برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بعد از آن دربی خاص شرایط من در فوتبال عوض شد ایمون زاید: علی‌ کریمی بهترین بازیکنی بود که در کنارش در ایران بازی کردم/ درگذشت نوروزی بسیار ناراحتم کرد

مهاجم ایرلندی پیشین پرسپولیس گفت: علی کریمی بهترین بازیکنی بود که در کنارش در فوتبال ایران بازی کردم و اتفاقی که برای هادی نوروزی افتاد، آنقدر ناراحت‌کننده است که دلم نمی‌خواهد برای هیچکس رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ایمون زاید که در سال‌ 2011 تا 2013 برای تیم فوتبال پرسپولیس به میدان رفت و در دربی با استقلال تهران در دقایق پایانی هت‌تریک کرد، در مصاحبه‌ای در مورد خاطرات حضور در جمع سرخ‌پوشان و فوتبال ایران به مواردی اشاره کرد.

وی که بعد از پرسپولیس دوره حضور کوتاهی هم در تیم آلومینیوم هرمزگان داشت و اکنون در تیم صباح مالزی بازی می کند، در بخشی از صحبت‌های خود درباره علت حضورش در ایران و انتخاب تیم پرسپولیس برای بازی گفت:در این باره اجازه دهید بگویم که موضوع خیلی ساده است. از آنجایی که پرسپولیس بزرگ‌ترین تیم در ایران است و همچنین یکی از تیم‌های بزرگ در قاره آسیا محسوب می‌شود، از آنجایی که بازیکنان زیادی در لیگ ایران بازی می‌کنند و همین‌طور عضو پرسپولیس هستند، از این فرصت استفاده کردم که برای پرسپولیس بازی کنم. تلاش کردم عضوی از پرسپولیس باشم.

او افزود: به واسطه حضورم در ایران به برخی از جزییات زندگی در ایران پی بردم. عده‌ای به عنوان واسطه در نقل و انتقالات در ایران فعالیت می کنند.‌آنها با مدیر برنامه‌ من تماس گرفتند که ببینند امکان حضوری شش ماهه در پرسپولیس را دارم یا نه.

 

 

زاید ادامه داد:در مورد ایران باید عنوان کنم از نزدیک جزییات زندگی را در آنجا دیدم و از این حضور خیلی خوشحالم. چون از نزدیک با یکسری موارد آشنا شدم. در حالی که قبلا در روزنامه‌های ایرلند و انگلیس خیلی چیزهای مثبتی در مورد ایران نمی‌دیدم و نمی‌خواندم، به هر حال از نزدیک فرصت حضور پیدا کردم و با هواداران تماس داشتم.درواقع یک مساله مهم برای من بعد از این فرصت حضور تماس از نزدیک با مردم و هواران بود. با مردمی که به ظاهر زندگی بسته‌ای دارند اما من بعد از حضور در ایران، در تهران با آنها در تماس بودم. با آنها گفت و شنود داشتم و می‌دیدم آنجا جای خوبی برای زندگی است و مشکلی برای حضور ندارد.

مهاجم سابق پرسپولیس تاکید کرد: وقتی با آنها در تماس بودم و صحبت می‌کردم، می دیدم چقدر مردمانی مهربان و با وفایی هستند. ضمن آنکه در تماس با هواداران از قهرمانان این تیم چیزهایی شنیده بودم مثل علی دایی، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی که با این حضور فرصت آشنایی از نزدیک با این چهره‌ها را پیدا کردم.

این بازیکن 32 ساله همچنین اظهار داشت:به این ترتیب حضورم در جایی که چنین بزرگانی حضور داشتند، در کنار خیلی موارد دیگر مثل حضور چهره‌های با تجربه، هواداران پرشور سایر تیم ها و به خصوص هواداران بسیار پرشور و هیجان پرسپولیس می توانست چالشی برایم باشد. من هم واقعا تحت تاثیر این فضا، از حضور و بازی لذت بسیار بردم که در ایران بودم و عضوی از پرسپولیس محسوب می‌شدم.ضمن آنکه ایرانیان را مردمانی گرم و پرشور دیدم.

زاید که در تیم ملی لیبی سابقه انجام 8 بازی با یک گل زده را دارد، در این مصاحبه در مورد دربی با استقلال تهران و هت‌‌تریک‌‌اش در دقایق پایانی بازی نیز حرف زد.وی اظهارداشت:شرایط من قبل و بعد از آن دربی با هم تفاوت زیادی داشت. وقتی بعد از آن بازی خوشحال به هتل باز می‌گشتیم، می‌دیدم که چقدر هواداران از بابت تغییر نتیجه و برد خوشحالند. آنها ایستاده در کنار بازیکنان و مدیر در انتظار ما بودند.همه می‌خواستند به خاطر حساسیت و شرایطی که آن دربی داشت، تک تک تشکر کنند و مراتب خوشحالی‌شان را ابراز کنند. خلاصه جوی بسیار گرم بعد از آن بازی وجود داشت. به خاطر افت و خیزهای عجیب و غریب آن بازی همه خوشحال بودند. هواداران در کوچه و خیابان یا در فروشگاه می‌خواستند با من که ‌آشنا شده بودند،در این مورد گپ بزنند و بپرسند زمان گل اول، بعد گل دوم و آخر سر گل سوم چه اتفاقی افتاده است. البته خودشان چیزهایی را دیده بودند و برخی موارد را هم حدس می زدند. اتفاقی که برای همه و من جالب بود. در این حال مهم‌ترین موضوع برای من این بود که از 6 هفته قبل از آن بازی، در ایران بودم. هواداران می‌خواستند مرا بشناسند.حتی خود اعضای تیم و بازیکنان نیز دنبال آشنایی بیشتر با من بودند. در واقع بعد از آن بازی بود که مدیر برنامه من کار راحتی داشت که بگوید من کیستم. چه قابلیتی دارم و چه جور بازیکنی هستم.به هرحال آن بازی نشان داد چه توانایی دارم و چه نوع بازیکنی در پرسپولیس هستم و چطور می‌توانم رقابت کنم. این موضوع دستاورد مهم آن دربی بود.

وی افزود: مصافی که باعث شد مناسبات من و هواداران کاملا برقرار شود.خلاصه آن بازی خیلی چیزها را تغییر داد. جو را برایم عوض کرد. همه چیز بین من و حتی بازیکنان عوض شد که خود مهمترین دستاورد می‌توانست باشد.

این مهاجم گلزن همچنین در بخشی دیگر از این مصاحبه بلند در مورد این که آیا بعد از ترک ایران اخبار و اتفاقات کشورمان، به خصوص فوتبال و وضعیت تیم پرسپولیس را تعقیب کرده نیز صحبت کرد. او گفت:

از زمانی که از ایران بازگشتم، بطور کلی وضعیت و اخبار را پیوسته چک کردم.هر هفته اتفاقات و اخبار ورزشی را چک می‌کردم و همینطور حاشیه‌هایی که در هر بازی رخ داده و گل ها را دیده‌ام. همینطور این که پرسپولیس چه بازی ‌های داشته، مربیان و بازیکنانش چه کار کرده‌اند و کلا وضعیت تیم را تعقیب کرده‌ام. به وضعیت برخی چهر‌ه‌ها در آنجا مثل جواد کاظمیان و وحید هاشمیان توجه ‌کردم.

 

همچنین در این مصاحبه زاید مراتب تاسف و ناراحتی خود را از درگذشت هادی نوروزی، کاپیتان پرسپولیس بیان کرده است.او دراین مورد عنوان کرد:باید بدانید وقتی خبر درگذشت او را شنیدم، بسیار متاسف و ناراحت شدم. قبل از بیان هر چیزی باید گفت که هادی نوروزی ورزشکار و  جوان بسیار خوبی بود.در تمام دورانی که در پرسپولیس بودم، خاطرات خوبی از بودن در کنار او دارم. او عضوی خوب از تیم پرسپولیس بود. در همان دوران کوتاه حضورم در آنجا، نشان می داد چه فوتبالیست خوب و ارزشمندی است. از این رو در وهله نخست واقعا از آنچه برایش اتفاق افتاد، بسیار ناراحت شدم. اتفاقی که واقعا دلم نمی‌خواهد برای هیچ ورزشکار و انسانی رخ دهد. او با آن رفتار خوب هیچگاه در ذهن من فراموش شدنی نیست. همیشه در ذهنم خاطرات خوبی از بازی که در کنارش دارم.

 

 

مهاجم ایرلندی در مورد این که بعد از رفتن از ایران تماسی با او گرفته شده نیز حرف زد. او اظهارکرد:بعد از ترک ایران تماس های هرازگاهی وجود داشته ، صحبت های هم شده اما به صورت نهایی در نیامده  با توجه به این که در فوتبال هیچ چیز را نمی‌توان صددرصد به صورت قطعی بیان کرد، شاید این امکان باشد یکبار دیگر در ایران حضور پیدا کنم و در آن صورت پرسپولیس به عنوان اولین گزینه انتخابم  می‌تواند مطرح  شود.

در آخرین بخش این مصاحبه زاید گفته بهترین بازیکنی که در کنارش بازی کرده چه کسب بوده و سخت‌ترین تیمی که مقابلش در فوتبال کشورمان قرارگرفته، کدامیک از تیم‌هایی لیگ برتری ایران است.

وی عنوان کرد:علی کریمی بهترین بازیکنی بود که در کنارش در فوتبال ایران بازی کردم.معتقدم او  واقعا  بازیکنی خارق‌العاده بود که توانمندی بسیار بالایی داشت. در مورد تیمی هم که مقابلش قرارگرفتم، اینک چیزهای خیلی زیادی در ذهن ندارم. جز این که بگویم سپاهان از شهر اصفهان سخت‌ترین حریفی بود که با پرسپولیس مقابلش قرارگرفتم.

تاریخ: 1394/9/30
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: