برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای:

استقبال از ورزش زورخانه‌ای یک دهم رشته‌های رزمی است

سمنان - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ هزار ورزشکار زورخانه ای در کشور فعالیت دارند، ...

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرعلی باران چشمه روز سه شنبه در نشست مجمع عمومی هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان سمنان در سالن همایش های اداره کل ورزش و جوانان این استان با بیان اینکه اعتبار مالی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی باید افزایش یابد، ابراز داشت: اکنون ۹۰۰ زورخانه در کشور وجود دارد، در حالی که با توجه به وجود بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهر در کشور، نزدیک به ۵۰۰ زورخانه دیگر باید ساخته شود.

وی افزود: استان مازندران که مهد کشتی است، ۱۱ شهرستان زورخانه ندارد، اما وضعیت استان سمنان مطلوب است.

استان سمنان ۲۴ زورخانه فعال، ۱۲ داور، ۲۳ مربی و ۶۴ مرشد در ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی دارد.

استقبال از ورزش زورخانه ای یک دهم رشته های رزمی است

ورزش زورخانه ای وارد مدارس و  دانشگاه ها شود

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: اکنون بیشتر مخاطبان ورزش های زورخانه ای افراد مسن هستند و لازم است برای ورود جوانان، این ورزش وارد مدارس و دانشگاه ها شود.

باران چشمه ابراز داشت: حدود ۲۰۰ زورخانه کشور به دلیل نیاز به مرمت و یا تحت تاثیر شرایط کرونا همچنان بسته است و تلاش می شود  تا جایی که هزینه ها یاری کند بازگشایی شوند.

وی افزود: تاکنون در حق این ورزش کم لطفی شده است اما در یک سال گذشته برای جبران این کمبودها تلاش شد.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: زورخانه محل عبادت و محل تربیت بزرگانی از جمله پوریای ولی و غلامرضا تختی بوده است.

وی ابراز داشت: هیچ ورزش دیگری در دنیا نیست که ضرب، آهنگ، نوا، ذکر و تاکتیک داشته باشد و از این رو، ورزش زورخانه ای محل تربیت روح و جسم در کنار هم است.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: ورزش زورخانه ای تولیدکننده فرهنگ است و می تواند به سایر ورزش های کشور کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز گفت: اگر شرایط امروز ورزش را با زمان گذشته مقایسه کنیم، متوجه پیشرفت های متعددی می شویم که نشان می دهد هم در فرهنگ باشگاه داری می توانیم جایگاه خوبی در کشور داشته باشیم و هم اثرات آن در رده های سنی پایه در آینده مشخص شود.

محمدتقی علوی ابراز داشت: از سال ۱۴۰۰، حسابرسی مالی سال های قبل با همکاری شرکت های حسابرسی دارای محاسبات دقیق در کشور آغاز شد و در پایان حسابرسی نسخه ای از این محاسبات به برنامه و بودجه ارایه می شود.

وی افزود: اعتبار هیات ها باید در زمینه ای که تعیین شده مصرف شود و اینکه اعتبار مازاد سال ۱۴۰۰ به امسال منتقل شد، کاری درست و قانونی بود.

وی تصریح کرد: بر پایه قانون، هر مکان ورزشی که استفاده می شود باید مزایده برگزار و یا قرارداد تهیه شود؛ در استان سمنان نیز تلاش شد با رعایت مقررات قرارداد تهیه شود که اگر اتفاق ناگواری افتاد، همان قرارداد و بیمه از ورزشکاران حمایت کند.

نیمی از تقویم کاری هیات ورزش های زورخانه ای سمنان اجرایی شد

رییس هیات هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان سمنان نیز گفت: در سال گذشته ۹ زورخانه استاندارد در استان ساخته و نیاز استان در این زمینه رفع شد.

سید حسن سبزواری خاطر نشان کرد: هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سال ۱۴۰۰ هیات ورزشی برتر استان سمنان شد.

وی افزود: استان سمنان در سال ۱۴۰۰ میزبان لیگ برتر ورزش های زورخانه ای کشور شد و مقام سوم مشترک در المپیاد استعدادیابی کشور را با کسب یک مدال طلا و ۲ نقره به دست آورد.

رییس هیات هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان سمنان گفت: در سال ۱۴۰۰ نخستین کتاب ورزش زورخانه ای استان سمنان رونمایی شد و هرچند نواقصی دارد اما شروعی بر این روند بود.

سبزواری بیان کرد: ۱۵۳ میلیون تومان از اداره کل ورزش جوانان، فدراسیون ورزش زورخانه ای و شهرداری شاهرود در اختیار هیات ورزش های زورخانه ای استان سمنان قرار گرفت که ۴۰ درصد آن به هیات های شهرستان ها پرداخت و مقداری برای خرید تجهیزات، جایزه لیگ و هزینه های جاری هیات صرف شد؛ بر این پایه، ۴۴ میلیون تومان باقی ماند که به اعتبار سال ۱۴۰۱ انتقال یافت.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون نیمی از تقویم کاری هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان سمنان اجرایی شد.

در این نشست، اعضای مجمع عمومی هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان سمنان گزارش ارایه شده از سوی رییس این هیات درباره عملکرد ورزشی، مالی و تقویم این هیات را تایید کردند.

منبع: ایرنا
تاریخ: 1401/8/7
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: