برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای: شرایط زورخانه‌ها برای حضور بانوان فراهم نیست

سمنان - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با بیان اینکه شمار بانوان متقاضی فعالیت در این رشته ورزشی بسیار کم است گفت: ...

مهرعلی باران چشمه روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: شورای سیاست گذاری وزارت ورزش و جوانان، مجاز بودن یا نبودن فعالیت بانوان در رشته های ورزشی مختلف را تعیین می کند و تاکنون مجوزی برای فعالیت بانوان در ورزش های زورخانه ای صادر نشده است.

وی ادامه داد: سال های گذشته تلاش شد شرایط برای حضور بانوان در زورخانه ها فراهم شود، اما فرهنگ حاکم بر این رشته ورزشی به گونه ای است که بسیاری از پیشکسوتان علاقه مند به حضور بانوان نیستند و در این خصوص مقاومت وجود دارد.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای: شرایط زورخانه ها برای حضور بانوان فراهم نیست

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی اظهار داشت: هم اکنون ۹۳۰ زورخانه در کشور وجود دارد و سال گذشته نیز ۱۴ زورخانه افتتاح شد.

وی ادامه داد: در سال های ۹۸ و ۹۹، کرونا باعث شد تعدادی از زورخانه ها بسته شوند و این تعطیلی همچنان ادامه دارد.

۲۰۰ زورخانه کشور نیازمند مرمت و بازگشایی است

باران چشمه با بیان اینکه نزدیک به ۲۰۰ زوخانه در کشور باید مرمت و بازگشایی شود گفت: زورخانه هایی که مرمت آن تا ۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد با کمک فدراسیون احیا می شود، ولی بازگشایی برخی زورخانه ها که برای تکمیل یا احیا نیازمند هزینه بالا است، فعلا ممکن نیست.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: دست کم ۱۰۰ زورخانه در کشور به دلیل تاریخی بودن ثبت ملی شده است.

وی خاطر نشان کرد: استان سمنان با توجه به جمعیت، در ورزش های زورخانه ای عملکرد خوبی دارد و سال گذشته نیز قهرمان لیگ برتر کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، باران چشمه روز سه شنبه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی سمنان در این استان حضور یافت.

استان سمنان ۲۴ زورخانه فعال، ۱۲ داور، ۲۳ مربی و ۶۴ مرشد در ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی دارد.

منبع: ایرنا
تاریخ: 1401/8/7
موضوع: ورزش زنان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: