برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

حضوراولین ورزشکار باحجاب در رقابتهای بین المللی اسکیت نمایشی ایتالیا

تهران- یک نوجوان اماراتی متولد صحرای ربع الخالی با راهیابی به رقابتهای اسکیت نمایشی قله های پوشیده از برف دولومیت در شمال ایتالیا تاریخ ساز شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دختر 17 ساله اولین شرکت کننده از حوزه کشورهای خلیج فارس در رقابتهای بین المللی و اولین شرکت کننده با حجاب اسلامی در این دوره است.

زهرا لاری بعد از رقابت با اسکیت بازان 50 کشور می گوید :‌ در کشور من زنان خیلی ورزش نمی کنند و اسکیت نمایشی نیز کمتر اهمیت دارد.

او که با روسری مشکی و لباس موقر در این رقابتها حضور یافته است تصریح می کند :‌ لباسم مطابق سنت اسلامی است ومهمتراینکه مشکلی از این بابت نداشته و دیگران مرا با این ظاهر پذیرفته اند.

لاری وقتی 11 ساله بود با تماشای یک فیلم به اسکیت نمایشی علاقه مند شد و سه سال بعد به این رشته روی آورد.

مربی لاری می گوید: اسکیت بازان آینده دار معمولا از 3 یا 4 سالگی این رشته را آغاز می کنند، اما او بسیار بااستعداد و قوی است و بلندتر از دیگران می پرد.

لاری رویای شرکت در بازیهای المپیک زمستانی را در سر می پروراند و می افزاید :‌ اگر نتوانم در المپیک زمستانی سوشی در سال 2014 شرکت کنم در بازیهای 2018 شرکت خواهم کرد.

به گزارش ایرنا اگرچه رقابتهای اخیر در حد جایزه بزرگ اسکیت نمایشی نیست و لاری نیز در رقابتهای قهرمانی نوجوانان جهان در فوریه گذشته شرکت نکرد، با این حال او جزو 15 نفر اول این رقابتها قرار گرفته است.

**1584**1647

تاریخ: 1391/1/28
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: