برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مصاف والیبال زنان ایران و تایلند در پنج ست/ بهبودی: باید بجنگیم

تیم ملی والیبال زنان ایران در نخستین دیدار تدارکاتی و دوستانه خود در پنج ست به مصاف تیم جوانان تایلند رفت.

به گزارش ایسنا، تیم ملی زنان ایران که در اردوی تدارکاتی تایلند به سر می برد، از ساعت ۱۳ امروز (دوشنبه، ۲۲ خرداد) به وقت ایران به مصاف تیم زیر ۲۱ سال تایلند رفت.

تیم ایران در ست نخست این مسابقه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید اما در ست های دوم تا چهارم با نتایج ۲۱ بر ۲۵، ۱۶ بر ۲۵ و ۲۱ بر ۲۵ مغلوب حریف تدارکاتی خود شد. با توافق سرمربیان دو تیم، این مسابقه یک ست دیگر ادامه یافت که ملی پوشان ایران در ست پنجم نیز ۱۵ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کردند.

تیم ملی والیبال زنان ایران این مسابقه را با ترکیب مهسا کدخدا، شبنم امینی، درسا فلاح، سودابه باقرپور، مونا آشفته، نگار هاشمی و ریحانه کریمی آغاز کرد اما فاطمه رشیدی سرمربی تیم ملی در لحظات مختلف بازی از تمام بازیکنان خود استفاده کرد تا به ترکیب اصلی تیم نزدیک تر شود.

تیم ملی زنان ایران خود را برای حضور در چلنجر کاپ آسیا آماده می کند و به همین منظور در تایلند اردوی تدارکاتی برگزار کرده است. ملی پوشان کشورمان در این اردو دو دیدار دوستانه دیگر با جوانان زیر ۲۱ سال تایلند انجام می دهند و سپس به اندونزی محل برگزار چلنجر کاپ اعزام می شوند.

تیم ملی والیبال جوانان تایلند نیز خود را برای حضور شایسته در رقابت های قهرمانی جوانان دختر جهان ۲۰۲۳ آماده می کند.

دومین دوره مسابقات والیبال چلنجرکاپ زنان آسیا از ۲۸ خرداد تا چهار تیر با حضور ۱۱ تیم به میزبانی اندونزی در شهر گریسک برگزار می شود و تیم ملی که نخستین حضور خود را این مسابقات تجربه می کند، با هنگ کنگ و چین تایپه هم گروه است.

آیتک سلامت، مونا دریس محمودی، سودابه باقرپور، مونا آشفته، اسما سعیدی، مهسا کدخدا، نگار هاشمی، نگین شیرتری، حانیه محتشمی پور، فاطمه خلیلی، ریحانه کریمی، درسا فلاح، فاطمه امینی و کیمیا کیانی بازیکنان ایران در چلنجر کاپ آسیا هستند.

نازآفرین فنودی به عنوان سرپرست، فاطمه رشیدی (سرمربی)، مهسا آراسته(مربی)، نوید مشجری (مشاور فنی) و علیرضا بهبودی (مربی تمرین دهنده)، مریم پرهیزکاری (مربی بدنساز)، مهرنوش واعظی(فیزیوتراپ) و راضیه دوستی به عنوان آنالیزور، کادر فنی تیم ملی والیبال زنان را تشکیل می دهند.

بهبودی: گرمای هوا بازیکنان را خسته کرد/ باید بجنگیم

علیرضا بهبودی مربی تمرین دهنده تیم ملی والیبال زنان در مورد مسابقه مقابل تایلند گفت: بازی را خیلی خوب شروع کردیم اما هوا اینجا گرم است و سالن فقط با چهار پنکه خنک می شود. این موضوع خیلی بچه ها را تحت فشار قرار داد و خسته شدند اما باید با این شرایط کنار بیایم و بجنگیم.

او ادامه داد: بازی خیلی خوبی بود و بازیکنان ایران بعد از بازگشت از جام باشگاه های آسیا تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. این اردوی تدارکاتی هم به تیم کمک می کند تا با شرایط آب و هوایی آشنا و هماهنگ تر شویم تا در مسابقات اندونزی، موفق شویم.

بهبودی در ادامه افزود: تایلند از تیم های پرقدرت آسیاست. تیم جوانان این کشور هم برای قهرمانی جهان زیر ۲۱  سال آماده می شود و تیم بسیار خوبی است. هر چه بیشتر با تیم های شرق آسیا بازی کنیم به نفعمان است چون کمک می کند در مسابقات رسمی تر و مهم تر به این سیستم بازی آشنایی پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا ایران به رغم پیروزی در ست نخست، نتوانست در ست های بعدی برنده باشد، گفت: نمی توان والیبال را از قبل پیش بینی کرد، حتی وقتی تیمی قوی تر باشد. بازی را خیلی خوب شروع کردیم اما هوا اینجا گرم است و سالن فقط با چهار پنکه خنک می شود. این موضوع خیلی بچه ها را تحت فشار قرار داد و خسته شدند اما باید با این شرایط کنار بیایم و بجنگیم. دو بازی دیگر با تایلند داریم. نقاط ضعف مان را از طریق آمار و ارقام مشخص می کنیم و با بازیکنان کار خواهیم کرد تا در نهایت برای مسابقات اندونزی به یک آمادگی نسبی برسیم.

مربی تمرین دهنده تیم ملی والیبال زنان در مورد خودباوری بازیکنان ایران گفت: باید اتفاق خوبی برای این بازیکنان بیافتد. چند نفر از بازیکنان ارزشمند تیم را به دلایل مختلف نداریم و بازیکنان فعلی هم زمان می خواهند تا با هم هماهنگ شوند. اگر به هماهنگی خوبی برسند و در دو سه بازی موفق عمل کنند، اعتماد به نفس شان به درجه ای از تعالی می رسد که در بازی های آسیایی نتیجه بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
تاریخ: 1402/3/24
موضوع: توپ و تور
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: