برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
در آستانه هفته دوم؛

موج اعتراضات به نحوه داوری در لیگ برتر کشتی فرنگی

رقابتهای لیگ برتر کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه های کشور در حالی هفته نخست خود را پشت سر گذاشت که با موجی از انتقاد و اعتراض به نحوه داوری برخی ...

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دوم لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه های کشور در حالی طی روزهای ۳ و ۴ آذرماه در شهرهای اهواز و اندیمشک برگزار می شود که این مسابقات در همین ابتدا با موجی از اعتراض به قضاوت برخی کشتی ها مواجه شده است.

به عنوان مثال می توان به دیدار تیم رعد پدافند برابر مقاومت البرز در هفته اول نخست لیگ برتر کشتی فرنگی اشاره کرد که در سالن تختی شهر اهواز برگزار شد و مقاومت البرز توانست با نتایج ۹ بر ۱ و ۶ بر ۴ برابر رعد پدافند به پیروزی برسد. البته این دیدار حواشی مختلفی داشت که یکی از آنها ۲ کارته شدن سرمربی تیم رعد پدافند بود که در نهایت با کارت قرمز از سوی داور و اخراج و محرومیت از همراهی تیمش منتهی شد.

بدین ترتیب محمدرضا مشمعچیان پس از اخراج صراحتاً به ضعف داوری در لیگ فرنگی اشاره کرد و آن را به نفع تیم حریف خواند. به گفته او دلیلی برای اخراجش وجود نداشت و حتی درخواست برای بازبینی فیلم کشتی هم بی پاسخ ماند. سرمربی تیم رعد پدافند از سازمان لیگ کشتی درخواست کرد در دور برگشت لیگ فکری به حال داوری بکنند تا هیچ حقی از تیمی ضایع نشود و حامیان مالی را مجبور به رفتن از این رشته نکند.

این در حالیست که به گفته مسئولان برخی تیم های حاضر در لیگ برتر کشتی آزاد که به تازگی پایان یافته هم انتقاداتی به داوری ها وارد است و در آن مسابقات هم بارها اشتباهاتی از سوی تیم داوری برخی از دیدارها دیده شد.

موج اعتراضات به نحوه داوری در لیگ برتر کشتی فرنگی

در همین راستا محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون هم که از داوران باتجربه کشتی کشورمان محسوب می شود و کارنامه درخشانی در امر قضاوت در رقابتهای جهانی و المپیک دارد به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «با توجه به وجود بیش از ۱۰۰ داور بین المللی کشتی در ایران، کمیته داوران فدراسیون کشتی با بررسی عملکرد آنها در مرحله مقدماتی لیگ کشتی آزاد ۸ داور را برای قضاوت و ۳ نفر را برای هیأت ژوری انتخاب کرد. به نظر من داوری در این دوره از لیگ کشتی آزاد مشکلی نداشت، ولی اعتراضات در کشتی و یا هر ورزش دیگری طبیعی است. ما در المپیک هم شاهد اعتراض به نحوه داوری هستیم پس موضوعی نیست که خیلی چیز پیچیده ای باشد.»

البته واکنش مسئولان فدراسیون کشتی به همین جا ختم نشد و محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی هم ضمن مطلوب خواندن عملکرد داوران درباره برخی اعتراضات در هفته نخست لیگ برتر کشتی فرنگی گفت: «این مسابقات شرایط خاص خودش را دارد. هرچند از نظر قضاوت راحت تر از کشتی آزاد است، اما از نظر اعتراض چون مقرراتش یک مقدار نامفهموم تر از رشته آزاد است اعتراضات در آن بیشتر است.

او معتقد است در مسابقات المپیک و جهانی هم همیشه اعتراض در کشتی فرنگی بیشتر از آزاد است، چون اخطار کم کاری شرایط خاصی دارد و داوران طبق موارد تعریف شده، رأی می دهند و این شاید برای خیلی از مربیان و کشتی گیران و تماشاگران نامفهوم است.

مصلایی پور وعده داد از هفته دوم اقداماتی انجام شود تا داوران لیگ کشتی فرنگی هم تقویت شوند تا دیگر شاهد اعتراض برخی تیم ها به قضاوت نباشم.

منبع: مهر
تاریخ: 1401/9/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: