برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

حضور موفق تیم منتخب ورزش زورخانه ای ایران در ایرلند جنوبی

تهران - تیم منتخب ورزش زورخانه ای ایران پس از نخستین حضور موفق خود در شهر دوبلین پایتخت ایرلند جنوبی، به میهن بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا از فدراسیون ملی ورزش زورخانه ای،

این حضور در راستای انتخاب شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ورزش پهلوانی و زورخانه ای جهان اسلام و همکاری

شهرهای خواهر خوانده اصفهان و دوبلین صورت گرفت!

حضور ورزشکاران زورخانه ای ایران در ایرلند جنوبی برای گسترش و رونق این رشته ملی و تاریخی ایران در این کشور با نمایش و معرفی ورزش پهلوانی و زورخانه ای به سرانجام رسید که با پنج اجرای موفق ورزشکاران باستانی کار اصفهانی در هفته فرهنگی شهرهای دوبلین و اصفهان که از خواهر خوانده های یکدیگر محسوب می شوند،‌ همراه بود.

حسینیه پاکستانی ها، مرکز همایش های دوبلین، شهر 'لیمریک'، کتابخانه بزرگ و مرکزی شهر 'گالوی' و دانشگاه مرکزی دوبلین، اماکنی بودند که مردم ایرلند جنوبی برای مشاهده هنرنمایی تیم منتخب ورزش زورخانه ای ایران گردهم آمده بودند.

گفتنی است، در مراسم افتتاحیه این مراسم ها، وزیر امور خارجه ایرلند جنوبی، شهردار شهر دوبلین،‌ سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند جنوبی، رایزن فرهنگی و کاردار جمهوری اسلامی ایران و سفیران یازده کشور و مردم ایرلند جنوبی حضور داشتند.

شهردار شهر دوبلین به واسطه مشاهده هنر نمایی تیم منتخب ورزش زورخانه ای ایران ضمن ابراز خرسندی از خواهر خواندگی دوبلین با اصفهان گفت: ما دیگر جواهر گمشده خود را پیدا کردیم و باید از این پس رابطه خود با اصفهان را به جهت دارا بودن هنر و فرهنگ غنی ایران پررنگ تر کنیم.

ورزشی. ** 1346 ** 1589

تاریخ: 1391/3/23
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: