برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اتفاقات هفت روز ورزش/شگفتی دقیقه 94 و صعود هفت پله‌ای فوتبال/ مصدومیت سنگین وزن‌ها

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفت روز رو به پایان برای فوتبال با خوش شانسی محض همراه بود برخلاف فوتسال که بازیکنانش نتوانستند از قهرمانی خود در آسیا دفاع کنند و البته سنگین وزن های جودو و وزنه برداری که در آستانه بازی‎های المپیک با مصدومیت مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته رو به پایان اگرچه به خاطر مصادف شدن با ایام 14 و15 خردادماه با تعطیلات بیشتری به نسبت هفته‎های دیگر مواجه بود اما این موضوع آنچنان تاثیری در رویدادهای ورزشی هفته نداشت. کما اینکه در این هفته قهرمانی‎هایی برای ورزش ایران رقم خورد مانند قهرمانی آسیایی جوانان فرنگی کار و شمشیرباز اسلحه سابر اما قهرمانی‎هایی هم از دست رفت.

البته طی این هفته تیم‌های زیادی درگیر تقویم ورزشی خود بودند اما هیچ یک از آنها به اندازه تیم ملی فوتبال خوش شانس نبودند. این تیم در روزهای ابتدایی هفته در دیداری برای صعود به مسابقات جام جهانی به لطف داور در دقیقه 94 مقابل ازبکستان پیروز شد و به واسطه این پیروزی در رده بندی جهانی هم هفت پله صعود کرد.

بدشانس‎های این هفت روز ورزش هم اعضای تیم ملی فوتسال بودند که نتوانستند از قهرمانی خود در آسیا دفاع کنند و البته محمدرضا رودکی و بهداد سلیمی که در آستانه بازی‎های المپیک با مصدومیت مواجه شدند و موقعیت کاروان ورزشی ایران را برای حضور در بازی‎های المپیک لندن به خطر انداختند.   

در این هفته تکلیف مدیریت باشگاه استقلال به دلیل استعفای علی فتح الله زاده برای چند روز نامشخص شد اما بازگشت دوباره وی از بلاتکلیفی درآمد. ضمن اینکه یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران ممنوع الخروج شد.

اظهارات وزیر ورزش و جوانان در مورد تغییرات اخیر روسای فدراسیون‎های ورزشی و نامه ارسالی از سوی فدراسیون جهانی قایقرانی هم از اتفاقات مهم این هفته بود. البته بخش مهمتر این موضوع مربوط به تکذیب صحبت های وی از سوی فدراسیون جهانی کانو بود.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش ایران به این شرح است:

جوانان فرنگی کار قهرمان آسیا شدند
 تیم کشتی فرنگی جوانان ایران درمسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار شد جمعه گذشته با مجموع 4 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز به عنوان قهرمانی دست یافت. مهدی پورشیخ، مهرداد مردانی، مهدی زیدوند، سامان نوروزی (طلا)، بهنام مرادی، پیام بویری (نقره)، اشکان قلی کیانی و مجید علیاری (برنز) مدال آوران ایران در این رقابت‎ها بودند.

قهرمانی آسیایی تیم فوتسال ایران از دست رفت
دوازدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا جمعه گذشته با قهرمانی ژاپن به اتمام رسید. تیم ملی فوتسال ایران که در یازده دوره این گذشته این رقابت‎ها 10 بار به عنوان قهرمانی دست یافته بود در این دوره به عنوان سومی بسنده کرد. این عنوان در حالی شاگردان علی صانعی به دست آمد که این تیم در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 4 مغلوب تایلند شد با برتری 4 بر صفر در دیدار رده‎بندی برای دومین بار به عنوان سومی آسیا دست یافت. 

تیم ملی فوتسال ایران با شکست برابر تایلند از صعود به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا بازماند

تیم ملی قایقرانی در کانو و کایاک چهار نفره چهارم و پنجم جهان شد
در چارچوب مسابقات جهانی آ‌ب‌های آرام که در مسکو جریان داشت، شنبه گذشته ملی‎پوشان ایران در بخش کایاک 4 نفره مردان و در مسافت 1000 متر، با زمان 3:41.394 دقیقه در جایگاه پنجم قرار گرفتند. در ماده کانوی 4 نفره و در مسافت 1000 متر نیز تیم ملی ایران متشکل از عادل مجللی، معراج محمدزاده، پژمان دیوسالار و محسن سعادتخواه در جایگاه چهارم قرار گرفت.

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در راه جام جهانی
ملی‎پوشان فوتبال کشورمان یکشنبه گذشته نخستین دیدار خود در چارچوب مرحله چهارم و نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی را با برتری مقابل ازبکستان پشت سر گذاشتند، آنهم در شرایطی که 4+90 دقیقه ضعیف‌تر از میزبان خود بازی کردند. این دیدار از گروه A در تاشکند برگزار شد و با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید. تک گل ایران در دقیقه 4+90 توسط خلعتبری به ثمر رسید. این در حالی است که ازبک‎ها  در دقیقه 74 به گل رسید اما روی اشتباه کمک داور این گل مردود اعلام شد.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران ممنوع الخروج شد
سید مهدی رحمتی، دروازه‏بان تیم ملی فوتبال که برای همراهی این تیم در مرحله چهارم و نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی به ازبکستان سفر کرده بود، دوشنبه گذشته پس از بازگشت از این کشور در فرودگاه امام خمینی (ره) متوجه شد به دلیل بدهی مالیاتی ممنوع الخروج شده است و به همین دلیل گذرنامه وی ضبط شد اگرچه بر اساس توافقات صورت گرفته مقرر شد وی  هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کند.

کشتی‎گیران المپیکی معرفی شدند
در فاصله 60 روز مانده به آغاز مسابقات کشتی بازی‌های المپیک لندن، از سوی رسول خادم، مدیر تیم‌های ملی و امور فنی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد، ترکیب این دو تیم روز سه شنبه اعلام شد. بر این اساس حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی، حبیب الله اخلاقی، قاسم رضایی و بشیرباباجان‌زاده (کشتی فرنگی)، حسن رحیمی، مسعود اسماعیل‌پور، مهدی تقوی، صادق گودرزی،  احسان لشکری، رضا یزدانی و  کمیل قاسمی (کشتی آزاد) کشتی گیران اعزامی به المپیک لندن هستند. مسابقات کشتی بازی‌های المپیک از 15 مردادماه آغاز می‌شود.

شمشیربازان ایرانی قهرمان آسیا شدند
در چارچوب مسابقات شمشیربازی زیر 21سال قهرمانی آسیا که در فیلیپین جریان دارد، سه شنبه گذشته محمد فتوحی نیز با 10 پیروزی متوالی به عنوان قهرمانی اسلحه سابر دست یافت.

تیم ملی فوتبال در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی مقابل ازبکستان پیروز شد

نماینده ایران در مسابقات شنای بازی‎های پارالمپیک لندن معرفی شد
شاهین ایزدیار سه شنبه گذشته به عنوان تنها نماینده ایران در رقابت‌های شنای بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن انتخاب و معرفی شد. ایزدیار با توجه به اختصاص یک سهمیه قطعی برای شنای ایران و رکوردگیری انجام شده میان وی و وحید کشتکار صاحب سهمیه المپیک شد.

بازگشت فتح الله زاده پس از استعفا
علی فتح‎الله که دوهفته پیش پس از نشست مشترک با رسولی‎نژاد و قلعه نویی والبته بنا به توصیه وزیر وزارت ورزش و جوانان ادامه فعالیتش به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال فطعی شده بود، یکشنبه گذشته با عنوان اینکه فکر می‎کنم نبودن بیشتر به نفع استقلال باشد تا بودنم، از سمت خود استعفا داد اما این مدیر آبی‌پوشان سه شنبه شب پس از نشست اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال و اعلام مخالفت اعضا و از جمله رسولی‎نژاد به عنوان مدیرعامل در باشگاه استقلال ماند.

خطر حذف رودکی از المپیک
در آستانه بازی‎های المپیک لندن محمدرضا رودکی، جودوکار سنگین وزن ایران که در وزن 100+ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه بازی‎های المپیک شده است، از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد به گونه ای که احتمال دارد حضور در این بازی‎ها را از دست بدهد. رودکی در آخرین روز اردوی مشترک روسیه دچار آسیب دیدگی شد. آزمایش ام آر آی که پس از بازگشت به ایران از رودکی گرفته شد حکایت از پارگی شدید عضله چهارسر زانوی این ورزشکار دارد. پزشک معالج رودکی روز چهارشنبه اعلام کرد که این عضله چهار سر پای رودکی نیاز به پیوند دارد که در این صورت پای او 45 روز در آتل خواهد و سه ماه نباید تمرین کند. با این اوصاف رودکی بازی‎های المپیک را از دست خواهد داد مگر اینکه راه حلی برای برطرف کردن این مشکل و اعزام رودکی به لندن پیدا شود.

خبرهای ضد و نقیض در مورد اعزام بهداد سلیمی به المپیک
بهداد سلیمی، وزنه بردار سنگین وزن ایران که امید اول کاروان ورزشی کشورمان برای کسب مدال طلای بازی‎های المپیک لندن محسوب می‎شود، از ناحیه زانوی پای چپ دچار مصدومیت شده است طوریکه سرمربی تیم ملی وزنه برداری یعنی کوروش باقری چهارشنبه گذشته خبر از لغو احتمالی اعزام وی به بازی‎های المپیک داد. این در حالی است که حسین رضا زاده، رئیس فدراسیون وزنه بردای اعلام کرده که بهداد مصدوم نشده وفقط کمی از ناحیه زانو درد دارد و هیچ جای نگرانی نیست.

اظهارات جالب وزیر ورزش و جوانان که تکذیب شد
محمد عباسی، وزیر وزارت ورزش وجوانان چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه هیات وزیران مسائل مطرح شده در خصوص فدراسیون قایقرانی را هیاهوی رسانه‎ای و تغییر روسای فدراسیون‎ها را امری طبیعی و در راستای برخورد با فساد عنوان کرد ضمن اینکه نامه مربوط به تعلیق فدراسیون قایقرانی را نوشته مسئولان سابق این فدراسیون و منتسب به فدراسیون بین‎المللی دانست و گفت که این فدراسیون تعلیق نمی‎شود. این در حالی است که خوزه پرورنا، جعلی بودن نامه‌ای که فدراسیون جهانی قایقرانی به وزیر ورزش ایران ارسال کرده، تکذیب کرد و حتی اعلام کرد که وزیر ورزش ایران به این نامه پاسخ داده است!

فوتبال ایران 7 پله صعود کرد
تازه‎ترین رده‎بندی فیفا که مربوط به ماه ژوئن است چهارشنبه منتشر شد. بر اساس این رده‎بندی فوتبال ایران با هفت پله صعود و مجموع 596 امتیاز در رده 45 جهان قرار گرفت اما همچنان پس از ژاپن (822 امتیاز)، استرالیا (820 امتیاز) و کره جنوبی (719 امتیاز) در رده چهارم آسیا قرار دارد. در این رده‎بندی اسپانیا صدرنشین است و تیم‎های اروگوئه، آلمان، هلند، برزیل، انگلستان، آرژانتین، کرواسی، دانمارک و پرتغال در رده‎های دوم تا دهم قرار دارند.

والیبال ایران در راه المپیک
مسابقات والیبال انتخابی المپیک از جمعه گذشته در توکیو ژاپن آغاز شد. در چارچوب این رقابت‏ها تیم ملی ایران دیدارهای اول و دوم خود را مقابل تیم های کره‏جنوبی و چین به برتری دست یافت اما پس از دو روز تعطیلی در دیدار سوم مغلوب استرالیا شد. شاگردان خولیو ولاسکو در مصاف با پورتوریکو که در روز ششم مسابقات برگزار شد نیز به برتری دست یافت.


تاریخ: 1391/3/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: