برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

چه شد که نماینده فوتبال خراسان به لیگ سه سقوط کرد ؛ عباس چمنیان: در حوزه مدیریت درست برخورد می‌شد ، دیگران اجازه تبانی پیدا نمی‌کردند!

سرمربی اسبق تیم پیام خراسان گفت: در پس سقوط‌های پی در پی فوتبال خراسان، شخص اول ورزش استان و شخص اول فوتبال استان، نمی‌توانند خود را مبرا از اشتباه بدانند.

به گزارش پارس فوتبال، عباس چمنیان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به سقوط تیم فوتبال پیام خراسان به لیگ دسته سوم کشور، تصریح کرد: بدون تردید هر اتفاقی که در هر حوزه‌ای می‌افتد باید دنبال متولی آن حوزه به عنوان عامل آن اتفاق بود.

وی با بیان اینکه بی‌پولی، مدیریت ناصحیح، واگذاری به صفایی و نبود حامی شاید نقش زیادی در این اتفاق داشته باشند، با این حال همه چیز به دست مدیر آن حوزه است، ادامه داد: زمانی که داوری به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان بود، اشتباه او واگذاری و حتی روند واگذاری تیم پیام به صفایی بود زیرا یک انتخاب چارچوب مشخصی دارد و یکی از آن‌ها تمکن مالی فرد مالک است که وی نشان داد توانایی پرداخت هزینه‌های یک تیم فوتبال را ندارد.

وی افزود: از لحاظ مدیریت نیز صفایی و امثال او نشان دادند که به هیچ وجه از پس فوتبال برنمی‌آیند و بابت این موضوع هم به خودشان و هم به فوتبال استان ضرر زدند که در مقابل آن شخص مدیرکل سابق ورزش و جوانان و رییس هیات فوتبال مقصر هستند.

چمنیان با بیان اینکه اداره کل با این واگذاری‌ها بدون هیچ فکر و ضمانتی تنها بار را از روی دوششان برداشته و بدون هیچ حمایتی تیم را رها می‌کنند، تاکید کرد: مسوولان باید جوابگوی سقوط تیمی باشند که نیم قرن قدمت دارد و در گذشته حرفی برای گفتن داشته است.

وی اظهار داشت: اینکه با این سقوط مسوولان بخواهند توپ را در زمین یکدیگر بیندازند و همدیگر را مقصر بدانند، مشکلی را از کسی حل نمی‌کند، قرار نیست در این میان مدیرعامل آب و فاضلاب استان یا شهردار پاسخگو باشد و باید قبول کنند که نبود تدبیر و نگرش درست تیم‌های استان را به ورطه نابود کشانده است.

وی با اشاره به اتفاقات بد در فوتبال طی چند سال اخیر، به ایسنا ‌گفت: به جز فوتبال استان که سقوط کرده است، فوتبال شهرستان‌ها در حد نابود شدن قرار دارند و چیزی از آن‌ها نمانده است، تیم‌های پایه نیز در وضعیت خوبی قرار ندارند و آسیا ویژن نیز به راحتی از دست خراسان رفت و کسی حتی ناراحت نشد در حالی که طرحی به آن خوبی که برای مشخص شدن استعدادیابی در نظر گرفته شده بود، در شهرستان‌های دیگر در حال اجراست.

چمنیان با بیان اینکه در اواخر سال 89 پیش‌بینی کرده بودم که اگر وضعیت پیام به همین منوال پیش برود در آینده نه چندان دور دیگر هیچ نشانی از پیام نخواهد بود، ادامه داد: دیگر پیام، پیام سابق نخواهد شد و پیام شدنش خیلی سخت خواهد بود.

وی افزود: با این سقوط‌های سریالی فوتبال استان نیاز به تغییر نگرش مدیریتی دارد. بحث مشکلات مالی نباید پوششی باشد برای اینکه پشت آن سنگر بگیرند و اشتباهات خود را توجیه کنند ولی باید بدانیم که جامعه فوتبال و مردم ایران با شعورتر از این هستند، این تغییر نگرش یا با تغییر دیدگاه مسوول یا با تغییر مدیر و فرد مسوول همراه است.

این استاد دانشگاه در خصوص احتمال وجود تبانی در بازی پرسپولیس و برازجان و سایپای کرج، اظهار داشت: شک نکنید که در فوتبال آلودگی وجود دارد ولی مساله این است که اگر خراسان در حوزه مدیریت فوتبالی به خوبی برخورد می‌کرد هیچگاه اجازه تبانی به دیگران را نمی‌داد وقتی ضعیف عمل می‌کنیم و در صحنه حاضر نیستیم، زمینه برای دیگران باز است و برای تثبیت خودشان هر کاری را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: سال گذشته مدیران آذربایجان شرقی توانستند امتیاز پیام را بگیرند و به ماشین‌سازی تبریز بدهند و پیام خیلی راحت سقوط کرد که حاصل عدم حمایت و حضور مسوولان بودند که خیلی راحت از آن گذشتند و امروز هم شاهد هستیم که با ادامه این بی‌توجهی باز هم پیام سقوط کرد.

چمنیان افزود: به جای اینکه بگردیم به دنبال اینکه تبانی شده است یا خیر، خودمان را قوی کنیم اگر همین امروز جلوی این مشکلات را نگیریم، باز هم باید شاهد آن باشیم.

سرمربی اسبق تیم پیام خراسان تاکید کرد: به عنوان کسی که چندین سال در پیام حضور داشته خبر این سقوط در عین حال که با توجه به اوضاع تعجب‌انگیز نبود، ولی ناراحت‌کننده بود.
تاریخ: 1391/2/12
موضوع: فوتبال
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: