برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

توسط محمد کبادی/طولانی ترین شنای آبهای آزاد دنیا در جزیره هرمز آغاز شد

هرمز - خبرگزاری مهر: طرح ملی شنای طول خلیج فارس برای ثبت طولانی ترین شنا در آبهای آزاد دنیا در جزیره هرمز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح ملی شنای طول خلیج فارس ظهر دوشنبه با حضور مسئولان جمعین هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جزیره هرمز آغاز شد.

محمد کبادی امدادگر جمعیت هلال احمر برای شکستن رکورد شنای آب‌های آزاد دنیا، شنای خود را از جزیره هرمز به سمت اروندکنار آغاز کرد.

کبادی قرار است از جزیره هرمزتا اروند کنار را با 100 روز شنای مداوم طی کند و با این کار نام خود را در کتاب گینس به
عنوان شناگری که طولانی ترین مسافت را درآب‌های آزاد دنیا شنا کرده است، به ثبت می‌رساند.

محمد کبادی در مراسم افتتاح پروژه طولان یترین شنای آب های آزاد دنیا در جزیره هرمز با بیان اینکه از 17خردادماه سال جاری اردوی آماده‌سازی وی آغاز شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از جزیره هرمز تا اروند کنار را به مساحت هزار و 280 کیلومتر با 100روز شنای مداوم طی خواهم کرد.

وی افزود: با توجه به کارشناسی صورت گرفته و نیازسنجی علمی یک تیم  نفره تخصصی و عملیاتی شامل پزشکان، متخصصان علوم‌تغذیه، بدنسازی، روانشناسان ورزشی، تکنیسین‌های فنی و غواصان از ابتدا تا پایان بنده را پشتیبانی می‌کنند که در صورت مساعدبودن شرایط جوی و دریایی به طور میانگین روزانه 11 مایل دریایی (20کیلومتر) را شنا می‌کنم. 

وی با بیان اینکه مطالعات و برنامه‌ریزی طرح خود را از دو سال پیش آغازکرده و مدت یکسال است تمرینات ویژه آماده‌سازی و بدنسازی خود را درارتفاعات کوهستان و آب‌های آزاد شروع کرده است، بیان داشت: شعار خود برای اجرای این طرح را «خلیج همیشگی فارس، صلح و نوع دوستی ایرانیان» انتخاب کرده ‌ام که با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی وسیع بیگانگان برای کمرنگ یا محوکردن نام «خلیج فارس» و تغییر آن صورت گرفته است.

شناگر جمعیت هلال احمر  با بیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس مرزبانی مقرر شده است که از نقطه آغاز تا نقطه پایان، قایق‌های دریایی پلیس پوشش امدادی و انتظامی این مسابقه را برعهده گیرند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تدابیر صورت گرفته محفظه‌ای به ابعاد طول هشت متر و عرض 5.3 متر مربع در نظر گرفته شده است که در محل‌هایی که خطر حمله کوسه یاماهی‌های شکاری وجود دارد داخل این محفظه شنا کنم.

وی با اشاره به پیشنهاد یک و نیم میلیون دلاری برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای ثبت این رکورد جهانی به نام یکی از این کشورها، عنوان کرد: پیشنهادهای تازه‌ای از برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس مطرح شده است اما از آنجایی که این ثبت رکورد با شعار «خلیج همیشه فارس» بوده و یکی از شروطم برای ثبت این رکورد حک شدن نام خلیج‌فارس بر روی لباس است این پیشنهاد را رد کردم.

محمد کبادی پایگاه‌های امداد و نجات دریایی کشور، مسئولیت آموزش وعملیات‌های آبی سطحی و زیر سطحی تیم‌های واکنش سریع کشور و دارای مدرک رسمی از فدراسیون نجات غریق و سابقه بالای 16 سال ناجی و سرناجی گری دراستخرهای بزرگ تهران و دریا و مدرک غواصی تحت لیسانس کنفدراسیون جهان یغواصی(CMAS) را دارد.

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مراسم افتتاحیه پروژه ملی شنا در طول خلیج‌فارس با بیان اینکه طی دو ماه گذشته کمک پنج هزارتنی ایران به مردم قحطی‌زده سومالی ارسال شد گفت: امروز و پس از گذشت دوماه مجددا به هرمزگان بازگشتیم تا رکوردی خیره‌ کننده در زمینه شنا ثبت کنیم.

مظفر با بیان اینکه ثبت رکورد توسط امدادگر جمعیت هلال احمر چندین ویژگی مهم دارد، عنوان کرد: امدادگر جمعیت هلال احمر با ثبت رکورد شنا در آب‌های آزادعلاوه بر آن که به همه دنیا نشان می‌دهد این خلیج همیشه فارس است مردم جهان را متوجه می کند که ایرانیان تنها به دنبال صلح، محبت و نوع دوستی هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه این امدادگر با طی بیش از هزار و 300 کیلومتر در طول خلیج‌فارس رکورد بی‌سابقه‌ای ثبت می‌کند، عنوان کرد:‌ این امدادگر که یکی از مدیران تیم‌ ایثار (واکنش سریع جمعیت هلال احمر) نیز هست با پشتوانه‌ای محکم آماده ثبت این رکورد است.

مظفر با اشاره به آغاز طرح زمستانه گفت: با گذشت 15 روز از آغاز طرح زمستانی، امدادگران جمعیت 483 حادثه را پوشش امدادی داده‌اند.


تاریخ: 1390/9/28
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: