برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

پولادگر: باید تمدن ایران اسلامی را به نوجوانان و جوانان کشور بشناسانیم

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: باید تمدن ایران اسلامی را به نوجوانان و جوانان این کشور بشناسانیم ...

به گزارش ایرنا، سیدمحمد پولادگر روز دوشنبه در مراسم اختتامیه المپیاد استعدادهای برتر، اظهار داشت: پس از وقفه دو، سه ساله این توفیق را پیدا کردیم که المپیاد را با حمایت وزیر برگزار کنیم. برگزاری المپیاد استعدادهای برتر در واقع مرحله داشت بود و باید یک حمایت هشت ساله از این نخبه ها داشته باشیم که به مرحله برداشت برسیم. این امر نیاز به حمایت همه مسئولین استانی و همچنین کشوری دارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری المپیاد استعدادهای برتر برای این گروه سنی افزود: در بسیاری از فدراسیون ها دچار این نقیصه هستیم که مسابقات برای این گروه سنی برگزار نمی شود و برگزاری این المپیاد می تواند کمک شایانی به فدراسیون ها باشد چراکه نخبه های رشته های مختلف را مشخص می شوند. همچنین کنترل کمی و کیفی المپیاد فرایند جدید این دوره از مسابقات بود.

پولادگر خاطرنشان کرد: همچنین درخصوص روانشناختی نیز در این دوره کار ویژه ای انجام دادیم به ویژه در بخش بانوان که نیاز بود. یکی دیگر از اهداف برگزاری این المپیاد این بود که مدیران استانی را نیز همراه و ترغیب کنیم که از ورزش حمایت ویژه ای داشته باشند. امیدواریم که در سال های بعد حمایت بیشتر نیز باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ۹ هزار ۴۳۰ ورزشکار پسر و ۵هزار ۴۷۰ ورزشکار دختر در این دوره شرکت کردند و در مجموع ورزشکاران و مربیان و داوران بیش از ۱۷ هزار نفر شرکت کننده داشتیم.

پولادگر عنوان کرد: تعامل بسیار خوبی در این دوره بین وزارت ورزش و آموزش و پرورش ایجاد شد و برگزاری مسابقات هشت رشته از این المپیاد به عهده وزارت آموزش و پرورش بود. یکی از اتفاقات خوب دیگر این دوره از المپیاد وجود رشته پهلوانی و زورخانه ای بود. برای ایجاد عِرق ملی ما باید تمدن ایران اسلامی را به نوجوانان و جوانان این کشور بشناسانیم که ورزش زورخانه ای و پهلوانی نمونه بارز این تمدن است.

منبع: ایرنا
تاریخ: 1401/8/7
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: