برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
حمله جدید در تابستان 2023

یک میلیارد برای امباپه: رئال هنوز به کیلیان فکر می‌کند

خیانت امباپه به رئال و خشم هواداران این باشگاه از ستاره فرانسوی انکارنشدنی است اما فلورنتینو پرز نه تنها درهای باشگاه را به روی او نبسته بلکه ...

به گزارش "ورزش سه"، در ماه می و در شرایطی که به نظر می رسید انتقال کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی و جوان پاری سن ژرمن، به رئال مادرید قطعی شده، این بازیکن سه سال دیگر قراردادش را تمدید و جهان فوتبال را شوکه کرد. لوئیس کامپوس، مدیر جدید پاری سن ژرمن، اخیرا مدعی شد تصمیم گیری در آینده بر دوش خود کیلیان امباپه است و باشگاه فرانسوی فعلا باید از توانایی های این ستاره تکنیکی در ترکیب خود استفاده کند.

فراموشی و بخشش

1783444

امباپه در جام جهانی با پیراهن فرانسه خوش درخشید و توانست هشت گل بزند از جمله سه گل در فینال به آرژانتین، هرچند در نهایت نتوانست قهرمانی چهار سال قبل را تکرار کند.

گوتی معتقد است که عصبانیت رئالی ها را درک می کند ولی فوق ستاره ای مثل امباپه روزی باید برای رئال بازی کند. او دوشنبه شب در برنامه ال چیرینگیتو گفتبهترین بازیکنان همیشه باید در رئال مادرید بازی کنند. وقتی که امباپه به رئال مادرید نیامد، نه تنها به خاطر این باشگاه بلکه به خاطر لالیگا عصبانی شدم. همیشه گفته ام که بهترین بازیکنان باید در لالیگا بازی کنند. درک می کنم که رئالی ها به خاطر اتفاقات گذشته از دستش ناراحت باشند و او  را نبخشیده باشند. منطقی است که خیلی از رئالی ها در آن زمان دلخور شده باشند اما حالا با گذشت زمان می توان به این نتیجه رسید که تصمیم او شخصی بوده و رئال مادرید نمی تواند و نباید درهایش را به روی بازیکن خارق العاده ای نظیر او ببندد.»

1783445

گوتی ادامه داد:«می توانیم از حضورش در باشگاه لذت ببریم چرا که می تواند چیزهای بزرگی به باشگاه بدهد. او بازیکنی است که هر باشگاهی از جذبش استقبال خواهد کرد. کیلیان بازیکنی است که برای رئال مادرید ساخته شده است. او اگر بخواهد به همه چیزهایی که رونالدو و مسی به آن رسیده اند، دست پیدا کند، باید به رئال مادرید ملحق شود چون در پی اس جی به این هدف دست نخواهد یافت. معتقدم رئال باید همین حالا دوباره پروسه خرید او را شروع کند. بازیکنانی مثل او که جریان بازی را عوض کنند، زیاد نیستند.»

همین صحبت های گوتی کافی بود تا بسیاری از هواداران رئال بار دیگر به یاد امباپه بیفتند و صفحات اجتماعی پر شود از درخواست ها از فلورنتینو پرز برای خرید ستاره پی اس جی. گوتی تنها کسی نیست که معتقد است امباپه باید از پی اس جی برود. 

وین رونی هم در مورد او می گوید:«امباپه اگر می خواهد بهترین بازیکن دنیا شود باید از پی اس جی جدا شده و به لیگ برتر برود.»

1749562

و فلورنتنیو پرز چه فکر می کند؟

پرز تعمق می کند. او خوب گوش می دهد و البته درد ناشی از ضربه ای که امباپه چند ماه پیش به او زد هنوز بر سر جای خود باقی است و از بین نرفته، با این حال رئیس امیدوار است. او اطمینان داشت که امباپه را برای فصل جاری در اختیار خواهد داشت ولی ستاره فرانسوی در نهایت به پیشنهاد رئال پاسخ منفی داد. 

دلایل رد پیشنهاد؟ هم می توان به پیوند عاطفی او با پی اس جی و شهر پاریس اشاره کرد و هم فشار همه جانبه ورزشی و سیاسی روی او که در نهایت موثر نیز بودند. امیر قطر(مالک پی اس جی) نمی خواست بهترین بازیکنش را در سال جام جهانی از دست بدهد. پاریسی ها می خواستند امباپه حداقل تا سال 2024، سال المپیک پاریس، ماندنی شود و به این هدف نیز رسیدند. به او 486 میلیون یورو در سه قسط به عنوان پاداش تمدید قرارداد پرداخت خواهد شد. 70میلیون یورو در صورتی که در سال 2023 جدا نشود، 80 میلیون یورو در صورت ماندن تا 2025 و 90 میلیون یوروی دیگر نیز در صورت تمدید تا 2026 به حساب کیلیان واریز خواهد شد. او سالانه 72 میلیون یورو ناخالص نیز دستمزد می گیرد.

1782704

 ذوق و هیجان در رئال

کیلیان تنها تا 2024 با پی اس جی قرارداد دارد و در واقع تابستان بعد می تواند تصمیم بگیرد که تا 2025 تمدید کند یا خیر. بند تمدید تا 2025 اختیاری است و اجباری روی او نخواهد بود. این بدون شک خبری خوشحال کننده برای پرز است. اگر امباپه تمدید نکند، از ژانویه 2024 یعنی تقریبا یک سال بعد بار دیگر برای مذاکره آزاد خواهد بود.

ناصر الخلیفی، رئیس پی اس جی، چند روز پیش در یک مصاحبه گفت که کیلیان در پاریس خوشحال است. بله، او قطعا نسبت به ماه اکتبر خوشحال تر است، یعنی زمانی که اخباری در مورد اینکه پی اس جی به یک شرکت پول داده تا پست های انتقادی علیه امباپه در صفحات اجتماعی منتشر کند، پخش شد. همان زمان اعلام شد که امباپه عصبانی است و قصد جدایی در ژانویه را دارد ولی باشگاه به موقع اقدام کرد و به خاطر جام جهانی هم که شده، آرامش به پی اس جی و امباپه برگشت. امباپه همچنان دست بالا را دارد. این در حالی است که او پس از یک جام جهانی دیدنی و رسیدن به فینال مقابل مسی تا حدودی بدهی خود را به امیر قطر پرداخت کرده است و حال باید دید در صورت درخواست مجدد مادریدی ها، پاسخ قطر چه خواهد بود.

1783769

در انتظار حرکت بعدی رئال
 در حال حاضر صحبتی از امباپه در رئال مادرید نیست، اما واضح است که به زودی باید جایگزینی برای بنزما پیدا شود. به همین دلیل است که هواداران از فلورنتینو می خواهند هر چه زودتر امباپه را بخرد. رئیس در ماه می گفته بود که کیلیان از نیامدن پشیمان خواهد شد و در موارد بعدی سعی کرده به سوالات در مورد امباپه پاسخ ندهد. در رئال یک قانون اصلی وجود دارد: اینکه هیچ بازیکنی مهمتر از باشگاه نیست. همچنین تا زمانی که فلورنتینو رئیس باشگاه است، درهای رئال مادرید هرگز به روی امباپه بسته نخواهد شد. بازی ادامه دارد و جام جهانی درخشان کیلیان، می تواند باعث شود رئال حتی زودتر از تابستان 2024، در نهایت با قراردادی نجومی که با احتساب رقم انتقال، دستمزد و پاداش ها به یک میلیارد می رسد، جذب ستاره فرانسوی را نهایی کند. در هر صورت برنده نهایی کسی جز کیلیان امباپه نیست چون همه می خواهند به پای او طلا بریزند.

منبع: ورزش 3
تاریخ: 1401/9/30
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: