برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
آنچه در توان داریم تقدیم فدراسیون‌ها می کنیم

خسروی‌وفا:سال گذشته بودجه مجلس با چانه زنی به فدراسیون‌ها داده شد

رئیس کمیته ملی المپیک در دیدار با مسئولان فدراسیون تیراندازی ابراز امیدواری کرد این کمیته بتواند حمایت ویژه ای از تیراندازی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به همراه دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و نایب رئیس کمیته ملی المپیک و سید محمد شروین اسبقیان، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین ظهر امروز شنبه، ۵ آذر ماه با حضور در فدراسیون تیراندازی با مرتضی قربانی دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه مهدی مبینی و کبری غیاثی، دبیر کل و نایب رئیس فدراسیون تیراندازی، چنگیز مسیب زاده عضو هیات رئیسه فدراسیون و نماینده باشگاههای تیراندازی کشور نیز حضور داشتند.

قربانی: امیدوارم چراغی که در تیراندازی روشن شده است، باعث طراوت مردم و جامعه ورزش شود

در ابتدا مرتضی قربانی، رئیس فداسیون تیراندازی گزارشی از فعالیت های فدراسیون تیراندازی ومدال آوری ورزشکاران در این رشته و کسب نخستین سمیه المپیک پاریس توسط بانوی تیرانداز کشورمان ارائه کرد و گفت: در این مدت کوتاه حضورم در فدراسیون ۶ اعزام در رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی داشتیم که تیراندازان ما موفق به کسب سهمیه المپیک و ۱۰ مدال (یک مدال قزاقستان، ۴ مدال برزیل، یک مدال باکو، ۴ مدال مصر) شدند. همچنین هانیه رستمیان در مسابقات جهانی مصر نخستین سهمیه کاروان ایران در المپیک پاریس را به دست آورد.

وی در ادامه افزود: تیراندازی یک رشته تجهیزات محور است و نیاز به سلاح و فشنگ دارد. با توجه به اینکه ورزش تیراندازی مدال آور است و در کنار کشتی، وزنه برداری و تکواندو جزو چهار رشته مدال آاور المپیک است از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و مجلس درخواست داریم تا از این رشته حمایت کنند.
رئیس فداسیون تیراندازی تاکید کرد: در این مدت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفراز سراسر کشور در رقابت های جایزه بزرگ، مسابقات آزاد، لیگ برتر و دسته یک و المپیاد استعدادیابی شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم چراغی که در تیراندازی روشن شده است، نور آن باعث طراوت و شادابی مردم و جامعه ورزش شود. در پایان باز هم حضو جانباز فدارکار و برادر عزیزم، محمود خسروی وفا و دکتر غلامرضا نوروزی و محمد شروین اسبقیان را خیر مقدم می گویم و امیدوارم با حضور آنها بخش زیادی از مشکلات ما حل شود.

خسروی وفا: نگاه کمیته ملی المپیک به تیراندازی باید ویژه باشد

محمود خسروی وفا در این دیدار اظهار داشت: امروز بمنظور گرامیداشت هفته بسیج و عیادت از رئیس فدراسیون تیراندازی که از جانبازان دوران دفاع مقدس می باشد به فدراسیون آمدم.

وی در ادامه افزود: فدراسیون تیراندازی نخستین فدراسیونی است که بعد از حضورم در کمیته ملی المپیک در آن حاضر شدم. من معتقدم که تیراندازی با مدال طلای المپیک توکیو، در کنار کشتی، وزنه بردار و تکواندو و دوومیدانی به رشته های مدال آور ما در المپیک اضافه شده است. نگاه ما باید به تیراندازی ویژه باشد. این رشته در توکیو یک مدال تاریخی کسب کرد که باید حفظ آن اولین ماموریت بخش فنی فدراسیون باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کسب مدال سخت و تکرار آن سخت تر است اما باور داریم که ایرانیان ظرفیت و توانایی بالایی دارند. می دانیم که تیراندازی از رشته های سخت است و اگر در یک لحظه یک امتیاز از دست برود، جبران آن سخت خواهد بود.

خسروی وفا در خصوص لزوم استفاده زا تجهیزات روز دنیا در ورزش افزود: کسب سهمیه المپیک بخشی از کار و کسب مدال در المپیک بسیار سخت تر است. اگر در تیراندازی صرفا بحث تجهیزات ملاک باشد ما هیچگاه به رقبا نمی رسیم. پیوند خوردن فعالیت ها صرفا با تجهیزات، سودی ندارد و اگر در سایه آن بخوابیم فرصت از دست می رود. ما هر تجهیزاتی که از سایر کشورها بخریم آنها بالافاصه تجهیزات جدیدتر را در اختیار ورزشکاران خود قرار می دهند.

وی حمایت از فدراسیون ها را وظیفه ذاتی کمیته ملی المپیک دانست و گفت: آنچه در توان داریم تقدیم فدراسیون ها می کنیم. بر مبنای تفاهم سال ۱۴۰۲ هر فصل بودجه ای که به دستمان برسد بین فدراسیون ها توزیع می کنیم. از بخش های دیگر صرفه جویی می کنیم و تا پایان سال به فدراسیون ها کمک می کنیم. باید برای المپیک پاریس از الان کار کرد و نباید کار را به بعد از بازی های آسیایی هانگژو سپرد.

در ادامه مرتضی قربانی به موضوع بودجه مجلس در بخش ورزش و اختصاص آن به چند رشته خاص اشاره کرد و خسروی وفا نیز در این باره گفت: از نظر من اگر قرار است انجام شود باید این کار طبق شاخصه ها و معیارهای مشخص صورت گیرد.در سال گذشته این بودجه از طرف مجلس با چانه زنی بین برخی از فدراسیون ها توزیع شده است.

تاکید نایب رئیس وعضو هیات رئیسه فدراسیون تیراندازی بر حمایت از این رشته

چنگیز مسیب زاده، نماینده باشگاه های کشور در هیات رئیسه فدراسیون تیرندازی گفت: تیراندازی یک رشته مبتنی بر تجهیزات است و من این موضوع را از باب یک ورزشکار می گویم. تعداد مدال در رشته تیراندازی در المپیک و بازی های آسیایی در آن بسیار زیاد است اما همه مسائل به سلاح و فشنگ و تمرینات بستگی دارد. ازاگر قبل از مسابقات جهانی مصر به اردوی هانوفر هم رفته بودیم به جای یک سهمیه سه سهمیه کسب می کردیم.

کبری غیاثی، نایب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی تصرح کرد: آقای خسروی وفا شما همواره مایه خیر و برکت در ورزش کشور بودید و از مردان بزرگ هستید و از وجهه عملی، سیاسی و اخلاقی بالایی برخوردار هستید. تیراندازی حتی اگر اعتبار چند فدراسیون را بگیرد باز هم کفاف هزینه تامین ساچمه و فشنگ آن را نمی دهد. امیدوارم صدای ما را به گوش وزیر ورزش و مجلس برسانید.

وی یادآوری کرد: تیراندازی رشته ملی - مذهبی و تجهیزات محور است. بعلاوه با وجود تحریم ها هر سلاح با هزینه های چند برابر به دست ما می رسد. شما در این مسیر می توانید به ما کمک کنید و انتظار ما از شما دو چندان است.

منبع: مهر
تاریخ: 1401/9/6
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: