برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان اردیبهشت ماه برگزار می شود

ارومیه - رییس هیات دوچرخه سواری استان آذربایجان غربی اعلام کرد: بیست و هفتمین دوره مسابقه های بین المللی تور دوچرخه سواری آذربایجان، اردیبشهت ماه برگزار می شود.

'سعید مینایی مهر' روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: تور امسال با شعار 'دوچرخه سواری پاک و بدون دوپینگ' برگزار می شود که شهر ارومیه میزبان مرحله پنجم آن خواهد بود.

مینایی مهر با عنوان اینکه تور دوچرخه سواری آذربایجان به عنوان تور رده 'الف' آسیا شناخته شده است، اظهار کرد: در مسابقه های امسال، علاوه بر تیم های مطرح کشور، 15 تیم خارجی نیز شرکت خواهند داشت.

وی گفت: هیات دوچرخه سواری استان آذربایجان غربی به دلیل محدود بودن اعتبارات، به هیچ وجه قادر به حمایت مالی تیم دوچرخه سواری در مسابقات لیگ و تور آذربایجان نیست و به حمایت مستقیم بخش خصوصی یا اداره کل ورزش و جوانان این استان نیاز دارد.

وی ادامه داد: برای حضور شایسته رکابزنان استان آذربایجان غربی در این تور، نیازمند حمایت مالی برای انجام تمرینات آمادگی و برگزاری اردوی تدارکاتی منظم و برنامه ریزی شده و بهره گیری از مربیان مجرب و با سابقه هستیم.

مینایی گفت: هیات دوچرخه ‌سواری استان آذربایجان غربی در دهه‌ های 60 و 70، عملکرد بهتری نسبت به سال های اخیر داشته به طوری که رکابزنان این استان با کسب رتبه‌ های برتر در سطح کشور و تور آذربایجان به اردوی تیم ملی نیز راه یافتند.

مینایی در خصوص فعالیت بانوان گفت: هم اکنون بانوان علاقه مند ورزش دوچرخه سواری، تمرینات آمادگی خود را در پیست دوومیدانی زمین چمن ورزشگاه تختی شهر ارومیه با پوشش اسلامی انجام می دهند ولی این محل به دلیل نداشتن استانداردهای لازم برای ورزش دوچرخه‌ سواری نمی‌ تواند فضای تمرین مناسبی برای این رشته ورزشی باشد.

وی اضافه کرد: دوچرخه سواران زن استان آذربایجان غربی برای نخستین بار، اردیبهشت ماه سال گذشته در مسابقه های دوچرخه سواری قهرمانی بانوان ایران در تهران حضور داشتند که تجربه بسیار موفقی برای ورزش بانوان این استان بود.

رییس هیات دوچرخه‌ سواری استان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه استان آذربایجان غربی دارای استعدادها و ظرفیت های بالایی است، لزوم احداث پیست دوچرخه ‌سواری در این استان را مورد تاکید قرار داد.

7126/583

1589

تاریخ: 1391/1/5
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: