برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
مربی دوومیدانی:

باید دوومیدانی‌کاران زن را مثل مردان ارزشمند ببینند

زهرا نبی زاده در مورد حمایت از ورزشکارانی که در قهرمانی آسیا مدال آوری کرده اند، گفت: فدراسیون باید ورزشکاران و مربیانشان را حمایت و کنترل ...

به گزارش ایسنا، تیم ملی نوجوانان ایران با ۲۵ ورزشکار شامل ۱۰ دختر و ۱۵ پسر از ۲۱ تا ۲۴ مهر در قهرمانی آسیا شرکت کرد که دستاورد آن کسب ۱۳ مدال (۴ طلا، ۴ نقره و ۵ برنز) و مقام چهارم تیمی بود.

زهرا نبی زاده مربی و قهرمان سابق دوومیدانی در مورد عملکر تیم ایران در این مسابقات به ایسنا گفت:  ۱۰ نفر از بهترین ورزشکاران دختر ایران را گزینش کردیم که کار بسیار سختی هم بود. از این تعداد ۶ نفر مدال گرفتند و مدال طلای تاریخی در دوومیدانی زنان را هم به دست آوردند. رکورد ورزشکاران در حد قابل قبولی بود.

او در مورد سطح مسابقات بیان کرد: دو سه سال به دلیل کرونا مسابقات برگزار نشده بود و این اولین مسابقه ای بود که بعد از مدتی وقفه در سطح نوجوانان برگزار شد. سطح خوبی داشت. از طرفی دوومیدانی رشته ای رکوردی است و رکوردها عملکرد ورزشکاران را نشان می دهد.

نبی زاده در ادامه گفت: عملکرد تیم ما در این مسابقه نتیجه اعتماد فدراسیون بود که نفرات بیشتری را اعزام کرد. کادر مربیگری تیم هم عامل دیگری است که در این موفقیت نقش پررنگی داشت چون با هم یکدست و همدل بودیم و انرژی خود را برای ورزشکاران گذاشتیم که منجر به این نتیجه شد. فکر می کنم انتخاب دقیق کادر فنی اعزامی خیلی می تواند در عملکرد ورزشکاران تاثیرگذار باشد.

نبی زاده در مورد حمایت از این ورزشکاران گفت: این اولین بار بود که وقتی از مسابقه برگشتیم دو روز بعدش به وزارت ورزش دعوت شدیم. برای ما جای خوشحالی داشت. فدراسیون هم باید ورزشکاران و مربیانشان را حمایت و کنترل کند، اردوها برگزار شود تا سال آینده که باز هم مسابقات نوجوانان و همچنین جوانان آسیا را داریم برای ما بدرخشند.

او با بیان اینکه رکوردشکنی ها در دو سال اخیر در قسمت زنان بیشتر از مردان بوده است، تاکید کرد: تعداد مدال هایی که دختران کسب کردند، نشان می دهد عملکردشان به نسبت بهتر بوده است. من از عملکرد زنان راضی هستم و فکر می کنم اگر این روند پیشرفت ادامه داشته باشد، چهار سال دیگر در بازی های آسیایی مدال می گیریم.

این مربی به مشکلات دوومیدانی زنان اشاره و بیان کرد: نگاه جنسیتی با اینکه کم شده اما هنوز هم وجود دارد. دوست دارم این نگاه جنسیتی برداشته شود و زنان را هم به اندازه مردان ارزشمند ببینند. مثلا در فوتبال قراردادهای مردان خیلی بیشتر از زنان است. دوست دارم این برابری در تمام رشته های ورزشی بیشتر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
تاریخ: 1401/8/7
موضوع: ورزش زنان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: