برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

پیام تبریک وزارت ورزش در پی کسب نخستین سهمیه المپیک پاریس

تهران- ایرنا- وزارت ورزش و جوانان طی پیامی، درخشش و کسب نخستین سهمیه المپیک پاریس توسط هانیه رستمیان، ملی پوش تیراندازی ایران را تبریک گفت. ...

به گزارش ایرنا، متن پیام به این شرح است:

سرکار خانم هانیه رستمیان

بدون تردید تلاش شما در مسابقات تیراندازی مصر در سایه الطاف الهی که با کسب اولین سهمیه برای حضور در بازی های المپیک پاریس همراه شد، نه تنها مایه مباهات خانواده تیراندازی، بلکه موجب افتخار زنان ورزشکار ایران اسلامی است.

امیدواریم که این افتخار به کسب مدال و بالا رفتن از سکوی قهرمانی در المپیک پاریس ختم شود.

در دهمین روز مسابقات تیراندازی جهانی مصر، هانیه رستمیان در ماده تپانچه ۲۵ متر زنان به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

بر اساس این گزارش، در مرحله مقدماتی تپانچه ۲۵ متر، این تیرانداز جوان مازندرانی با ثبت امتیاز ۵۸۸ و ضمن شکستن رکورد خود، به عنوان نفر دوم به جمع ۸ نفر پایانی صعود کرد.

در دور دوم تیراندازان در ۲ گروه ۴ نفره با هم به رقابت پرداختند و رستمیان در رده سوم گروه دوم قرار گرفت. با توجه به اینکه تیرانداز آلمانی، نفر اول گروه اول، پیش تر در مسابقات قهرمانی اروپا سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده بود، رستمیان به عنوان نفر پنجم سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را کسب کرد تا اولین سهمیه ایران در المپیک پاریس به نام او ثبت شود.

چهار سال پیش نیز نجمه خدمتی تیرانداز ایران در رشته تفنگ توانست نخستین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند.

منبع: ایرنا
تاریخ: 1401/8/7
موضوع: ورزش زنان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: