برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تاج:90 درصد هزینه باشگاه ها مربوط به قرارداد بازیکنان است

تهران - نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت:90 درصد هزینه باشگاههای کشور مربوط به قرارداد بازیکنان است،این در حالی است که در سایر کشورها همچون ژاپن فقط 50 درصد منابع باشگاهی به خرید بازیکنان اختصاص می یابد.

به گزارش ایرنا، 'مهدی تاج' روز جمعه در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم اظهار داشت:کمک های دولتی درسایر کشورها به آکادمی های بازیکن سازی تعلق گرفته و تجاری سازی مقدم بر خصوصی سازی به شمار می رود.

وی ادامه داد:متاسفانه تاکنون اغلب باشگاه های فرهنگی ورزشی کشور در بورس سهامی ندارند و این در حالی است که باید تمامی باشگاه ها دارای سهام باشند.

وی افزود:بر اساس قوانین فیفا بایستی تا سال 2013 میلادی 51 درصد درآمدهای ثبت شده از حقوق شناخته شده فوتبال باشد، ولی با چنین روندی مطمئنا نمی توانیم این دستورالعمل را اجرایی کنیم.

تاج اظهار داشت: شاید داوری در زمین فوتبال به اشتباه سوتی بزند ولی مخالفم که افرادی در این ورزش باشند که ادعا کنند که داور در قضاوت خویش نظر سوء داشته است.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: این کمیته بر اساس قوانین فیفا دارای دو بخش است که یک بخش آن به عنوان دپارتمان داوری شناخته می شود و مسوولیت آن نیز نظارت بر داوری، عملکرد و چیدمان داوران است.

وی ادامه داد: کمیته داوری به عنوان دومین بخش، پشتیبانی، برنامه ریزی و نظارت بر داوری را بر عهده دارد.

وی در مورد حمایت های مالی از داوران خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم اکنون برای هر قضاوت داوران پنج میلیون ریال در نظر گرفته شده که نسبت به سال های گذشته از رشد دو برابری برخوردار بوده است.

تاج یادآور شد:دپارتمان داوری باید بیش از گذشته در مورد چیدمان افراد برای قضاوت بازی ها دقت کند.

وی اظهار داشت: اقدامات مطلوب و مناسبی برای تیم های پایه طی چهار سال گذشته توسط فدارسیون فوتبال انجام شده که به همراه فوتسال، ورزش بانوان و کمپ های تیم ملی از جمله حسن های آن بشمار می آید.

تاج در ادامه با بیان اینکه باید با برنامه ریزی منسجم و منظم در این دوره بازی های جام جهانی حضور یابیم، یادآور شد: معتقدم مستقل نبودن فدراسیون فوتبال عمده ترین ضعف آن طی چهار سال گذشته به شمار می رود.

یادآوری می شود،‌مهدی تاج در ادامه با اعلام خبر انصرافش از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت:با توجه به اینکه عزیز محمدی در انتخابات حضور دارد به نفع وی کنار می روم و در انتخابات فدراسیون شرکت نمی کنم .

گزار میز **9187**1440

تاریخ: 1390/11/28
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: