برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اعتبارات متناسب با ظرفیت های ورزشی زنان و مردان توزیع می شود

تهران - وزیر ورزش و جوانان گفت: توزیع مشخص اعتبارات ورزشی برای حوزه زنان و مردان کار درستی نیست بلکه با توجه به توانمندی و متناسب با ظرفیت های هر بخش توزیع شود.

'محمد عباسی ' در حاشیه دیدار از فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: رشته های مختلف اعم از رشته های فعال در حوزه زنان و مردان باید متناسب با عملکرد و مخاطبشان مورد توجه قرار گیرند و رشته هایی که توانسته اند درعرصه های جهانی و آسیایی مقام آوری کرده و موجب غرور ملی شوند قطعا نیاز به اعتبارات بیشتری دارند.

وی در مورد خبرهایی در مورد انحلال معاونت امور بانوان و ورزشهای همگانی گفت: پاسخ من به این سوال منفی است و اصلا چنین صحبت های صورت نگرفته است.

عباسی ادامه داد: هدف ما از برنامه های ورزشی توسعه نشاط و ایجاد غرور ملی و توسعه ورزش همگانی برای افزایش ضریب سلامتی در کشور است و این درست نیست که در یک کشور تنها به برخی رشته ها توجه شود و سایر رشته ها مغفول بماند.

وی با اشاره به جایگاه جهانی کشورمان در رشته فوتبال گفت:این درست نیست که تنها رشته فوتبال مورد توجه قرار گیرد و رسانه ها بویژه رسانه ملی از سایر رشته ها غافل بمانند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ایران رده پنجاه و هفتم فوتبال جهان را در اختیار دارد و اگر چه به عنوان یک رشته پر مخاطب و جذاب باید مورد توجه قرار گیرد اما باید سایر رشته ها که عملکردی موفق دارند نیز مورد توجه و پوشش خبری قرار گیرند تا انگیزه ورزشکاران در زمینه های مختلف افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه باید حاشیه های ورزش فوتبال در کشور کم شود و به اصل موضوع که توسعه این رشته است پرداخته شود ، گفت: ساختار فدراسیون فوتبال مشکلاتی دارد که باید اصلاح شود تا فرصت ها و دیدگاههای جدیدی ایجاد گردد اما ما در آن دخالت نخواهیم کرد و مجمع فدراسیون فوتبال به آن خواهد پرداخت.

عباسی در مورد تشکیل فدراسیون 'ورزشهای بومی ' در کنار فدراسیون ورزشهای روستایی و عشایری جواب مشخصی نداد اما گفت : نباید این طور تصور شود که تشکیل یا ادغام یک فدراسیون بنابرخواست یک نفر صورت می گیرد بلکه کمیته های علمی در وزارتخانه وجود دارد که ساعتها کار کارشناسی انجام داده و با بررسی تمامی موارد بحث ادغام یا تشکیل یک فدراسیون را مطرح می کنند.

وی اظهار داشت : هدف وزارت ورزش و جوانان از شناسایی و توسعه ورزشهای بومی و سنتی در استانهای مختلف است زیرا بسیاری از این رشته های در حال فراموشی است و بنظر می رسد که ورزشهای بومی عام تر از ورزشهای روستایی و عشایری است ضمن اینکه اعتقادی به تفکیک ورزش در قالب روستایی و شهری ندارم.

وزیر ورزش ادامه داد: ورزش باید در اختیار آحاد مردم باشد و باید متناسب با ظرفیت های موجود در کشور به دنبال شناسایی افراد مستعد باشیم و نباید نگاه شهری یا روستایی داشته باشیم و هدف غایی همه ما باید ارتقا ورزش و افتخار آفرینی در عرصه های جهانی و توسعه سلامت همگانی کشور باشد.

عباسی در ادامه گفت: همانطور که در حاشیه هیات دولت گفتم صدا و سیما رسانه ملی هستند و خودشان باید خبرهای موثق و دقیق تهیه کنند زیرا هر اشتباهی از سوی این رسانه منجر به بی اعتمادی مردم خواهد شد.

وی اضافه کرد: رسانه ملی خودش باید منبع اخبار دقیق باشد نه آنکه خبرهای دروغ یا شایعات را پخش یا تحلیل کند.

وی همچنین در مورد اینکه کمیته ملی المپیک زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان است یا خیر؟ گفت: هر بخشی ساختار مربوط به خود را دارد و با توجه به اهمیت یا نوع ارتباط آنان شاید زیر مجموعه هم قرار گیرند.

عباسی گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هریک در حیطه وظایف خود فعالیت می کنند.

1828/1647

تاریخ: 1391/1/16
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: