برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

دیدار رییس و دبیرکل فدراسیون بین المللی زورخانه با وزیر ورزش عراق

تهران - 'محسن مهرعلیزاده' و 'امیر حسینی' رییس و دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای با 'جاسم محمد جعفر' وزیر ورزش و جوانان عراق و نایب رییس این فدراسیون، دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که در تهران برگزار شد، فعالیت های آموزشی، رقابتی و کاری سال 2011 فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای ارزیابی شد و همچنین برنامه های سال 2012 این فدراسیون، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

'جاسم محمد جعفر' وزیر ورزش و جوانان عراق با اعلام حمایت از ورزش زورخانه ای گفت: خوشبختانه در سال 2012 ردیف بودجه اختصاصی برای فدراسیون ورزش زورخانه ای عراق در نظر گرفته شده است که می تواند توسعه این ورزش را شدت ببخشد.

'محسن مهرعلیزاده' رییس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای با ابراز رضایت از روند توسعه ای این ورزش در عراق تاکید کرد: نایب قهرمانی در سومین دوره جام جهانی و قهرمانی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا نشان می دهد، عراق در توسعه ورزش زورخانه ای جدی است.

همچنین امیر حسینی دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، گزارشی از فعالیت های اجرایی پروژه ساخت زورخانه حضرت 'عباس ابن علی (ع)' در شهر مقدس کربلا ارایه کرد.

عراق از جمله اعضای موسس و فعال فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای است.

ورزش زورخانه ای در عراق با عنوان 'بیت الفتوه' شناخته می شود.

بعد از تخریب زورخانه ها در دوران حکومت حزب بعث عراق، احیاء زورخانه در عراق بعد از سرنگونی دیکتاتور معدوم این کشور آغاز شد.

این ورزش هم اکنون در شهرهای بغداد، کاظمین، نجف، کربلا و بصره فعال است.

1346 / 1589

تاریخ: 1390/12/23
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: