برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ژاپن- ‌ایران؛ شروع جام جهانی والیبال مردان ‌خولیوی افسانه‌ای مقابل میزبان

ورزش > والیبال  - گروه ورزشی - علی شاکری:
تیم ملی والیبال ایران در دومین حضورش در مسابقات جام جهانی والیبال مردان (انتخابی المپیک لندن) 29 آبان ساعت 12:50 به‌وقت تهران مقابل ژاپن میزبان به‌میدان می‌رود.

 جدال 2 حریف آشنایی که در چند سال اخیر در اکثر رویدادهای بزرگ قاره‌ای از جمله جام ملت‌های آسیا و بازی‌های آسیایی رقابت نزدیکی با هم داشته‌اند.

در آخرین رویارویی 2 تیم در میدان آسیایی تهران، این ایران بود که نقش عمده‌ای در ناکامی مردان سرزمین آفتاب تابان در رسیدن دوباره به قهرمانی و سقوط 4 پله‌ای و دور از انتظار دارنده مدال طلای المپیک 1972 مونیخ بازی کرد. مقام پنجمی ژاپن در مسابقات آسیایی تهران آنقدر برای مسئولان فدراسیون والیبال ژاپن و به‌خصوص تاتسویا یوتا سرمربی قدیمی این تیم تلخ و آزار‌دهنده بود که همانند یک کابوس هنوز آنان را رها نمی‌کند و آنان برای تلافی ناکامی در این بازی‌ها لحظه‌شماری می‌کنند. انتخاب ایران قهرمان جدید جام ملت‌های آسیا از میان 11 تیم دیگر شرکت‌کننده برای بازی نخست نشان می‌دهد که پیروزی بر ایران و جبران شکست تهران چقدر برای ژاپنی‌ها در موفقیت احتمالی آنان در ادامه راه اهمیت دارد. هدفی که به اعتقاد سایت FIVB تحقق آن چندان برای ژاپنی‌ها آسان نخواهد بود.

تایید سایت فدراسیون جهانی

سایت فدراسیون جهانی والیبال نیز دیروز با تایید این موضوع و گریزی به آمادگی شهر ناگویا به‌عنوان یکی از 2 شهر میزبان بازی‌های مرحله اول برای برگزاری مسابقات جام جهانی، از مکنونات قلبی مسئولان والیبال ژاپن در انتخاب تیم ایران به‌عنوان نخستین حریف پرده برداشت و نوشت: بازی افتتاحیه برای میزبان جام جهانی بسیار مهم و حیاتی خواهد بود و نشان خواهدداد که ژاپن چقدر آمادگی حضور دراین تورنمنت مهم و قرار گرفتن احتمالی در جمع 3 تیم برتر این بازی‌ها را دارد. این سایت با اشاره به اینکه امروز تماشاگران شهر ناگویا که علاقه‌‌ خاصی به رشته‌های اسکیت، بیسبال ‌، والیبال و بسکتبال دارند، سالن «نیپون گایشی» را پر خواهند کرد افزود: این بازی آنقدرها هم برای ژاپن آسان نخواهد بود چرا که تیم جوان ایران تحت هدایت خولیوی افسانه‌ای که در دهه 90 با ایتالیا تاریخ ساز شد، اخیرا در حضور تماشاگران پر شمارش، قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال 2011 شده است.

‌دلایل انتخاب ایران

اما از میان مهم‌ترین گزینه‌هایی که ژاپنی‌ها را به صرافت رویارویی با ایران انداخت می‌توان‌ به دیر رسیدن ایران به محل برگزاری مسابقات و عدم تطبیق با ساعت محل برگزاری مسابقات اشاره کرد (تاکتیکی که برای ما نیز چندان بیگانه نیست و ما هم در گذشته همواره در ارتباط با تیم‌های شرق آسیایی این شیوه را اعمال می‌کردیم ). دلیل دوم هم می‌تواند این باشد که ایران قهرمان تازه آسیاست و تیمی همسطح با ژاپن و پیروزی بر این تیم به‌خودی خود، انگیزه بیشتری به بازیکنان ژاپن در ادامه راه می‌بخشد و سوم اینکه تیم ایران با جاافتادن در چرخه مسابقات جام جهانی و خوگرفتن با وضعیت آب‌وهوایی ژاپن دیگر آن تیم شکننده روزهای اول نخواهد بود و به همین دلیل ژاپنی‌ها که قبلا یک‌بار در سال 2004 در مسابقات انتخابی المپیک آتن طعم تلخ این اشتباه را چشیده‌اند، دیگر نمی‌خواهند مرتکب آن اشتباه پیشین شوند.

حال باید منتظر بود و دید آیا ولاسکو و شاگردانش با گذشت تنها یک‌ ماه ونیم از مسابقات آسیایی تهران این اجازه و فرصت را به میزبان جام جهانی در پیش روی هزاران تماشاگر متعصب ژاپنی در سالن نیپون گایشی می‌دهند یا خیر؟ این درحالی است که سرمربی آرژانتینی تیم ملی قبل از رفتن به ژاپن گفت: استراتژی اصلی تیم ایران پیروزی مقابل تیم‌هایی چون ژاپن، چین و مصر و ارائه بازی‌های قابل‌قبول برابر قدرت‌های برتر والیبال جهان خواهد بود. ژاپن در تهران بدون «شیموزو » بهترین بازیکن خود راحت‌تر از آنچه تصور می‌رفت در 3 ست پیاپی مغلوب ایران شد و با 4 پله سقوط نسبت به مسابقات جام ملت‌های آسیا 2009 مانیل فیلیپین پنجم شد، ولی مطمئنا آنان امروز با بازگشت این بازیکن مؤثر به میدان و بازی در خانه مصمم به پاک کردن شکست چند هفته پیش خود در تهران هستند.

تاریخ: 1390/8/28
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: