برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

قطر نامزد میزبانی مسابقات دو و میدانی ‪ ۲۰۱۷‬جهان شد

ورزش. سایر رشته ها. دوومیدانی. قهرمانی جهان
اصفهان - دبیر کل کمیته المپیک قطر از درخواست این کشور برای میزبانی مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان در سال ‪ ۲۰۱۷‬خبر داد.

به گزارش ایرنا، شیخ سعود بن عبدالرحمن آل ثانی دبیر کل کمیته المپیک قطر روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه ورزشی الکاس و الدوری قطر، اظهار داشت : ما درخواست میزبانی خود را برای برگزاری مسابقات دو و میدانی جهان در سال ‪ ۲۰۱۷‬به فدراسیون بین‌المللی این رشته اعلام کرده ایم.

وی افزود: تاکنون کشورهای انگلیس و ترکیه درخواست میزبانی خود برای این مسابقات را به فدراسیون بین‌المللی دو و میدانی اعلام کرده‌اند و احتمال آن که ایتالیا به شمار نامزدهای میزبانی مسابقات دو و میدانی ‪۲۰۱۷‬ قهرمانی جهان اضافه شود، وجود دارد.

دبیر کل کمیته المپیک قطر افزود: قطر تجربه میزبانی مسابقات بزرگ دو و میدانی را دارد و در ماه مارس گذشته مسابقات دو و میدانی داخل سالن جهان را در مرکز آکادمی اسپایر با موفقیت میزبانی کرد.

وی افزود: میزبانی خوب مسابقات دو و میدانی داخل سالن جهان در قطر، کمک بزرگی به این کشور برای رقابت با سایر نامزدها در اخذ میزبانی مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان خواهد کرد.

شیخ سعود بن عبدالرحمن آل ثانی ابراز امیدواری کرد با پیروزی قطر در کسب میزبانی این مسابقات، رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی جهان برای اولین بار در خاورمیانه برگزار شود.

به گفته وی، ‪ ۲۴‬عضو اجرایی فدراسیون بین‌المللی دو و میدانی در ماه نوامبر آینده در موناکو میزبان مسابقات دو و میدانی ‪ ۲۰۱۷‬قهرمانی جهان را انتخاب می‌کنند.

مسابقات دوره گذشته دو و میدانی قهرمانی جهان(‪ (۲۰۰۹‬به میزبانی آلمان در برلین برگزار شد و دوره جدید این مسابقات نیز تابستان در شهر دای جو کره جنوبی برگزار خواهد شد.

قطر تاکنون میزبانی مسابقات جام جهانی ‪ ۲۰۲۲‬را به دست آورده است و پیش از این برای مسابقات هندبال ‪ ۲۰۱۵‬قهرمانی جهان که میزبان آن ‪ ۲۷‬ماه جاری میلادی انتخاب خواهد شد نیز نامزد شده است.







تاریخ: 1389/10/25
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: