برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کسب نخستین سهمیه المپیک در رشته شمشیر بازی

تهران- کسب سهمیه المپیک از سوی ملی پوش شمشیربازی کشورمان،تصمیم به برگزاری مسابقه فرمول یک در بحرین با وجود اعتراضات گسترده مردمی، قهرمانی تیم بسکتبال مهرام در رقابت های غرب آسیا و پیگیری هفته چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اهم اخبار ورزشی در هفته گذشته را تشکیل می دهند.

برای اولین بار در تاریخ شمشیر بازی ایران مجتبی عابدینی ملی پوش کشورمان موفق شد با کسب مدال طلا در مسابقات 'زون' آسیا و اقیانوسیه جواز حضور در المپیک را کسب کند.

رقابت های شمشیربازی زون آسیا و اقیانوسیه ویژه انتخابی المپیک 2012 لندن با حضور ورزشکارانی از سراسر این دو قاره از روز جمعه اول اردیبهشت ماه به مدت دو روز در واکایاما ژاپن آغاز شد.

***حوزه فوتبال

رقابت های هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا پیگیری شد و نتایج زیر کسب شد.

گروه A : الجزیره امارات 1 - استقلال ایران 1

گروه C : لخویای قطر 1 - سپاهان ایران 0

گروه D : پرسپولیس ایران 1 - الغرافه قطر 1

همچنین در هفته ای که گذشت پس از انصراف امارات از برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال کشورمان دیداری با تیم موریتانی برگزار شد که این مسابقه دوستانه با نتیجه 2 به صفر به سود تیم ملی ایران پایان یافت.

*** فرمول یک

علیرغم سرکوب تظاهرات مردمی و با وجود مخالفت نهادهای بین المللی حقوق بشر حاکمان بحرین و روسای فرمول یک تصمیم به برگزاری این مسابقه در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت گرفتند.

حاکمان بحرین تلاش می کنند با برگزاری این رقابت ها به دنیا نشان دهند اوضاع در این کشور عادی وآرام است اما انقلابیون بحرین سه روز برگزاری مسابقه را روز های خشم اعلام کرده و این مسابقه را 'فرمول خون' نامیده اند.

***بسکتبال

تیم بسکتبال مهرام با شکست الریاضی لبنان در رقابت های غرب آسیا قهرمان شد.

دیدار پنجم تیم های بسکتبال مهرام ایران و الریاضی لبنان در چارچوب مرحله پایانی رقابتهای غرب آسیا با حضور بیش از پنج هزار تماشاگر در سالن بسکتبال آزادی تهران برگزار شد.

تیم مهرام موفق شد با نتیجه 96 بر 86 از سد الریاضی قهرمان آسیا بگذرد و فاتح این رقابتها شود.

***فوتسال زنان

تیم فوتسال زنان ایران با هدایت 'شهرزاد مظفر' برای دومین سال پیاپی قهرمان رقابتهای فوتسال غرب آسیا شد.

در دیدار نهایی این مسابقات تیم بانوان ایران با نتیجه 8 بر یک تیم اردن را شکست داد.

همچنین تیم فوتسال ملی زنان به تورنمنت هشت جانبه مجارستان دعوت شد.

تیم هایی از برزیل،روسیه اسپانیا و پرتغال در این تورنمنت حضور خواهند داشت و به نظر می رسد تیم ایران تنها تیم آسیایی حاضر در این رقابت هاست.

***قایقرانی

‌مسابقات انتخابی تیم ملی آبهای آرام اعزامی به مسابقات المپیک لندن در دریاچه آزادی برگزار شد و حضور احمدرضا طالبیان و آرزو حکیمی در بازیهای المپیک 2012 لندن قطعی شد.

**1440/1647

تاریخ: 1391/2/1
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: