برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ماجرای درخواست باشگاه استقلال و نامه فدراسیون فوتبال به فیفا

باشگاه استقلال تهران برای رسیدن به مطالبات خود در فیفا از طریق فدراسیون نامه خود را ارسال کرده است و مشکلی متوجه این باشگاه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته خبری مبنی بر جعل امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال توسط باشگاه استقلال و سو استفاده از سربرگ این فدراسیون منتشر شد که واکنش های زیادی را در بر داشت.

موضوع از این قرار است که باشگاه استقلال تهران با توجه به مشکلات مالی که دارد تصمیم گرفته، مطالبات دستیاران ساپینتو سرمربی سابق خود را از محل درآمدهای این باشگاه در نهادهای بین المللی فوتبال پرداخت کند تا با مشکلاتی مانند بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی روبه رو نشود. بر همین اساس باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال درخواست کرده است تا نامه ای را برای فیفا در خصوص پرداخت این بدهی ارسال کند.

بر اساس طرحی که فیفا آن را تأیید و مصوب کرده، به ازای هر روز حضور بازیکن در جام جهانی مبلغی در حدود ۱۰ هزار دلار به باشگاه تحت قرارداد او پرداخت می شود. تیم هایی که در مرحله گروهی حضور دارند، ۱۳ روز درگیر جام جهانی هستند و به ازای هر بازیکن، باشگاه او مبلغی در حدود ۱۳۰ هزار دلار دریافت می کند. با توجه به اینکه باشگاه استقلال در این رقابت ها ۳ ملی پوش داشته است حدود ۳۹۰ هزار دلار از فیفا طلب دارد و با استناد به این موضوع خواستار زدن نامه به فیفا بوده است.

با توجه به قوانین موجود فوتبال بین الملل فیفا و کنفدراسیون های هر قاره فدراسیون های فوتبال هر کشوری را به رسمیت می شناسد و باشگاه ها باید از طریق فدراسیون های فوتبال کشور خود درخواست های خود را به کنفدراسیون قاره و یا فیفا ارسال کنند. بر همین اساس باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال درخواست می کند تا نامه ای را جهت پرداخت بدهی خود به دستیاران ساپینتو از محل درآمدهای این باشگاه به فیفا ارسال کند.

آبی های پایتخت هم که در زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام نداده بودند در دقیقه نود به فدراسیون اعلام می کند که هرچه سریع تر این نامه به فیفا ارسال شود. فدراسیون هم برای تسریع این اقدام از باشگاه استقلال می خواهد تا متن نامه را آماده کرده و تحویل بخش روابط بین الملل فدراسیون فوتبال دهد. بخش روابط بین الملل باشگاه استقلال هم این نامه را آماده و به فدراسیون فوتبال می دهد اما به دلیل اینکه این باشگاه فرصت لازم را از دست داده بود و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات را مقابل دیدگان خود می دید با هماهنگی مسئولان فدراسیون مکاتباتش را عملی کرد.

در همین راستا یک مقام مسئول در باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرنگار مهر، گفت: باشگاه استقلال تهران در پی پیگیری مطالبات خود در فیفا از فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا نامه ای را برای پرداخت بدهی این باشگاه از محل درآمدهای این باشگاه ارسال کند. فدراسیون هم به ما اعلام کرد که نامه را خودتان آماده کنید و به بخش روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ارائه دهید تا ارسال شود. بر همین اساس این نامه تنظیم و در اختیار فدراسیون قرار گرفت اما این نامه در زمان مقرر امضا و ارسال نشد.

وی افزود: با توجه به محدودیت زمان با فدراسیون صحبت کردیم تا نامه باشگاه استقلال را امضا و ارسال کنند. نامه استقلال از طریق ایمیل فدراسیون فوتبال برای فیفا ارسال شده است، چرا که باشگاه اختیار ارسال چنین نامه ای را نداشت. خروجی این نامه مشخص است و مطرح کردن جعل شدن نامه یک حرف بی اساس بود. حتی بعد از ارسال نامه ممبینی به حراست فدراسیون با او صحبت کرده و توجیح کرده است که جعلی صورت نگرفته است.

منبع: مهر
تاریخ: 1402/9/27
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: