برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
ژاپن بی‌بهانه در جستجوی مسیر پیروزی

چرا از پیروزی ژاپن به وجد می‌آییم؟

پیروزی ژاپن مقابل آلمان، دومین پیروزی یک تیم آسیایی مقابل یک غول دنیای فوتبال آن هم در فاصله ۲۴ ساعت بود.

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که طرفداران فوتبال در ایران همچنان مشغول هضم شکست سنگین مقابل انگلیس هستند، ژاپن امروز با ارائه یک نمایش شجاعانه در نیمه دوم، موفق با کسب پیروزی مقابل آلمان شد که در نیمه اول ۱-۰ از آنها پیش بود. درست مثل عربستان که این تیم نیز در نیمه اول با یک گل از آرژانتین عقب افتاد اما در نیمه دوم ورق را به سود خود برگرداند.

پیروزی ژاپن مقابل آلمان البته برد باارزش تری بود، چرا که آلمان سرپنجه و تهاجمی، به خصوص در نیمه اول تیم فوق العاده ای نشان داد و می توانست حتی دروازه ژاپن را به توپ ببندد. با این حال شاگردان هاجیمه موری یاسو به مرور کنترل بازی را در دست گرفته و با دو حمله غافلگیرکننده، دروازه نویر را باز کرده و نتیجه ای فوق العاده را در رقابت های جام جهانی به دست آوردند.

ژاپن در شرایطی این مسابقه را به سود خود تمام کرد که در دوره مقدماتی به همراه تیم عربستان و به عنوان تیم دوم، گروه به جام جهانی صعود کرد و البته ایران اولین تیم آسیا بود که به این تورنمنت رسید. از آن زمان تا امروز ژاپنی ها تلاش کرده با بازی های تدارکاتی مناسب و ریتمی که برای تمرینات و ادامه حضور مثبت در این مسابقات در نظر دارند، وارد رقابت ها بشوند؛ اتفاقی که مزدش را در اولین دیدار خود مقابل آلمان گرفتند.

جالب اینکه امروز صبح، یکی از روزنامه های آرژانتین در واکنش به شکست این تیم مقابل عربستان و تمجید از فوتبال این حریف دیرینه خاورمیانه ای ایران پرداخته و گفته بود پیروزی آنها ناشی از یک دوره سرمایه گذاری طولانی است و اتفاقی به دست نیامده است. این مسئله را سال هاست که می شود درباره ژاپن مطرح کرد؛ تیمی که امروز هفت موقعیت روی دروازه آلمان ساخت و با دفاع جانانه از دروازه اش، با سه امتیاز از بازی بیرون آمد.

جالب اینکه در ورزشگاه خلیفه تعداد زیادی هوادار ژاپنی به سبک و سیاق همیشه، مشغول تشویق سامورایی های آبی بودند و در نهایت هم بازیکنان شادی خود را با این هواداران تشویق کردند؛ رابطه ای همیشه مثبت بین طرفین که همواره کمک کننده و پیش برنده ژاپن بوده و احیانا اتفاقی در این بین رخ نداده که ارتباط میان این دو رکن فوتبال ملی ژاپن را خدشه دار کند.

در نهایت باید گفت جام جهانی همواره با این لحظه ها و این مسابقات منحصربه فرد خواهد شد. جایی که شگفتی همیشه در انتظار بزرگ ترین تیم ها نیز هست؛ تیم هایی که ممکن است از بد حادثه رقبای آسیایی ما باشند و شاید هم نه. یک الگو که بشود به آنها نگاه کرد و یاد گرفت و به جای بهانه جویی و حرف های عجیب و غریب در همان مسیر رو به جلویی که آنها انتخاب کرده اند، قدم زد.

منبع: ورزش 3
تاریخ: 1401/9/2
موضوع: فوتبال
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: