برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مسابقات قهرمانی دوومیدانی آسیا در ژاپن حدادی و سپهرزاد طلایی شدند، مرادی نقره گرفت

ورزش > دو و میدانی  - رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا در ژاپن پنجشنبه گذشته در شرایطی شروع شد که احسان حدادی در روز نخست مسابقات مدال طلای پرتاب دیسک را به دست آورد. قهرمان پرتاب دیسک ایران که پیش از این 3 بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده بود، این بار نیز در بین 10 ورزشکار پرتاب دیسک بهترین نتیجه را گرفت.

احسان حدادی در شرایط بارانی ورزشگاه و لغزندگی دایره پرتاب، کارش را با پرتاب 58 متر و 63 سانتی متر آغاز کرد. پرتاب دوم او 60 متر و 84 سانتی متر بود. پرتاب سومش خطا رفت. پرتاب چهارم حدادی
62 مترو 27 سانتی متر شد. پرتاب پنجم 60 متر و 71 سانتی متر و پرتاب آخر 61 متر و 21 سانتی متر بود. حدادی اما با پرتاب 62 متر و 27 سانتی متر گوی سبقت را از حریفان ربود و بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

بدین‌ترتیب، حدادی به چهارمین مدال طلایش در رقابت‌های آسیا دست یافت. او البته 2 مدال طلای بازی‌های آسیایی را نیز در کارنامه‌ دارد. به غیر از او، تیم ملی دوومیدانی توسط هادی سپهرزاد در مسابقات ده‌گانه به دومین مدال طلای خود دست یافت. سپهرزاد در آخرین مسابقه که دوی 1500 متر بود در جایگاه دوم ایستاد تا مجموع امتیازهایش به 7506 برسد و مقام قهرمانی ده‌گانه آسیا را از آن خود کند. عبدالجلیل توماج دیگر ورزشکار ایران در جایگاه پنجم قرار گرفت. سپهرزاد پس از کسب این مدال طلا گفت: «از اینکه قهرمان آسیا شدم خیلی خوشحالم. من در پرش طول مصدوم شده‌بودم و 5 ماه نمی‌توانستم تمرین کنم. خیلی خوشحالم که در اولین مسابقه‌ام بعد از بهبودی به قهرمانی رسیدم. من در مسابقات قبلی غایب بودم و فکر می‌کردم صعود به مسابقات جهانی غیر ممکن باشد. اگر صعود کرده باشم، فوق‌العاده است.»

نقره کاپیتان

سجاد مرادی، کاپیتان تیم ملی دوومیدانی ایران نیز مدال نقره ماده 1500 متر مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. مرادی با ثبت زمان 3دقیقه و 43 ثانیه و 30 صدم در جایگاه دوم ایستاد. محمد الازمی از کویت به مقام نخست رسید. مسلم نیادوست اما در این ماده در جایگاه هشتم ایستاد. سجاد هاشمی آهنگری دونده ایران در ماده 400 متر با کسب زمان 46 ثانیه و 53 صدم ضمن ارتقای رکورد خود به میزان یک صدم ثانیه، در مرحله فینال این ماده به مقام چهارم دست یافت.

حسین کیهانی نماینده ایران در ماده 3 هزار متر با مانع مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا موفق شد ضمن بهبود رکورد خود در جایگاه هفتم بایستد. اومسافت 3 هزار متر را در زمان
9 دقیقه و 4 ثانیه و 23 صدم طی کرد. همچنین در ماده پرش با نیزه محمد محسن ربانی تنها نماینده ایران در این ماده در پرش اول خود از مانع 4 متر و 90 سانتی متری گذشت اما نتوانست بر مانع
5 متر و 5 سانتی متری غلبه کند و در پایان مسابقه در جایگاه هشتم قرار گرفت.

طوسی رکورد ایران را شکست

مریم طوسی که در مرحله مقدماتی دوی 100 متر با زمان 11 ثانیه و 83 صدم رکورد ایران را بهبود بخشیده بود، در مرحله فینال این ماده با طی کردن 100متر درمدت زمان 11 ثانیه و 81 صدم ضمن شکستن رکورد ایران در جایگاه ششم ایستاد این برای نخستین بار در تاریخ دوومیدانی ایران است که یک دونده زن به فینال ماده 100متر مسابقات قهرمانی آسیا می‌رسد. در رقابت‌های ماده 1500 متر بانوان لیلا ابراهیمی در پایان با کسب زمان 4 دقیقه و 28 ثانیه و 33 صدم در میان 11 شرکت‌کننده هشتم شد.

ابراهیمی امروز در دوی 5 هزار متر به مصاف حریفان می‌رود. اما محبوبه غیور که عملکرد درخشانی در دورهای پایانی ماده 10 هزار متر داشت و درصورت ادامه این روند می‌توانست رکورد ایران را بهبود بخشد، ناگهان با مشکل در مچ پا روبه‌رو شد که این مسئله باعث شد با ثبت زمان 43 دقیقه و 9 ثانیه و30 صدم در جایگاه هفتم بایستد. مریم توکلی نیز در ماده هفت‌گانه در 100 متر با مانع هشتم، در پرش ارتفاع سوم، در پرتاب وزنه هفتم و در دوی 200 متر هفتم شد تا در نهایت در پایان این روز با 2996 امتیاز در میان 9 ورزشکار در جایگاه هشتم قرار بگیرد. امروز در روز ماقبل‌پایانی این مسابقات، 11 شرکت‌کننده ایرانی در مواد مختلف به میدان می‌روند.

تاریخ: 1390/4/17
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: