برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

گزارش خبری/باشگاه های بدنسازی فرخشهر غیر استانداردند/ سرگردانی ورزشکاران

فرخشهر - خبرگزاری مهر: باشگاههای بدنسازی فرخشهر در چهارمحال و بختیاری از لحاظ کیفیت و استاندارد، مطلوب ورزشکاران این منطقه نیست و این امر موجب روی آوری ورزشکاران این شهر به باشگاههای شهرکرد و سرگردانی آنها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دوران جوانی و نوجوانی دوره خاصی از زندگی محسوب میشود که اوج تحرک و انرژی یک فرد در این دوره را شامل می شود.

مبحث تخلیه انرژی جوانان و روی آوردن آنان به ورزش و آمده سازی محیط های سالم ومناسب برای ورزش جوانان همواره از مسائل پیش روی مسئولان تربیت بدنی بوده است.

سالنهای پرورش اندام مکانهای مناسب هستند تا جوانان بتوانند اوقات فراغت خود را در این باشگاهها سپری کنند.   فرخشهر سومین شهر بزرگ استان چهار محال و بختیاری است و دارای جمعیت بیش از 40 هزار نفر است.   در این میان باشگاههای بدنسازی این شهر از لحاظ کیفیت و استاندار مطلوب ورزشکاران این شهر نیستند و موجب نارضایتی بسیاری از ورزشکاران این شهر شده است.      یکی از ورزشکاران بدنسازی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جوانان این شهر علاقه زیادی به رشته ورزشی بدنسازی دارند، بیان داشت: نامناسب بودن امکانات و کمبود فضای باشگاههای بدنسازی این شهر موجب شده ورزشکاران به باشگاههای شهرکرد روی آورند.   وی عنوان کرد:  مسئولان باید توجه خاص در این زمینه داشته باشند و امکانات کافی را برای بهتر ورزش کردن جوانان این شهر فراهم آورند.   این ورزشکار بدنسازی با بیان اینکه این شهر مقامهای فراوانی دررشته ورزشی وزنه برداری در سطح کشور کسب می کند و هم اکنون قطب وزنه برداری چهار محال و بختیاری شهر فرخشهر است، بیان داشت: این شهر قهرمانان آسیایی همچون وحید ربیعی را پرورانده است.   وی با اشاره به اینکه جوانان وزنه بردار این شهر در رده های سنی مختلف عضو تیم ملی هستند، یادآور شد: این شهر هنوز سالن استاندارد وزنه برداری ندارد.   وی با بیان اینکه شهر فرخشهر دارای افزون بر 40 هزار نفر جمعیت است و  تربیت بدنی فقط یک سالن ورزشی دارد، اذعان داشت: سالن ورزشی آزادی فرخشهر که تنها سالن ورزشی تربیت بدنی این شهر است جوابگوی ورزشکاران این شهر نیست.   وی  با بیان اینکه در تلویزیون و رسانه تبلیغ می شود که  جوانان به سمت ورزش بروند تا از اعتیاد دور شوند، بیان داشت:  هنگامی که شرایط ورزش کردن و امکانات وجود ندارد چگونه می توان جوانان را به ورزش کردن جلب کرد.   یکی دیگر از وزشکاران این شهر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گلایه از از فضای ورزشگاه بدنسازی این شهر، بیان کرد: نبود تهویه هوای مناسب و فقدان مواد ضد عفونی کننده و ایجاد فضایی جهت رشد قارچ ها و بهداشتی نبودن فضای این باشگاهها از مشکلات باشگاههای بدنسازی شهر فرخشهر است.   وی عنوان کرد: مناسب نبودن فضای باشگاه های بدنسازی مشکل همه باشگاههای این شهر است.   وی عنوان کرد: وسائل وامکانات ورزشی در حد مطلوب باید در اختیار جوانان قرار گیرد تا نیرو و انرژی جوانی به نحو مطلوب تخلیه وسپری شود.   این ورزشکار عنوان کرد: اگر وضع به این گونه پیش رود و هیچگونه سرمایه گذاری و تصمیم جدی در این خصوص از سوی مقامات مسئول اتخاذ نشود، مشکلات باشگاه ها روی هم تلمبار می شود و نهایتا  منجر به تعطیلی ورزشگاه و تغییر مسیر دادن اوقات فراغت جوانان به سوی اعتیاد وسایر نابهنجاریهای اجتماعی خواهد شد.   وی تاکید کرد: مسئولان سازمان تربیت بدنی با یک برنامه ریزی جامع در جهت گسترش فرهنگ ورزش ونشاط در جامعه  نسل جوان که موتور محرک هر جامعه است باید تلاش کنند و در جهت رفع مشکلات باشگاههای بدنسازی این شهر گام بر دارند.   مدیر یکی از باشگاههای بدنسازی فرخشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کوچک بودن فضای سالن از مهمترین دغدغه ها و مشکلات پیش روی باشگاه داران این شهر است.   رامین پناهی عنوان کرد: با توجه به اینکه این باشگاه در مسابقات پاور لیفتینگ عناوین اول تاسوم راکسب کرده، هیچگونه کمک مالی از سوی دولت وسازمان تربیت بدنی دریافت نکرده است.
وی تصریح کرد: مشکل پیش روی باشگاههای این شهر استیجاری بودن فضای باشگاه است که هراز چند گاهی باید باشگاه و تمامی وسائل داخل آن را از جایی به جای دیگر منتقل کنند که همین عامل علاوه بر تحمل مخارج فراوان در پایین آمدن سطح خدمات ارائه شده به ورزشکاران موثر است.   وی به قیمت مصوبه دریافت شهریه اشاره کرد و بیان داشت: نرخ مصوب شده ای که برای دریافت شهریه در نظر گرفته شده است که جوابگوی تامین نیازهای زندگی باشگاه داران وپرداخت اجاره بها نیست.   وی بیان داشت: فرسوده بودن لوازم ورزشی ونبود امکانات مالی برای تعویض یا تعمیر از دیگر مشکلات فرا روی باشگاه داران فرخشهر است و تاکنون هیچ تلاشی از سوی ارگانهای مربوطه برای دادن تسهیلات و ... برای تعویض دستگاهها نشده است.   مدیر کل تربیت بدنی چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: طبق دستورعمل تاسیس باشگاهها تمام باشگاهها در سراسر استان موظف هستند که فضای فیزیکی مناسب با متراژ یاد شده در دستورعمل برای هر رشته ورزشی را داشته باشند و هر چه قدر فضای فیزیکی وسیع تر باشد مکان برای انجام ورزش بهتر است.   محمود شمسی پور با بیان اینکه فضاهای ورزش مورد استفاده در رشته ورزشی بدنسازی اکثرا استیجاری بوده، اظهار داشت: حداقل استانداردها در این فضاها رعایت می شود.   وی با اشاره به اینکه این باشگاهها خصوصی هستند، عنوان کرد: بعضی از باشگاهها با توجه به  بضاعت مالی موسس، تجهیزات جدیدی را به کار می گیرند و بعضی افراد تجهیرات قدیمی را مورد استفاده قرارمی دهند.   وی با بیان اینکه اعتبارات تربیت بدنی این استان محدود است و همچنین 470 هیئت ورزشی در شهرستانهای و بخشها در سراسر استان وجود دارد، اذعان داشت: اعتباراتی برای کمک بلاعوض به باشگاههای خصوصی در اختیار تربیت بدنی نیست.   شمسی پورعنوان کرد: باشگاههای خصوصی از طریق گرفتن شهریه اداره می شود و شهریه ها طبق نرخ نامه مصوب شورای ورزش استان از افراد اخذ شوند.    ........................................ گزارشگر: وحید احمدی
تاریخ: 1390/6/8
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: