مدال توزيع مي‌شود و سرمايه‌گذاري دراين رشته مي‌تواند جايگاه ورزش هر كشوري را در سطح قاره و جهان ارتقاء دهد.

وي با اشاره به اينكه هزينه‌هاي انجام شده براي قهرمانان دووميداني ايران قابل قياس با رشته‌هايي همچون فوتبال نيست، اضافه كرد: مبلغ قرارداد قهرمانان دو و ميداني ايران كه در بازيهاي آسيايي براي كشورمان مدال كسب كردند و پرچم كشورمان را در اين بازيها به اهتزا درآورند به قرارداد يك نونهال فوتبال هم نمي‌رسد.

رييس هيات دووميداني استان اصفهان افزود: متاسفانه باشگاههاي ورزشي كشور حتي باشگاههايي كه از بودجه‌هاي دولتي برخوردارند، حاضر به سرمايه‌گذاري در اين رشته نيستند.

وي با اشاره به اينكه تعداد باشگاههاي سرمايه گذار در دو وميداني كشور اندك است، اظهار داشت: اين باشگاهها نيز به سلايق شخصي و علاقه مديرانشان به دووميداني در اين رشته ورزشي سرمايه‌گذاري كرده اند.

اميني تصريح كرد: به عنوان شخصي كه به فدراسيون دووميداني كشور نزديك و در ارتباط هستم، از امكانات و بودجه كم اين فدراسيون آگاهم و معتقدم دووميداني ايران با دست خالي به جنگ قدرت‌هاي آسيا رفت و توانست بدرخشد.

وي گفت: ايراني‌ها در اين رشته ورزشي بسيار مستعد ند و اميدوارم مسوولان ورزش كشور نشانه‌هاي اين استعدادها را در بازيهاي آسيايي گوانگجو ديده باشند و فرهنگ حمايت خود از رشته‌ها را تغيير دهند.

رييس هيات دووميداني استان اصفهان افزود: حق ما در دووميداني آسيا بيش از اينهاست اما درحاليكه حق اين رشته در كشور ادا نمي‌شود نبايد اين انتظار را داشت تا در بازيهاي آسيايي فراتر ظاهر شوند.

وي به وضعيت دووميداني استان اصفهان اشاره كرد و افزود: دووميداني اصفهان با كمترين امكانات اداره مي‌شود و تنها باشگاه فعال در اين رشته ذوب آهن اصفهان مي‌باشد كه حدود ‪ ۲۰‬سال است از اين رشته حمايت مي‌كند.

اميني افزود: متاسفانه باشگاه فولاد مباركه سپاهان در حد ضعيف از اين رشته حمايت كرده و در مجموع باشگاههاي اصفهاني آنگونه كه انتظار است از اين رشته حمايت نكرده اند.





تاریخ: 1389/9/9
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: