برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی جمهوری آذربایجان آغاز شد

تهران - مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی جمهوری آذربایجان، روز یکشنبه با حضور 24 تیم در شهر باکو پایتخت این کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، در مراسم افتتاحیه این مسابقات، مقامات ورزشی جمهوری آذربایجان از جمله معاون وزارت ورزش و جوانان، معاون کمیته ملی المپیک و خانلر قربان اف رییس فدراسیون ورزش زورخانه ای این کشور حضور داشتند.

سیدهادی عربی دبیر فدراسیون ورزش زورخانه ای جمهوری آذربایجان با اعلام این خبر گفت: در دومین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای جمهوری آذربایجان که سال 2011 برگزار شد، 16 تیم شرکت کرده بودند که خوشبختانه توانستیم تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات سال 2012 را به 24 تیم برسانیم.

وی گفت: سومین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای جمهوری آذربایجان در قسمت های مهارت های تیمی، هنرهای فردی و کشتی پهلوانی به مدت سه روز برگزار می شود.

جمهوری آذربایجان از جمله اعضای فعال فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای است که فعال ترین فدراسیون ورزش زورخانه ای جهان در سال 2011 نام گرفت.

ورزش زورخانه ای در جمهوری آذربایجان قدمتی دیرینه دارد که در زمان انقلاب بولشویکی شوروی سابق تا حدودی از بین رفت اما از سال 2005 مجددا در این کشور احیاء شد.

تیم ملی ورزش زورخانه ای جمهوری آذربایجان تا کنون سه بار قهرمان اروپا و دو بار قهرمان جهان شده است.

1346 / 1589

تاریخ: 1390/12/21
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: