برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

عبدالله سجادی در گفنگو با مهر:رویکرد فدراسیون زورخانه‌ای ایران غوغاسالارانه است/ چشم‌انداز المپیکی

رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی ورزشهای زورخانه‌ای با انتقاد از فدراسیون زورخانه‌ای ایران در خصوص اعزام نکردن تیم به نخستین دوره مسابقات جونان آسیا گفت: مسئولان فدراسیون زورخانه‌ای ایران به جای اینکه بخواهند با گفتگو مشکلات را حل کنند می‌خواهند با غوغاسالاری کار خود را جلو ببرند.

عبدالله سجادی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به دوشنبه تاجیکستان اظهار داشت: چنانچه جوانان ایرانی در این دوره از رقابتها شرکت می‌کردند بی تردید به عنوان قهرمانی می‌رسیدند و به عنوان قهرمانان ملی می‌توانستند از تسهیلات دانشگاه و خدمت سربازی بهره ببرند. اکنون سئوال من این است چنانچه مسئولان فدراسیون ایران با مسئولان فدراسیون جهانی مشکلی ندارند چرا جوانان را وجه المصالحه قرار می‌دهند؟

رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی ورزشهای زورخانه‌ای در ادامه در خصوص عملکرد تیم بزرگسالان ایران در رقابتهای بلاروس اظهار داشت: تیم ما در رقابتهای جهانی عملکرد ضعیفی داشت و مسائلی پیش آمد که قطعا باید در خصوص آن بررسی به عمل بیاید. این تیمی که در رقابتهای بلاروس حضور پیدا کرد تیم ملی ایران نبود و نفرات آن بنا بر ملاحظاتی انتخاب شده بودند و بهتر است اسم آن را تیم ملی انتصابی بنامیم.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که "با توجه به اینکه رشته زورخانه‌ای کاملا منطبق با فرهنگ و موسیقی ایرانی است آیا می‌تواند در سطح  آسیا و جهان علاقمند پیدا کند؟"، اظهار داشت: استقبال کشورها از این رشته نشان می‌دهد که تلاشهای ما بیهوده نبوده و روز به روز هم تعداد علاقمندان به این رشته بیشتر می‌شود. در همین رقابتهای جوانان آسیا ببینید به عنوان مثال جوانان 16-17 ساله نپالی چه عملکرد قابل قبولی دارند و چه پیشرفتی داشته‌اند.

رئیس کمیته فنی فدراسیون ورزشهای زورخانه‌ای در ادامه اظهار داشت: چشم انداز ما توسعه این رشته در کشورهای جهان و در نهایت المپیکی کردن این رشته است. چنانچه این رشته فارغ از نژاد و جنسیت و مذهب در کشورهای دنیا مورد توجه واقع شود بی تردید می توان به المپیکی شدن آن امیدوار بود.

سجادی در پایان در پاسخ به این سوال که "مشکل حضور بانوان در این رشته به چه صورت حل خواهد شد؟"، گفت: رشته زورخانه برای خانمها بسیار مفید است و می‌تواند به سلامت جسمانی آنها کمک کند. بسیاری از حرکتهای ایروبیک نظیر پا زدن و شنا رفتن در رشته زورخانه انجام می شود و ما چنانچه بتوانیم بانوان را هم به این رشته بیاوریم بی‌تردید هم به سلامت جامعه کمک کرده‌ایم و هم یک گام به المپیکی شدن نزدیک شده‌ایم.

مسابقات زورخانه‌ای جوانان آسیا با حضور بیش از 70 ورزشکار از 9 کشور آسیایی از روز جمعه 25 آذر به مدت سه روز در زورخانه فردوسی تاجیکستان برگزار می‌شود.

کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، بنگلادش، نپال، عراق و هند به صورت تیمی و کشورهای چین تایپه و کره جنوبی در بخش هنرهای فردی و کشتی پهلوانی در این رقابتها حضور دارند.

همچنین نخستین دوره مسابقات بین المللی پارازورخانه نیز با حضور ورزشکارانی از ایران، تاجیکستان، هند و پاکستان همزمان با این مسابقات برگزار می‌شود.


تاریخ: 1390/9/26
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: