برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ورزش، بیماریهای هورمونی در زنان را کاهش می دهد

اصفهان– نایب رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت:تغییرات هورمونی در سنین بالا ، بانوان را به بیماریهایی مبتلا می کند و بانوان مسن می توانند با انجام حرکات ورزشی، از بروز این بیماری ها جلوگیری کنند.

'نسرین جزایری' روز شنبه در گفتگوی اختصاصی با ایرنا افزود:تغییرات هورمونی از سن 50 سال به بالا در بانوان بوجود می آید و باعث ظهور علایمی همچون گرگرفتگی، تپش قلب، پوکی استخوان، افسردگی و بدخلقی می شود.

وی اظهار داشت: پایین آمدن ترشحات هورمونی در سنین 50 سالگی بیشترین بیماری ها را برای زنان به دنبال دارد.

نایب رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: ورزش در دوران سالمندی می تواند از بروز بسیاری از مشکلات افراد سالخورده در این سن جلوگیری کند.

وی افزود : بیماری های قلبی – تنفسی، دیابت، افزایش وزن و چربی، فشار خون و لختگی خون، پوکی استخوان و ضعف عضلات از جمله مشکلات شایع در دوران سالمندی است.

وی همچنین از دست دادن تعادل و انعطاف ناپذیر بودن مفاصل بدن را از دلایل بروز حوادث در این رده سنی عنوان کرد و گفت: شکستگی اعضای بدن و سقوط بر روی زمین بیشترین سهم حوادث را در سالمندی به خود اختصاص می دهد.

وی گفت: ورزش در سنین بالا وزن را متعادل کرده ، قدرت عضلات، تعادل و انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد و استخوان های بدن را متراکم تر می کند.

وی انجام فعالیت های ورزشی را برای سلامتی سالمندان بسیار مفید دانست و خاطر نشان کرد: فعالیت منظم بدنی می تواند نیاز به داروهای درمانی را در آنها کاهش دهد.

وی ادامه داد: اگر دختران در سنین جوانی به انجام فعالیت های ورزشی بپردازند ، در کهنسالی از بسیاری از مشکلات شایع این دوران در امان خواهند بود.

نایب رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان فعالیت های ورزشی را در حد حرفه ای و قهرمانی ندانسته و تصریح کرد: پیاده روی به مدت چهار ساعت در هفته به عنوان ورزشی سبک، بسیار موثر بوده و تا 40 درصد تراکم استخوان های بدن و ستون مهره ها راافزایش دهد.

جزایری همچنین افزود: فعالیت بدنی می تواند افسردگی را کاهش دهد و باعث شور و نشاط در جامعه شود که این موضوع برای سالمندان مستثنی نیست.

وی اضافه کرد: ورزش می تواند عمر را افزایش دهد و موجب می شود تا سالمندان ، دوران موفقی را پشت سر بگذارند.

نایب رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان با اشاره به اینکه در دوران سالمندی ، افراد سالمند برای انجام برخی از امور خود به کمک افراد نیاز دارند ، تصریح کرد: ورزش موجب می شود تا این افراد با سپری کردن عمر مفید ، زندگی فعال و پویا داشته و برای انجام امور خود کمتر به دیگران نیاز داشته باشند.

ت/90/7132/1042

تاریخ: 1391/3/13
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: