برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

شاه کلید انگلیس برای جلوگیری از تکرار تاریخ

در صورتی که کار انگلستان در جام جهانی به پنالتی کشیده شود، کالوم ویلسون مهاجم باشگاه نیوکاسل برگ برنده گرت ساوتگیت خواهد بود.

به گزارش ورزش سه، عملکرد فوق العاده تیم ملی انگلستان در دور گروهی رقابت های جام جهانی قطر، موجب شد تا آنها به عنوان صدرنشین گروه B به دور یک هشتم نهایی صعود کنند و در مقابل سنگال قرار بگیرند.
شیرهای ترانگا امشب در ورزشگاه البیت در انتظار سه شیرها برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی خواهند بود. سنگال پیش از این تنها یک بار در سال 2002 به جمع هشت تیم نهایی رسیده بودند.

تیم ملی انگلستان پس از قهرمانی در جام جهانی 1966 هرگز موفق به کسب این جام نشده و هر دوره با اتفاقات متفاوت از گردونه این رقابت ها کنار رفته است.
یکی از این اتفاقات تلخ که بارها برای انگلیسی ها تکرار شده، کسب نتیجه تساوی در پایان وقت های قانونی بازی و حذف در ضربات پنالتی بوده است.
در جام جهانی 1990 که به میزبانی ایتالیا برگزار می شد آنها در نیمه نهایی به مصاف آلمان غربی رفتند و در ضربات پنالتی با نتیجه 4-3 مغلوب شدند و از رسیدن به فینال بازماندند.

صحنه از دست دادن پنالتی کریس وادل در نیمه نهایی جام جهانی مقابل آلمان غربی

در سال 98 نیز پس از کسب رتبه دوم در گروه خود، در همین مرحله یک هشتم نهایی مقابل آرژانتین قرار گرفتند. دیوید باتی و پل اینس پنالتی های خود را از دست دادند تا کار انگلیسی ها در همان اولین قدم دور حذفی جام جهانی فرانسه به اتمام برسد.

مهار کردن پنالتی داوید باتی توسط کارلوس روآ در مرحله یک هشتم نهایی

آخرین خاطره تلخ سه شیرها در ضربات پنالتی نیز به بازی تاریخی و به یاد ماندنی مقابل پرتغال در جام جهانی 2006 باز میگردد.
آن روزها که ترکیب انگلستان لقب نسل طلایی را با خود به یدک می کشید، بازیکنان بزرگی چون جیمی کرگر، استیون جرارد و فرانک لمپارد پنالتی های خود را گل نکردند تا  از راهیابی به جمع 4 تیم برتر جا بمانند.

لحظه از دست رفتن پنالتی فرانک لمپارد و نابود شدن رویای نسل طلایی انگلیس


از همین رو کلینتون موریسن که رزومه خوبی در رقابت های لیگ برتر انگلستان دارد در مصاحبه با اسکای اسپورت از نقش کلیدی کالوم ویلسون در ضربات پنالتی صحبت کرد و مدعی شد که مهاجم نیوکاسل در این لحظات می تواند برگ برنده گرت ساوتگیت باشد تا فاجعه های متوالی حدف انگلیس در ضربات پنالتی، مجددا تکرار نشود.
او در اظهارنظرش گفت : 
" من کالوم ویلسون را می شناسم و به او ایمان دارم. او منتظر این فرصت بود تا به جام جهانی برود. او به توانایی های خود اطمینان دارد. من او را از زمانی که در کاونتری سیتی بود می شناسم. او پسر خوبی است.
با وجود اینکه تا اینجای کار فرصت کمی در اختیار او قرار گرفته است اما در صورتی که کار انگلستان به ضربات پنالتی کشیده شود او می تواند قهرمان کشورش باشد. "

ویلسون تنها 47 دقیقه در جام جهانی بازی کرده است و هنوز گل نزده است اما یک پاس گل به ثبت رسانده است.ویلسون از زمانی که در سال 2020 با 20 میلیون پوند از بورنموث به نیوکاسل پیوست، در ضربات پنالتی عملکردی بی نقص داشته است. او هر هفت پنالتی اخیر خود را با موفقیت به تور دروازه چسبانده است و از این حیث، می تواند شاه کلید گرت ساوتگیت و تیم ملی انگلستان باشد تا داستان های تلخ سه شیرها در حذف با ضربات پنالتی، به اتمام برسد و تکرار نشود.

منبع: ورزش 3
تاریخ: 1401/9/13
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: