برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سومی تیم کشتی جوانان در جهان شانسی بود نوربخش: دوپینگی‌ها با نان خشک هم قهرمان جهان می‌شدند

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان گفت: کشتی‌گیرانی که دوپینگ کرده‌اند با نان خشک هم در جهان قهرمان می‌شدند و نیاز به چنین عملی نبود.


ناصر نوربخش در گفت وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس «توانا»، درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی جوانان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت:‌ نسبت به دوره‌های قبل وضعیت بهتری داریم. شرایط اکثر بچه‌ها به غیر از یکی، دو وزن که از ابتدا هم مشکل داشتیم خوب است. کشتی‌گیران وزن اول ما در 50 کیلو همه وزن‌شان بالا رفت و آنها را از دست دادیم. همین موضوع باعث شد تا هیچ‌وقت یک 50 کیلوی خوب نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در 120 کیلو هم مشکل داریم چون اغلب سنگین‌وزن‌های ما با مصدومیت مواجه شدند. در بقیه اوزان شرایط خوبی داریم. در آسیا هم نتایج خوبی گرفته‌ایم، اما اینکه چه نتیجه‌ای در رومانی کسب کنیم نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

نوربخش در مورد شانس کسب مدال طلا در رقابت‌های فرنگی جوانان جهان گفت: شانس رسیدن به مدال طلا را در جهانی داریم، اما اینکه بگویم حتما طلا می‌گیریم اشتباه است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد پیش‌ببنی‌اش از عملکرد این دوره در مقایسه با دوره گذشته گفت: سال گذشته شانس آوردیم سوم جهان شدیم و حق‌مان نبود. تیم سال گذشته ما باید پنجم یا ششم می‌شد، اما شکست محمدعلیزاده باعث سومی ما شد چون با نرفتن به فینال باعث حذف حریف ارمنی شد و بالاتر از این تیم قرار گرفتیم.

نوربخش در مورد دوپینگ در کشتی فرنگی گفت: دوپینگ از گذشته همراه با کشتی بوده است و تا اکنون هم ادامه دارد. متاسفانه از زمانی‌که پرورش اندام وارد ورزش شد این مشکل به‌وجود آمد. در هر روستایی باشگاه پرورش اندام وجود دارد، اما سالن کشتی نیست.
وی افزود: دسترسی آسان به داروهای استروئیدی میل به دوپینگ را افزایش داده است. از همه بدتر سیستم کنترلی خوبی نداریم. اگر امکانات بیشتری برای انجام آزمایش دوپینگ وجود داشته باشد، این همه ضرر نمی‌دهیم و از همان رده‌های پایه می‌توانیم ریشه این معضل را خشک کنیم.
نوربخش تصریح کرد: کشتی‌گیرانی که دوپینگ کرده‌اند با نان خشک هم در جهان قهرمان می‌شدند و نیاز به چنین عملی ندارند. نمی‌دانم چه عواملی باعث می‌شود به سمت دوپینگ سوق داده شوند.
انتهای پیام/م

تاریخ: 1390/5/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: