برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ابراهیمی: کاش در ماده استقامت هم نماینده‌ای اعزام می‌شد/ رکورد و مدال‌های نوجوانان در آسیا ارزشمند بود

تهران- ایرنا- مربی دوومیدانی زنان با بیان اینکه ورزشکاری در ماده دوهای استقامت به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نشد گفت: مسوولان فدراسیون معتقد ...

لیلا ابراهیمی در گفت وگو با ایرنا درباره عملکرد دوومیدانی کاران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: سطح این رقابت ها مشخص بود و کشورهایی که همواره بیشترین ورزشکاران و مدال ها را از آن خود می کنند در این رویداد حضور نداشتند. چین و ژاپن در هر مسابقه ای عملکرد خوبی از خود نشان می دهند.

وی افزود: برای اولین بار بود که تیم نوجوانان توانست مقام های خوبی بدست بیارود و هم مدال های رنگی بگیرد. این موضوع خیلی خوب و نشانگر این است که نوجوانان در سنین پایه انگیزه بالایی داشتند که توانستند در این رقابت ها نتایج قابل قبولی کسب کنند. همچنین این دوومیدانی کاران توانایی خوبی دارند تا بتوانند جای ورزشکاران بازنشسته را در رده بزرگسالان در آینده بگیرند.

مربی دوومیدانی زنان گفت: مسابقه های بزرگ هیچ گاه قابل پیش بینی نیست و فدراسیون همواره بالاترین برنامه ها را برای دوومیدانی کاران در نظر می گیرد تا بتوانند به مدال برسند و رقابت خوبی داشته باشند.

وی یادآور شد: فدراسیون در ماده دوهای استقامت ورزشکاری را عازم مسابقات قهرمانی آسیا نکرده و اعلام کرد که سطح مسابقات در این ماده ها بالاست و ممکن است ورزشکاران به مدال نرسند و نمی خواهند الکی هزینه کنند. از آنجایی که این اعزام ها در رده پایه است باید از همین الان در هر ماده ای ورزشکاران برای کسب تجربه اعزام شوند. فدراسیون در ماده استقامت تنها در ۲۰۰۰ متر با مانع دوومیدانی کار اعزام کرد و جای ماده های ۸۰۰، ۱۵۰۰، ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ در آسیا خالی بود.

ابراهیمی اضافه کرد: ورزشکاران در رده های نوجوانان و جوانان غربالگری می شوند و باید به مسابقات بیشتری بروند. این مدال ها و رکوردها در چنین رقابت هایی انگیزه دوومیدانی کاران را بالا می برد و این ورزشکاران می توانند در مسابقات بعدی رکورد بهتری بزنند. در واقع این رقابت ها بستر خوبی است تا در آینده نزدیک برای سنین پایه تعداد بیشتری اعزام شوند. کشورهای دیگر همین کار را انجام می دهند و از میان این دوومیدانی کاران سرمایه گذاری برای المپیک انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه گروه خوب و بدون نقصی راهی آسیا شد، گفت: کسب این مدال ها به ورزشکارانی که در مرز انتخاب بودند انگیزه می دهد تا بیشتر تلاش کنند. باید فضایی فراهم شود تا این دوومیدانی کاران به چنین رقابت هایی اعزام شوند و بیشتر تمرین کنند. برخی از شاگردانم در مرز انتخاب شدن بودند، اما اعزام نشدند و اگر من هم بودم آنها را اعزام نمی کردم و بهترین ها را به آسیا می فرستادم.

مربی دوومیدانی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی خوبی برای سفر به کویت انجام شد و رکوردهای دختران و پسران خوب و مدال های آنها با این شرایط سخت بودجه کم، فضاهای تمرین محدود و ابزارهای کم سالن بدنسازی، ارزشمند بود زیرا حداقل زحمت خود را کشیدند. چه بسا باید روی این ورزشکاران سرمایه گذاری کرد تا دوومیدانی کاران همسن آنها بیشتر تلاش کنند و انگیزه بگیرند و جایگزین رده بزرگسالان شوند.

رقابت های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا از ۲۱ تا ۲۴ مهر به میزبانی کویت برگزار گردید و تیم ایران صاحب ۱۳ مدال شد.

منبع: ایرنا
تاریخ: 1401/8/7
موضوع: ورزش زنان
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: