برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

صیامی: هزینه یک میلیاردی اعزام تیم به کویت/دوومیدانی زنان در مسیر درستی قرار گرفته است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: هزینه اعزام تیم ملی دوومیدانی به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در کویت بیش از یک میلیارد تومان هزینه ...

هاشم صیامی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره سطح مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در کویت، اظهار داشت: سطح این رقابت ها با حضور نمایندگان ۳۳ کشور بالا بود. رکوردهای ملی پوشان نشان دهنده این است که سطح مسابقات بالا بود. کشورهایی همچون هند، چین تایپه، تایوان، هنگ کنگ و تمام کشورهای حوزه خلیج فارس مانند قطر، عمان، بحرین، عربستان در این رقابت ها حضور یافتند و کویت هم با تیم خوبی در این مسابقات شرکت کرد.

وی افزود: ۲۵ ورزشکار و ۱۰ مربی و کادر فدراسیون به کویت اعزام شدند و توانستند در این دوره از رقابت ها رکوردهای خوبی ثبت کنند. باید از باشگاه های پلیمر خلیج فارس، چادرملو و گل گهر تشکر کنم که سبب ایجاد انگیزه بالایی در دوومیدانی کاران شدند. روسای هیئت های استانی نیز تلاش زیادی برای رده های پایه دارند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: این حمایت ها امروز به کسب ۱۳ طلا منجر شد و ۹ ورزشکار دختر ما ۶ مدال گرفتند. این موضوع نشان می دهد که دوومیدانی به ویژه در بخش زنان در مسیر خوبی قرار گرفته است و همه دختران ما رکوردهای قابل قبولی را ثبت کردند. هرچند یک سری ورزشکار رکورد خوبی زدند اما نتوانستند مدال بگیرند.

وی یادآور شد: جا دارد تا از وزیر ورزش و جوانان تشکر ویژه کنم زیرا حمایت خوبی از این رشته پایه دارد و حتی دستور داد تا خوابگاه مجموعه آفتاب انقلاب راه اندازی و پیست تارتان آن عوض شود.

صیامی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از ورزشکارانی که امروز افتخارآفرینی کردند، حفظ و نگهداری کنیم. مربیان خوبی برای آنها بیاوریم. این کار مهم تر از کسب مدال است و این موضوع می طلبد تا وزارت ورزش و فدراسیون دوومیدانی دست به دست دهند. اگر این ورزشکاران خوب حمایت شوند می توانند مانند کشتی در آسیا افتخارآفرینی کنند.

وی اضافه کرد: سرآمد شدن ورزشکاران نیاز به زیرساخت ها دارد که یکی این زیرساخت ها بحث مجموع آفتاب انقلاب است. جامعه دوومیدانی آرزو دارد تا خانه بزرگ دوومیدانی با کیفیت عالی در کشور داشته باشد. این اتفاق با حمایت وزیر ورزش و جوانان اتفاق می افتد. ما هم می توانیم مانند سایر فدراسیون ها سهم به سزایی در کسب مدال داشته باشیم اما نبود زیرساخت ها کار ما را دشوار کرده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این پرسش که چرا در دیگر ماده ها ورزشکاری اعزام نشده است و تنها در ماده ۲۰۰۰ متر با مانع ورزشکار اعزام شد، گفت: ما در استقامت سه ورزشکار خوب اعزام کردیم و در رده نوجوانان سه مدال گرفتیم. در بخش دختران و پسران و از لحاظ کیفی ما اعزام داشتیم و به ۲ دلیل این ورزشکاران را اعزام می کردیم. یکی اینکه ورزشکار شانس کسب مدال باشد یا در دوره بعد با توجه به شرایط فعلی در مسابقات حضور یابد و رکوردهای متقابلی داشته باشند.

وی اظهار داشت: هزینه اعزام تیم ملی دوومیدانی به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در کویت بیش از یک میلیارد تومان است. این اعزام با اعتبارات وزارت ورزش، فدراسیون و حامی مالی صورت گرفت.

رقابت های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا از ۲۱ تا ۲۴ مهر به میزبانی کویت برگزار شد و تیم ایران صاحب ۱۳ مدال شد.

منبع: ایرنا
تاریخ: 1401/8/7
موضوع: ورزش زنان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: