برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

انتشار کتاب «آمادگی جسمانی برای دختران نوجوان»

کتاب «آمادگی جسمانی برای دختران نوجوان» اثر مشترک «کاترینا گایدی»، «دوگ ورنر»،«کریستینا مارتینز» و «آلن لاچ یاشیا» توسط شهناز ایزدمهر به فارسی برگردانده شد.-شهناز ایزدمهر، مترجم کتاب، در گفت‌وگو با خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این که «این نوشتار شامل ورزش‌های قدرتی و خودآگاهی‌های دختران نوجوان از ویژگی‌های سنی‌شان است» اظهار کرد: این اثر می‌کوشد تا مباحث و باورهای نادرست رایج درباره بدنسازی دختران را تغییر دهد و به آموزش‌ حوزه بدنسازی با رویکردهای جدید و علمی بپردازد.

وی ادامه داد: به دلیل ویژگی‌های خاص گروه سنی دختران نوجوان، اطلاعات علمی و کاربردی برای ورزش و بدنسازی‌شان بسیار نایاب و محدود است. کتاب «آمادگی جسمانی برای دختران نوجوان» طراحی تمرینات قدرتی با وزنه، تمرینات قدرتی با وزنه آزاد، مدیسین‌بال، برنامه‌های تمرینی و حرکات ورزشی را به مخاطبانش آموزش می‌دهد.
مربی بدنسازی تیم والیبال دختران نوجوان ایران گفت: این نوشتار در 12 فصل شامل تمرینات قدرتی و بدنسازی همراه با تصاویر گویا درباره حرکات ورزشی، برنامه‌ها و جدول‌های جامع و کامل تمرینی است و راهنمای خوبی برای این گروه سنی دختران و حتی رده‌های سنی بالاتر، والدین و مربیان ورزشی نیز محسوب می‌شود.

مدرس دانشگاه تهران بیان کرد: هدف اصلی از ترجمه این اثر، پرکردن خلائی است که در حوزه بدنسازی و ورزش بانوان به‌ویژه دختران نوجوان وجود دارد. اکنون در باشگاه‌های ورزشی بانوان و همچنین مربیان ورزشی دختران از کتاب‌های بدنسازی و تمرینات قدرتی آقایان استفاده می‌کنند. امیدوارم با انتشار این کتاب، این کمبود تا حدی برطرف شود. هدف دیگر از ترجمه کتای، ایجاد آگاهی و آشنایی بیشتر دختران نوجوان از منابع مکتوب مرتبط با اعتماد به ‌نفس و قابلیت‌های خودشان است.

ایزدی‌مهر افزود: ویراستاری علمی کتاب «آمادگی جسمانی برای دختران نوجوان» را دکتر نعیما خواجوی برعهده دارد و این کتاب از سوی نشر علم و حرکت منتشر خواهد شد.
تاریخ: 1390/10/25
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: