برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

گزارش مهر از حریفان آسیایی/"گرگ"در کمین قهرمان لیگ برتر ایران/ پرواز ذوب‌آهن به سوی "بال آبی‌ها"

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب آهن ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا دو تیم از بهترین تیم‌های قطر و کره جنوبی را پیش رو دارند که هر یک برای خود دارای اسم و رسم و پیشینه‌ای درخشان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امروز سه شنبه برگزار شد که براساس آن تیم سپاهان ایران به مصاف السد قطر می‌رود و ذوب آهن دیگر نماینده کشورمان برابر سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی صف‌آرایی خواهد کرد.

دو تیم السد قطر و سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی در کشورهای خود از جمله تیم‌های پرافتخار هستند و بارها طعم قهرمانی را چشیده‌اند که این نشان می دهند نمایندگان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کار آسانی مقابل این دو نماینده قطر و کره جنوبی نخواهند داشت. در زیر اشاره‌ای گذار به سابقه و عملکرد دو تیم السد و سوون سامسونگ خواهیم داشت:

السد قطر؛ رئیس با فوساتی رویاهای بزرگی در سر دارد
سپیدپوشان دوحه که به عنوان صدرنشین 10 امتیازی گروه B لیگ قهرمانان آسیا بالاتر از تیم‌های النصر عربستان، استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها صعود کردند، با شکست الشباب عربستان جواز حضور در جمع هشت تیم برتر مسابقات را بدست آوردند تا به حکم قرعه در این مرحله به دیدار سپاهان ایران بروند.

السد که از سال 1969 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است در قطر لقب "گرگ" یا "رئیس" را دارد. این تیم سپیدپوش که در ورزشگاه 15 هزار نفری جاسم بن حمد دوحه به میدان می رود، براساس اعلام سایت ویکی پدیا معروف‌ترین، موفق‌ترین و محبوب‌ترین باشگاه قطری است.

این تیم که با هدایت "خورخه فوساتی" اروگوئه‌ای توانسته برای اولین بار به مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا صعود کند و تا مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها بالا بیاید، در کارنامه پرزرق و برق خود 12 قهرمانی لیگ، پنج قهرمانی جام ولیعهد و 13 بار قهرمانی در جام امیر قطر را دارد.

یک قهرمانی در جام ستارگان و 12 قهرمانی در جام شیخ جاسم قطر از دیگر افتخارات تیم السد است که این تیم را به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های فوتبال قطر متمایز از دیگر تیم‌های این کشور کرده است.

تیم السد قطر تا به امروز هفت بار در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور داشته و تا پیش از فصل 2011 هیچگاه از مرحله گروهی رقابت‌ها صعود نکرده بود. این تیم پرافتخار قطری چهار بار هم در مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های آسیا حضور یافته که ماحصل آن یک قهرمانی در فصل 1989 است.

کسب مقام سومی در مسابقات فوتبال جام برندگان جام فوتبال آسیا در سال 02 - 2001 از دیگر افتخارات تیم السد است که چهار بار تجربه حضور در این رقابت‌ها را نیز دارد.

در تیم السد بازیکنان خارجی شاخصی چون لینادرو لوپز از برزیل، عبدالقادر کیتا از ساحل عاج، لی جونگ سو از کره جنوبی و نادر بالحاج از الجزایر بازی می کنند. در این بین لینادرو لوپز در 42 بازی که برای تیم السد انجام داده موفق شده 40 گل به ثمر برساند. این مهاجم برزیلی از بهترین گلزن‌های مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیاست.

سوون سامسونگ بلووینگز؛ بال‌های آبی بالای سر کوره ذوب آهن
تیم کره‌ای سوون سامسونگ بلووینگز که در فوتبال کره جنوبی لقب "بال آبی‌ها" را دارد از سال 1995 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. این تیم از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال کره جنوبی است که طی سال‌های 1998، 1999، 2004 و 2008 به عنوان قهرمانی مسابقات کی لیگ دسته یافته است.

آبی پوشان سوون سامسونگ کره جنوبی علاوه بر چهار قهرمانی در کی لیگ، 2 بار نایب قهرمان این مسابقات شده‌اند، سه بار به عنوان قهرمانی جام حذفی کره جنوبی دست یافته و 2 بار به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات رسیده‌اند. سه بار قهرمانی در سوپرجام باشگاه‌های کره جنوبی و پنج بار قهرمانی در جام‌های داخلی این کشور از دیگر افتخارات سوون سامسونگ است.

سوون سامسونگ کره جنوبی 2 بار در سال‌های 2001 و 2002 قهرمان مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های آسیا شده است. قهرمانی در جام برندگان جام باشگاه‌های آسیا به سال 1998 از دیگر افتخارات باشگاه سوون سامسونگ به شمار می آید. این تیم در سال‌های 2001 و 2002 به عنوان قهرمانی سوپر جام باشگاه‌های آسیا رسیده است.

تیم فوتبال سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی در گروه H مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا با تیم‌های کاشیما آنتلرز ژاپن، اف سی سیدنی استرالیا و شانگهای شنهوای چین همگروه بوده و بالاتر از این تیم‌ها با 12 امتیاز صدرنشین گروه شده است. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان با شکست ناگویا گرامپوس ایت ژاپن به جمع هشت تیم برتر آسیا رسید.

در تیم سوون سامسونگ کره جنوبی بازیکنان خارجی نیز مارسل و برگسون از برزیل و الکساندر گینریخ از ازبکستان بازی می کنند.

این تیم در شهر سوون و در ورزشگاه "بیگ برد" که گنجایش 43 هزار و 959 نفر تماشاگر را دارد، از حریفان خود پذیرایی می کند.

باشگاه سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی به غیر از فوتبال در رشته‌های بیسبال، والیبال، بسکتبال، فوتبال آمریکایی، تنیس، راگبی، بدمینتون، دوومیدانی، تکواندو، کشتی، سوارکاری و بازی‌های الکترونیکی فعال است.

بر اساس قرعه کشی روز سه شنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا طبق برنامه زیر به مصاف هم می روند:
بازی شماره یک: سرزو اوزاکای ژاپن - جئونبوک موتورز کره جنوبی
بازی شماره 2: الاتحاد عربستان - اف سی سئول کره جنوبی
بازی شماره 3: سپاهان ایران - السد قطر
بازی شماره 4: سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی - ذوب آهن ایران

- برنامه دیدارهای مرحله نیمه نهایی این مسابقات به شرح زیر است:
* برنده دیدار شماره 4 - برنده دیدار شماره 3
* برنده دیدار شماره 2  - برنده دیدار شماره یک

با این شرایط در صورت صعود تیم‌های ذوب آهن و سپاهان به مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، این دو تیم برای راهیابی به دیدار نهایی با هم روبه‌رو خواهند شد.

دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد. هر چهار بازی رفت روز 14 سپتامبر (23 شهریور) برگزار می‌شود و تاریخ برگزاری دیدارهای برگشت یک چهارم نهایی روزهای27 و 28 سپتامبر ( 5 و 6 مهر)خواهد بود. دیدارهای نیمه نهایی در روزهای 19 و 26 اکتبر (27 مهر و 4 آبان) خواهد بود و بازی فینال در یکی از دو روز چهارم یا پنجم نوامبر (13 یا 14 آبان) خواهد بود.


تاریخ: 1390/3/17
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: